عدم حمایت بانک ها از سرمایه گذاری های بومگردی

به گزارش وبلاگ همه خوبا، طی 18 ماه اخیر 1700 میلیارد ریال پروژه سرمایه گذاری در حوزه گردشگری استان تعریف و نهایی شده است.

عدم حمایت بانک ها از سرمایه گذاری های بومگردی

سید محمد حسینی مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان مرکزی در مورد حجم سرمایه گذاری در حوزه گردشگری استان، با اشاره به حجم سرمایه گذاری ها از سال 92 تا 97 در استان مرکزی در حوزه ایجاد تاسیسات اقامتی-گردشگری گفت:

در سال 92، 45 میلیارد ریال، سال 93، 150 میلیارد ریال، سال 94، 6 میلیارد ریال، سال 95، 30 میلیارد ریال و سال 96 نیز 360 میلیارد ریال سرمایه گذاری انجام گرفته است.

حسینی این حجم سرمایه گذاری را مربوط به 72 پروژه سرمایه گذاری دانست که بیشترین آن با 26 پروژه مربوط به ابتدای سال 96 تا به امروز است و اضافه نمود:

طی سال 95 تا 96 در حدود هزار و 100 درصد رشد جذب سرمایه گذاری در استان مرکزی حاصل شده است که بیشترین پروژه ها مربوط به اراک و محلات است.

بسته های سرمایه گذاری استان مرکزی تدوین و تهیه شده است که بر اساس آن ظرفیت ها و پتانسیل های استان در قالب کاتولوگ به سرمایه گذاران ارائه شده و بعلاوه استان در نمایشگاه های مختلف مانند شهر گردشگری حاضر و ظرفیت ها ارائه شده است. همه این اقدامات باعث رشد سرمایه گذاری در استان مرکزی به نسبت سال های گذشته شده است.

اخیرا تمامی ادارات میراث فرهنگی کشور در جشنواره چهارسوق در برج میلاد حضور داشتند و استان مرکزی در امر معرفی جاذبه های گردشگری در این جشنواره پیروز به کسب جایگاه برتر و نخست شد.

یه عقیده حسینی یکی از چالش های پیش رو در راستا سرمایه گذاری در استان مرکزی عدم حمایت بانک ها است وی در این زمینه بیان نمود:

تا به امروز حدود 70 موافقت نامه جهت سرمایه گذاری در حوزه ساخت اقامتگاه های بوم گردی استان مرکزی صادر شده، اما تنها 4 تا 5 اقامتگاه راه اندازی شده و بیشتر سرمایه گذاران در راستا کار خود در روبروه با بانک ها با مشکل روبرو هستند، درحالی که باید تعامل و حمایت بیشتری اعمال گردد.

منبع: کجارو / خبرگزاری ایسنا

به "عدم حمایت بانک ها از سرمایه گذاری های بومگردی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "عدم حمایت بانک ها از سرمایه گذاری های بومگردی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید