18 شیء تاریخی خراسان شمالی در موزه ملی ایران به نمایش گذاشته می گردد

به گزارش وبلاگ همه خوبا، سرپرست معاونت میراث فرهنگی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری خراسان شمالی گفت: 18 شیئ تاریخی خراسان شمالی در موزه ملی تهران در معرض نمایش علاقه مندان و عموم قرار می گیرد.

18 شیء تاریخی خراسان شمالی در موزه ملی ایران به نمایش گذاشته می گردد

به گزارش وبلاگ همه خوبا به نقل از روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری خراسان شمالی، علی مستوفیان گفت: این اشیای تاریخی در موزه ملی واقع در تهران و در قالب نمایشگاهی با عنوان 4دهه میراث باستان شناسی ایران، به مناسبت چهلمین سالگرد انقلاب اسلامی به نمایش گذاشته می گردد.

مستوفیان اضافه نمود: این نمایشگاه متشکل از اشیای شاخصی است که از کاوش های باستان شناسی بعد از انقلاب اسلامی به دست آمده و تمام استان ها در آن مشارکت دارند.

او توضیح داد: 18 شیء تاریخی سفالی، سنگی و فلزی خراسان شمالی مربوط به دوران پیش از تاریخ تا دوران اسلامی است که از باستان شناسی محوطه های تاریخی چلو در سنخواست، تپه خوان در مانه و سملقان و بلقیس در اسفراین به دست آمده است.

مستوفیان مطرح نمود: این آثار از 12 بهمن ماه جاری تا انتها فروردین ماه سال آینده در نمایشگاه 4دهه میراث باستان شناسی ایران به نمایش گذاشته می گردد.

منبع: میراث آریا

به "18 شیء تاریخی خراسان شمالی در موزه ملی ایران به نمایش گذاشته می گردد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "18 شیء تاریخی خراسان شمالی در موزه ملی ایران به نمایش گذاشته می گردد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید