معرفی بزرگ ترین چرخ و فلک های جهان

به گزارش وبلاگ همه خوبا، پارک ها و شهربازی ها معمولا از اصلی ترین مراکز تفریحی هر شهری به حساب می آیند. شعبه های دیزنی لند در شهرهای مختلف مثال خوبی برای این گفته ما هستند. یکی از وسایلی که در بیشتر این پارک ها وجود دارد و حتی از فاصله های دور هم قابل رویت است، چرخ و فلک است. شاید اصلی ترین و تنها راهی که می گردد جذابیت این وسیله را بالا برد، افزایش ارتفاع آن است. به همین علت در ساخت چرخ و فلک های بزرگ تر با ارتفاع بیشتر همواره رقابت شدیدی در جریان بوده است. در این مقاله از مجله گردشگری خبرنگاران قصد داریم به معرفی چند مورد از بزرگ ترین چرخ و فلک های جهان بپردازیم.

معرفی بزرگ ترین چرخ و فلک های جهان

با مرتفع ترین چرخ و فلک های دنیا آشنا شوید

عبارت بزرگ ترین تعریف دقیقی به ما ارائه نخواهد داد که منظور ما دقیقا چه موردی است؟ در خصوص ابعاد سازه صحبت خواهیم کرد یا ظرفیت یا ارتفاع چرخ و فلک. پس تعریف خود را محدودتر خواهیم کرد به این که در این نوشته در رابطه با ارتفاع چرخ و فلک ها صحبت خواهیم کرد و منظور از بزرگ ترین، مرتفع ترین خواهد بود. در این فهرست 10 مورد از مرتفع ترین چرخ و فلک های دنیا را به ترتیب از بلندترین معرفی خواهیم کرد و مورد آنالیز قرار می دهیم.

1-چشم دبی | Ain Dubai

برزگ ترین چرخ و فلک دنیا یا به عبارتی بلندترین آن ها در دبی واقع شده است. در سال 2021 و پس از 6 سال برنامه ریزی و ساخت، چشم دبی آماده بهره برداری شد. این چرخ و فلک با 250 متر ارتفاع، جایگاه صدر فهرست بلند ترین چرخ و فلک های دنیا را در اختیار دارد و یکی از برترین تفریحات دبی است.

48 کابین موجود در این سازه که هر کدام ظرفیت 40 بازتماشاماینده را دارند، در مجموع گنجایش 1750 نفر را به این چرخ و فلک داده اند. اما همه این کابین ها شبیه به هم نیستند و در سه مدل کلی سرویس دهی خواهند کرد.

بلیط های چرخ و فلک دبی در سه مجموعه مختلف در اختیار علاقمندان قرار خواهد گرفت که به توضیح زیر هستند:

  • کابین های خصوصی (Private Cabins)
  • کابین های مشاهده (Observation Cabins)
  • کابین های خانوادگی (Family Pass)

که هر کدام با امکانات، خصوصیات و قیمت های متنوع به بازدید کنندگان عرضه خواهد شد.

بد نیست بدانید که یک دور کامل این چرخ و فلک حدود 40 دقیقه زمان می برد و شما از درون آن دیدی 360 درجه از شهر دبی خواهید داشت. بعلاوه می توانید با توجه به بلیط خریداری شده، انواع پذیرایی ها را انتخاب نمایید.

2- های رولر | High Roller

های رولر دومین مورد در فهرست چرخ و فلک های بزرگ دنیا به شمار می رود. این چرخ و فلک که در شهر لاس وگاس واقع شده است، با حدود 168 متر ارتفاع، عنوان دومین بلندترین چرخ و فلک دنیا را در اختیار دارد. این چرخ و فلک دارای 28 کابین است که هر کدام در برترین حالت گنجایش 40 نفر بازدید کننده را دارند.

3- پرنده سنگاپوری | سنگاپور Flyer

این چرخ و فلک عنوان سوم را در فهرست بزرگ ترین چرخ و فلک های دنیا دارد. پرنده سنگاپوری دارای 28 کابین است و در مجموع ظرفیت 784 بازدید کننده را دارد. حدود 32 دقیقه زمان ضروری است تا این چرخ و فلک یک دور کامل را طی نماید. دیدی فوق العاده از شهر و خلیج مارینا، چشم انداز ای است که پس از سوار شدن، مقابل چشمان شما قرار خواهد گرفت.

4- ستاره نانچانگ | Star of Nanchang

این چرخ و فلک با 160 متر ارتفاع، بلندترین چرخ و فلک چین است. این چرخ و فلک 60 کابین داشته و هر کدام از این کابین ها ظرفیت 8 بازدید کننده را دارند. بد نیست بدانید بازدید از آن و زمانی که ضروری است تا یک دور کامل را طی کند در حدود 30 دقیقه است.

5- چرخ و فلک پل رودخانه بایلانگ | Bailang River Bridge Ferris Wheel

این چرخ و فلک در کشور چین، با ارتفاع 145 متر دارای سازه ای ثابت است و کابین ها با ساز و کار خاصی محیط این سازه را در مدت حدود 30 دقیقه طی می کنند. 36 کابین با ظرفیت 10 بازدید کننده، در مجموع گنجایشی 360 نفری به این چرخ و فلک داده است.

6- خورشید مسکو | Sun of Moscow

این چرخ و فلک با 140 متر ارتفاع نه تنها در میان بزرگ ترین چرخ و فلک های دنیا بلکه بلندترین چرخ و فلک روسیه و اروپا، نیز به شمار می رود و دارای 30 کابین است. هر کدام از این کابین ها ظرفیت 15 بازدید کننده را دارد. کافی است برترین هتل های مسکو را رزرو کنید و در سفرتان به این شهر زیبا حتما سوار این چرخ و فلک غول آسا شوید.

7-چشم لندن | London Eye

چشم لندن شاید جزو معروف ترین چرخ و فلک های دنیا و احتمالا معروف ترین آن ها است. کابین های آن دیدی 360 درجه از شهر لندن پیش چشمان شما قرار خواهند داد، به طوری که حتی امکان تماشا قلعه وینزور در 40 کیلومتری را نیز دارید.

32 کابین این چرخ و فلک از شماره 1 تا 33 نامگذاری شده و عدد 13 به علت خرافات کنار گذاشته شده است. هر کدام از کابین ها ظرفیت 25 بازدید کننده را دارند و حدودا 30 دقیقه زمان می برد تا یک دور کامل را طی کنند.

8-چرخ و فلک خلیج گلوری | Bay Glory

این چرخ و فلک 128 متری در چین دارای 28 کابین است که هر کدام از آن ها گنجایش 25 بازدید کننده را دارند و در مجموع ظرفیت آن را به 700 نفر می رساند. بنابراین نام آن را نیز می توان در میان بزرگ ترین چرخ و فلک های دنیا قرار داد.

9-رویای آسمان | Sky Dream

این چرخ و فلک 126 متری، ابتدا در سال 2001 در ژاپن ساخته شد و به مدت 8 سال تا 2009 در این کشور مشغول به فعالیت بود. در سال 2010 به کشور تایوان فروخته شد و از سال 2014 تا 2017 عملیات مونتاژ مجدد آن ادامه داشت تا دوباره مورد بهره برداری قرار گیرد.

این چرخ و فلک دارای 60 کابین است که هر کدام از آن ها ظرفیت 8 بازدید کننده را دارند.

10-اسب قرمز اوزاکا | Redhorse Osaka Wheel

این چرخ و فلک 123 متری در اوزاکای ژاپن به عنوان دهمین مورد از فهرست بلندترین چرخ و فلک های دنیا شناخته می گردد. در کنار بازدید از معابد باشکو ژاپن حتما سوار شدن به این چرخ و فلک را هم تجربه کنید.

هیجان بیشتر با تجربه بزرگ ترین چرخ و فلک های دنیا

بعد از معرفی این 10 مورد اگر همچنان در پی ترسناک ترین چرخ و فلک های دنیا می گشت، باید به سراغ چرخ و فلک های زنجیری بروید که تا ارتفاع مشخصی بالا رفته و پس از آن به دور یک محور عمودی با سرعت آغاز به چرخش می کنند. قطعا هیجان سواری با این چرخ و فلک ها به مراتب بالاتر خواهد بود.عطش اوج گرفتن هیچگاه خاموش نمی گردد و این مسابقه برای افزایش ارتفاع چرخ و فلک ها قطعا در اینجا تمام نخواهد شد و در آینده شاهد چرخ و فلک های مرتفع تری خواهیم بود.

شما بلندترین چرخ و فلکی که سوار شدید، در کجا بود؟

سوالات متداول درباره بزرگ ترین چرخ و فلک های دنیا

-مرتفع ترین چرخ و فلک دنیا کجاست؟

چرخ و فلک چشم دبی مرتفع ترین چرخ و فلک حال حاضر دنیا است.

-معروف ترین چرخ و فلک دنیا در کجاست؟

چرخ و فلک چشم لندن تقریبا معروف ترین مورد در دنیاست.

peyman dehghan

منبع: فلای تودی

به "معرفی بزرگ ترین چرخ و فلک های جهان" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "معرفی بزرگ ترین چرخ و فلک های جهان"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید