سی و یکمین نمایشگاه ملی صنایع دستی، دستاوردهای خوبی خواهد داشت

به گزارش وبلاگ همه خوبا، معاون صنایع دستی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری آذربایجان غربی گفت: اقوام مختلف در کنار هم به خوبی زندگی می نمایند و این باعث شده تا از لحاظ صنایع دستی حجم زیادی از تنوع را در این استان ببینیم.

سی و یکمین نمایشگاه ملی صنایع دستی، دستاوردهای خوبی خواهد داشت

افسانه رنجبر در حاشیه سی و یکمین نمایشگاه ملی صنایع دستی (عیدانه) که در محل دائمی نمایشگاه های بین المللی تهران برگزار شده است، در گفت وگو با خبرنگار وبلاگ همه خوبا به وسعت استان آذربایجان غربی اشاره نمود و گفت: استان آذربایجان غربی به دلیل هم مرز بودن با چهار کشور و مساحت طولی که دارد, اقوام مختلف در کنار هم به خوبی زندگی می نمایند و این باعث شده تا از لحاظ صنایع دستی حجم زیادی از تنوع را در این استان ببینیم.

او به صنایع دستی استان آذربایجان غربی اشاره نمود و گفت: عمده ترین و مرغوب ترین آثار استان آذربایجان غربی فرش است که تمامی بافت و طرح فرش ها در استان ها با یکدیگر متفاوت است که مرغوب ترین آن فرش و گلیم تکاب می باشد که به فرش آهنین معروف است. همچنین جولایی بافی و گلیم بافی، هنرهای چوبی، چرم دوزی و سایر هنرها به خصوص منبت کاری از آثار صنایع دستی این استان است.

او به سی و یکمین نمایشگاه صنایع دستی اشاره نمود وگفت: خیلی خوشحالم که هر ساله نمایشگاه های متعددی از صنایع دستی در کشور و در شهرهای مختلف برگزار می گردد و امیدوارم این نمایشگاه هم همانند دیگر نمایشگاه ها دستاوردهای خوبی را به همراه داشته باشد.

معاون صنایع دستی استان آذربایجان غربی توضیح داد: در حال حاضر دو هزار کارت شناسایی و دو هزار مجوز صنایع دستی از سوی مجموعه برای هنرمندان این استان صادر شده است که مجموع چهار هزار هنرمند را در بر داشته است که هفتاد درصد را خانم ها تشکیل داده اند که بدون شک این آمار بیشتر از این ها است و هنوز عده ای هستند که ثبت نام نکرده اند.

رنجبر، به رشد صادرات صنایع دستی در این استان اشاره نمود و گفت: خدا را شکر در زمینه صادرات هر سال بهتر از سال گذشته بوده ایم و امیدواریم سال جاری رشد بالاتری در زمینه صادرات داشته باشیم.

او در خاتمه اضافه نمود: بعد از مذاکرات طولانی مدت، بیمه صنایع دستی هنرمندان شروع شده است که بسیار دغدغه هنرمندان بوده است که با این روند، چراغی پرفروغ در کسب وکار این عزیزان خواهد بود.

منبع: میراث آریا

به "سی و یکمین نمایشگاه ملی صنایع دستی، دستاوردهای خوبی خواهد داشت" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "سی و یکمین نمایشگاه ملی صنایع دستی، دستاوردهای خوبی خواهد داشت"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید