جایگاه 22 ایران در میان بزرگ ترین اقتصادهای جهان ، منبع ادعای خبرساز تعیین شد ، پیش بینی افزایش فراوری ناخالص داخلی ایران در امسال

به گزارش وبلاگ همه خوبا، یک نهاد مهم بین المللی در پایگاه آماری خود اقتصاد ایران را با فراوری ناخالص داخلی 1596 میلیارد دلار به عنوان بیست و دومین اقتصاد بزرگ جهان در سال 2022 معرفی نموده است.

جایگاه 22 ایران در میان بزرگ ترین اقتصادهای جهان ، منبع ادعای خبرساز تعیین شد ، پیش بینی افزایش فراوری ناخالص داخلی ایران در امسال

به گزارش وبلاگ همه خوبا، محمد مخبر معاون اول رئیس جمهور در پنجاه و یکمین اجلاس اتحادیه پایاپای آسیایی در جمع رؤسای بانک های مرکزی کشورهای عضو گفت: ایران در سال 2022 ازنظر شاخص برابری قدرت خرید با 1600 میلیارد دلار فراوری ناخالص داخلی به عنوان بیست و دومین اقتصاد بزرگ دنیا شناخته شده است.

  • کدام کشور، بزرگ ترین اقتصاد خاورمیانه را دارد؟ | جایگاه ایران را در این رتبه بندی ببینید

آمارهای صندوق بین المللی پول بر این ادعا صحه می گذارد. این نهاد بین المللی در پایگاه داده های آماری خود ارزش فراوری ناخالص داخلی ایران بر اساس شاخص قدرت خرید در سال 2022 را 1596 میلیارد دلار برآورد نموده و ایران را به عنوان بیست و دومین قدرت بزرگ مالی دنیا در این سال در مقایسه با 193 کشور شناخته است.

بر این اساس اقتصاد ایران از اقتصادهای 171 کشور دیگر دنیا بزرگ تر است و فقط 21 کشور فراوری ناخالص داخلی بیشتری نسبت به ایران در این سال داشته اند.

کسب رتبه بیست و دومی اقتصاد ایران با وجود سال ها تحریم از ظرفیت های درون زای اقتصاد ایران و تحلیل رفتن تاثیر تحریم های ظالمانه آمریکا حکایت دارد.

ایران در سال 2021 نیز با فراوری ناخالص داخلی 1455 میلیارد دلاری بر اساس شاخص قدرت خرید بیست و دومین اقتصاد بزرگ دنیا شناخته شده بود و بر اساس پیش بینی صندوق بین المللی پول در سال 2023 نیز همین جایگاه را حفظ خواهد نمود.

این نهاد بین المللی پیش بینی نموده است فراوری ناخالص داخلی ایران بر اساس شاخص قدرت خرید در امسال 96 میلیارد دلار افزایش یابد و به 1691 میلیارد دلار برسد. در سال 2022 نیز ارزش فراوری ناخالص داخلی ایران 141 میلیارد دلار افزایش یافته بود.

منبع: همشهری آنلاین

به "جایگاه 22 ایران در میان بزرگ ترین اقتصادهای جهان ، منبع ادعای خبرساز تعیین شد ، پیش بینی افزایش فراوری ناخالص داخلی ایران در امسال" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "جایگاه 22 ایران در میان بزرگ ترین اقتصادهای جهان ، منبع ادعای خبرساز تعیین شد ، پیش بینی افزایش فراوری ناخالص داخلی ایران در امسال"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید