مجوز دریافت 210 آکادمی هنری در استان های کشور

به گزارش وبلاگ همه خوبا، تهران (پانا) - در استان های مختلف کشور، 210 آکادمی آزاد هنری، مجوز دریافت کردند.

مجوز دریافت 210 آکادمی هنری در استان های کشور

به گزارش روابط عمومی دفتر برنامه ریزی و توسعه آموزش های فرهنگی و هنری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، سال جاری مجوز 210 آکادمی آزاد هنری در رشته های نمایش، هنرهای تجسمی، موسیقی، خوشنویسی و هنرهای سنتی صادر شد.

111 آکادمی موسیقی، 73 آکادمی هنرهای تجسمی، 22 آکادمی نمایش، سه آکادمی خوشنویسی و یک آکادمی هنرهای سنتی در سال 1399 مجوز فعالیت گرفتند.

210 آکادمی آزاد هنری در استان های آذربایجان شرقی و غربی، اردبیل، اصفهان، البرز، بوشهر، تهران، خراسان جنوبی، شمالی و رضوی، خوزستان، زنجان، سمنان، سیستان و بلوچستان، فارس، قزوین، قم، کردستان، کرمانشاه، کرمان، گیلان، لرستان، مازندران، مرکزی، همدان، هرمزگان، یزد و منطقه آزاد اروند و قشم مجوز فعالیت گرفتند.

با توجه به پراکندگی آکادمیهای آزاد هنری که در استان های مختلف مجوز فعالیت گرفته اند، فرصت هایی برای آموزش هنر در مناطق مختلف کشور در راستای عدالت آموزشی و بهره مندی علاقه مندان مختلف فراهم می گردد.

در سال 1399 با توجه به شیوع بیماری کرونا سی و پنج جلسه شورای مرکزی نظارت بر آکادمی های آزاد موسیقی، با رعایت پروتکل های بهداشتی به دو صورت آنلاین و حضوری برگزار گردید که پرونده 191 نفر از متقاضیان تاسیس آکادمی آزاد موسیقی، توسط اعضای شورا آنالیز شد و در مجموع 111 نفر از متقاضیان مجوز تاسیس آکادمی آزاد هنری موسیقی را دریافت کردند. همچنین در راستای تمرکز زدایی و واگذاری بخشی از وظایف وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی به استان ها و براساس دستورالعمل جدید، صدور مجوز آکادمی های آزاد هنری، آنالیز و صدور مجوز آکادمیهای آزاد هنری سایر رشته های هنری در ادارات کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان ها انجام می گردد.

منبع: خبرگزاری پانا

به "مجوز دریافت 210 آکادمی هنری در استان های کشور" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مجوز دریافت 210 آکادمی هنری در استان های کشور"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید