عضویت9میلیونی جمعیت کشور در تعاونی ها، فعالیت161تعاونی دانش بنیان

به گزارش وبلاگ همه خوبا، بر اساس اطلاعات سامانه آمارهای ثبتی تعاون، تا خاتمه مرداد 1397 تعداد تعاونی های در حال بهره برداری و در دست اجرا بدون احتساب تعاونی های سهام عدالت 92 هزار و 549 تعاونی با 9 میلیون و 410 هزار و 373 عضو گزارش گردیده که این تعداد تعاونی برای یک میلیون و 708 هزار و 338 نفر اشتغال ایجاد نموده است.

عضویت9میلیونی جمعیت کشور در تعاونی ها، فعالیت161تعاونی دانش بنیان

سرمایه اولیه این تعاونی ها حدود 137هزار و 929 میلیارد ریال برآورد گردیده است؛ بیشترین تعداد تعاونی فعال به ترتیب به استان های تهران، مازندران و خراسان رضوی و کمترین تعداد تعاونی ها نیز به استان های قزوین، البرز و خراسان جنوبی اختصاص دارد.

از حیث نوع فعالیت نیز، بیشترین تعداد تعاونی های فعال به ترتیب مربوط به فعالیت های کشاورزی، شکار و جنگلداری، صنعت و ساختمان و بیشترین عضو مربوط به تعاونی های فعال در بخشعمده فروشی و خرده فروشی و تعمیر وسایل نقلیه موتوری و ... ، ساختمان و واسطه گری های مالی است.

همچنین تعاونی های دارای بیشترین شاغل مربوط به فعالیت های حوزه ساختمان، صنعت و عمده فروشی و خرده فروشی و تعمیر وسایل نقلیه موتوری است.

فعالیت 342 تعاونی سهام عدالت در کشور

همچنین با توجه به آمار ثبتی و بروز گردیده سازمان خصوصی سازی تعداد تعاونی های فعال سهام عدالت در کل کشور 342 مورد است که تعداد اعضای این تعاونی ها 49 میلیون و 226 هزار و 193 با سرمایه حدود 266 هزار و 361 میلیارد ریال است. سرانه سرمایه برای اعضای این تعاونی ها حدود 5 میلیون ریال است.

تعاونی های سهام عدالت استان های تهران، خراسان رضوی و فارس به ترتیب دارای بیشترین عضو و تعاونی های سهام عدالت استان های سمنان، ایلام و کهگیلویه و بویراحمد دارای کمترین عضو هستند.

فعالیت 161 تعاونی دانش بنیان در کشور

بر اساس این گزارش، از کل تعاونی فعال تا خاتمه مرداد 1397، تعداد تعاونی های دانش بنیان فعال در کشور 161 تعاونی با 2 هزار و 287 عضو، سرمایه گذاری 137 میلیارد ریال و اشتغالزایی برای دو هزار و 55 نفر اعلام گردیده است.

بیشترین تعداد تعاونی های دانش بنیان فعال به ترتیب به فعالیت های صنعتی با 68 مورد، مستغلات اجاره و فعالیت های کسب و کار با 47 مورد و کشاورزی، شکار و جنگلداری با 18 مورد اختصاص دارد.

از منظر توزیع استانی بیشترین تعداد تعاونی های دانش بنیان فعال مربوط به استان یزد با 17 تعاونی و کمترین تعداد تعاونی های دانش بنیان مربوط به استان آذربایجان غربی با یک تعاونی است.

در استان های ایلام، خراسان شمالی، قزوین، کهگیلویه و بویراحمد و مرکزی هیچ تعاونی دانش بنیانی ثبت نگردیده است.

منبع: خبرگزاری مهر

به "عضویت9میلیونی جمعیت کشور در تعاونی ها، فعالیت161تعاونی دانش بنیان" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "عضویت9میلیونی جمعیت کشور در تعاونی ها، فعالیت161تعاونی دانش بنیان"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید