طرز تهیه 2 معجون تقویت سیستم ایمنی بدن در ماه رمضان

به گزارش وبلاگ همه خوبا، انواع معجون تقویتی برای تقویت سیستم ایمنی بدن در ماه رمضان و حفظ بنیه و انرژی مناسبند. این معجون های تقویتی برای وعده سحری و افطار هم بدن شما را سرحال نگه می دارند و هم تا ساعات طولانی احساس سیری می کنید. 2 طرز تهیه معجون تقویت سیستم ایمنی بدن و سیر کننده با مواد مقوی و ساده را از سرویس آشپزی در مجله خبرنگاران بخوانید.

طرز تهیه 2 معجون تقویت سیستم ایمنی بدن در ماه رمضان

طرز تهیه معجون دانه چیا

مواد لازم برای ترکیب معجون تقویتی دانه چیا

  • دانه چیا: 1 قاشق غذاخوری
  • شیر: 1 لیوان فرانسوی دسته دار (هر نوع شیری که می پسندید مثل شیربادام، شیر پاستوریزه معمولی، شیر نارگیل، شیر سویا و …)
  • کره بادام زمینی بدون شکر، نمک و گلوتن: 1 قاشق غذاخوری
  • گردو: 3 عدد
  • کنجد: 1 قاشق غذاخوری
  • دارچین: ½ قاشق چایخوری (یا پودر کاکائو تلخ)
  • عسل: 1 قاشق مرباخوری
  • موز یخ زده: 2 عدد
  • خرما: 5 عدد

طرز تهیه معجون قدرتی دانه چیا

طرز تهیه این معجون تقویتی و قدرتی برای تقویت سیستم ایمنی بدن بسیار ساده است. این معجون ویتامینه یکی از انواع معجون تقویت قوا با شیر است. برای درست کردن این معجون رژیمی و تقویتی خوشمزه، موز را چند ساعت در فریزر بگذارید تا یخ بزند. هسته های خرما یا رطب را جدا کنید. سپس تمام مواد را در غذاساز بریزید و به مدت 30 الی 60 ثانیه میکس کنید. موقع سرو این معجون آن را با انواع مغزها و آجیل می توانید میل کنید.

ارزش تغذیه ای معجون دانه چیا برای تقویت سیستم ایمنی بدن

*دانه چیا که پایه اصلی این معجون قدرتی برای تقویت سیستم ایمنی بدن است سرشار از اسیدهای چرب امگا 3 است که برای تقویت و سلامت قلب بسیار مفید است.

*دانه چیا سرشار از آنتی اکسیدان است. جذب آنتی اکسیدان به وسیله خوردن مواد غذایی هم آثار ضد پیری دارد و هم خطر ابتلا به انواع سرطان را کاهش می دهد. علاوه بر این مواد آنتی اکسیدان بدن را در برابر آسیب پذیری و التهاب نسبت به عفونت انواع ویروس ها و التهاب ناشی از آن ها ایمن می نماید.

* دانه چیا سرشار از فیبر است که هم برای سلامت دستگاه بدن بسیار مفید است و هم ساعت ها شما را سیر نگه می دارد.

*دانه چیا به خاطر فیبر فراوانی که دارد علائم بیماری را بهبود می بخشد و سوخت و ساز بدن را تقویت می نماید و یک چربی سوز فوق العاده برای لاغری و کاهش وزن است. اگر رژیم لاغری کم کربوهیدرات مثل یا دارید دانه چیا را در برنامه غذایی روزانه خود جای دهید.

*معجون چیا برای تقویت سیستم ایمنی بدن مناسب است. این معجون تقویتی به عنوان یک معجون مناسب برای ضعف بدن به شما احساس سیری فوق العاده می بخشد و در عین حال زود هضم است. بهتر است این معجون قدرتی را در وعده سحری میل کنید هر چند برای وعده افطاری هم مناسب است.

*در ترکیب این معجون شیر و کنجد داریم که برای تقویت استخوان ها و دندان ها بسیار مفید است، این در حالی است که دانه چیا سرشار از کلسیم است و دو قاشق غذاخوری دانه چیا 18% کلسیم روزانه مورد احتیاج بدن را تامین می نماید.

بیشتر بخوانید : طرز تهیه 30 میلک شیک کافی شاپی

طرز تهیه معجون کلسیم

اگر در پی طرز تهیه معجون تقویتی سرشار از کلسیم برای تقویت سیستم ایمنی بدن در ماه رمضان هستید بهتر است این معجون تقویتی بی نظیر را امتحان کنید. یک معجون تقویت استخوان که از مواد مغذی و پر انرژی تشکیل شده و طعم بی نظیری دارد.

مواد لازم برای معجون تقویت استخوان

  • سیب: 1 عدد
  • بادام: 15 عدد
  • کشمش: 21 عدد
  • انجیر: 5 عدد
  • گل رز خشک شده: 2 قاشق غذاخوری
  • عرق بیدمشک: 2 قاشق غذاخوری

مراحل طرز تهیه معجون کلسیم

طرز تهیه معجون تقویتی کلسیم بسیار ساده است. در این معجون از انواع خوراکی های مغذی حاوی کلسیم استفاده شده است و از همین رو مصرف آن می تواند به تقویت سیستم ایمنی بدن و بعلاوه استحکام استخوان ها یاری زیادی کند. در ادامه می توانید با مراحل طرز تهیه معجون کلسیم آشنا شوید.

مرحله اول؛ خیساندن انجیر، بادام و کشمش

در اولین مرحله از طرز تهیه معجون تقویتی حاوی کلسیم باید انجیر، بادام و کشمش را در یک لیوان بریزید و کمی گلاب و بیدمشک به آن ها اضافه کنید. سپس این ترکیب را برای حدود 5 ساعت به حال خود بگذارید.

مرحله دوم، میکس کردن ترکیبات معجون

در این مرحله از طرز تهیه معجون تقویتی بدن باید همه محتویات لیوان را به همراه تکه های سیب پوست گرفته شده در غذاساز یا مخلوط کن بریزید و با هم میکس کنید.

مرحله سوم؛ سرو کردن معجون تقویتی

بعد از میکس کردن معجون می توانید آن را داخل لیوان بریزید و سرو کنید. این نوشیدنی سرشار از کلسیم است و می توانید آن را به عنوان معجون سحری و یا در وعده افطاری میل کنید.

منبع: افق کوروش

به "طرز تهیه 2 معجون تقویت سیستم ایمنی بدن در ماه رمضان" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "طرز تهیه 2 معجون تقویت سیستم ایمنی بدن در ماه رمضان"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید