نامه اعتراض ایران به یونسکو

به گزارش وبلاگ همه خوبا، مهر - دبیرکل کمیسیون ملی یونسکو در ایران گفت: درباره تهدید ترامپ به مورد هدف بودن مراکز فرهنگی ایران از جمله میراث جهانی نامه ای نوشته و اعتراض خود را به سازمان جهانی یونسکو اعلام می کنیم.

نامه اعتراض ایران به یونسکو

حجت الله ایوبی درباره تهدید رئیس جمهور آمریکا به مورد هدف قراردادن مراکز فرهنگی ایران گفت: زمانی که آمریکا از عضویت در سازمان دنیای یونسکو خارج شد نشان داد که آمریکایی ها هیچ اهمیتی برای میراث بشری قائل نیستند. شاید بعضی از کشورها تصور می کردند که از لحاظ مالی این عدم عضویت در یونسکو اجرا شده است اما حالا این تهدید به آنها ثابت کرد که چنین نیست و در واقع میراث فرهنگی برای او در صندلی و اهمیت نیست.

وی با تاکید بر اینکه ترامپ چنین جراتی را ندارد که بخواهد میراث دنیای را از بین ببرد گفت: اعلام این ادبیات در دنیا از سوی یک رئیس جمهور که خود را مدعی صلح و آزادی و دموکراسی می داند، تقویت کننده رفتار وحشیانه داعش و طالبان در نابودی میراث دنیای است. یعنی اگر داعش و طالبان تا دیروز با شرمندگی این کار را انجام می دادند الان با افتخار به این رفتار وحشیگرانه خود ادامه می دهند و می گویند ما کاری را انجام دادیم که رئیس جمهور آمریکا آرزویش را داشت.

ایوبی در ادامه بیان نمود: بیان این جمله تهدید آمیز از سوی ترامپ خودش به تنهایی جرم دنیای است. بیان چنین فرضی مسئله قابل پیگیری است به همین منظور نامه ای را به سازمان یونسکو نوشته و آن را همین امروز ارسال خواهم کرد و اعتراض ایران را نسبت به این موضوع بیان می کنیم.

منبع: صدای میراث

به "نامه اعتراض ایران به یونسکو" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "نامه اعتراض ایران به یونسکو"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید