خواص بی نظیر ماسک جینسینگ

به گزارش وبلاگ همه خوبا، استفاده مداوم از ماسک جینسینگ می تواند در آبرسانی و حفظ رطوبت پوست، برطرف لک و خطوط از روی پوست و نیز محافظت از آن در مقابل نور آفتاب نقش چشمگیری داشته باشد.

خواص بی نظیر ماسک جینسینگ

وبلاگ همه خوبا | سرویس آرایش و زیبایی - ماسک جینسینگ هم به صورت شیمیایی در بازار وجود دارد و هم می توان در منزل و از طریق دیگر مواد طبیعی آن را تهیه و استفاده کرد. در ادامه با خواص شگفت انگیز این گیاه برای پوست آشنا می شوید.

جینسینگ گیاهی پر خاصیت است که محبوبیت آن هم برای فواید آن در زیبایی است و هم به دلیل اثراتی است که در سلامت بدن دارد. به همین دلیل بعضی از آن به عنوان گیاه جوانی و یا نوش دارو نیز یاد می نمایند. با تهیه ماسک جینسینگ می توان به طراوت و شادابی پوست یاری کرد. همچنین استفاده از این گیاه مقوی و نیروزا نقش زیادی در سلامتی دیگر اجزای بدن نیز خواهد داشت. جینسینگ گیاهی مشابه تمشک با گل هایی با رنگ زرد کم رنگ تا قهوه ای بوده که دارای برگ هایی عظیم و گوشتی و ریشه آن دوکی شکل است. بیشتر خواص این گیاه در ریشه آن وجود دارد.

انواع ماسک جینسینگ

ماسک شیمیایی

امروزه ماسک های زیادی در بازار وجود دارد که ترکیبات آن ها از عصاره جینسینگ و عصاره انواع میوه و گیاه پوست تشکیل شده است. استفاده مکرر از این ماسک ها پوست را تغذیه نموده و از حالت خسته و کدر بودن خارج می نماید.

ماسک طبیعی

از طریق پودر این گیاه و ترکیب آن با دیگر مواد طبیعی می توان این ماسک را در خانه تهیه نموده و از فواید آن بهره برد. در ادامه طرز ساخت انواعی از این ماسک طبیعی به شما آموزش داده می گردد.

طرز تهیه سه نوع ماسک جینسینگ در خانه

نوع اول

در ابتدا حدود سی گرم گل سرخ خشک شده را دم کنید. سپس به عصاره بدست آمده از گل سرخ مقداری جو پرک و حدود یک قاشق عسل یا موم عسل به همراه کمی پودر گیاه جینسینگ اضافه کنید. ماسک به دست آمده را به مدت 15 الی 20 دقیقه روی پوستتان قرار دهید. در نهایت پوست خود را با آب سرد بشویید.

نوع دوم

مقداری از پودر یا عصاره ریشه گیاه جینسینگ را با حدود دو قاشق غذا خوری روغن زیتون مخلوط نموده و آن را برای مدت 30 دقیقه روی پوست خود قرار دهید. سپس با آب خنک پوست را به دقت بشویید.

نوع سوم

حدود یک قاشق چای خوری پودر گیاه جینسینگ را با دو قاشق غذاخوری عسل ترکیب کنید. این ترکیب را به مدت 20 الی 30 دقیقه بر روی پوست گذاشته و در نهایت با آب خنک پوست را بشویید.

خواص شگفت انگیز ماسک جینسینگ برای پوست

1. خاصیت ضد پیری

از ماسک جینسینگ به عنوان یک داروی ضد پیری نام برده می گردد. این گیاه حاوی مقدار زیادی از مواد مغذی است که می توانند باعث فعال شدن سوخت و ساز پوست شوند. همچنین با فراوری کلاژن باعث نرمی و انعطاف پذیری پوست و در نتیجه برطرف چروک ها نیز خواهد شد.

2. یک ضد آفتاب طبیعی

استفاده از این ماسک پوست را در مقابل رادیکال های آزادی که وقتی در معرض نور آفتاب و آلودگی محیط زیست قرار دارید، محافظت می نماید.

3. یک پاک نماینده طبیعی

استفاده از ریشه و برگ های جینسینگ در ماسک فراوری شده با این گیاه، به دلیل غنی بودن از ویتامین ها و مواد معدنی و آنتی اکسیدان ها یک مزیت فوق العاده برای پوست دارد؛ این ماسک باعث از بین رفتن سلول های مرده پوست می گردد.

4. از بین برد نقاط تیره دور چشم و روی صورت

از دیگر ویژگی های استفاده از ماسک گیاه جینسینگ برای پوست این است به کاهش پف و خطوط دور چشم ها وهمچنین روشن شدن حلقه های تیره دور چشم یاری می نماید. همچنین باعث از بین رفتن لکه های تیره از روی پوست صورت می گردد.

5. یک آبرسان قوی

ماسک جینسینگ با ایجاد رطوبت لازم در پوست، باعث شادابی و جوانسازی پوست می گردد.

6. درمان بیماری های پوستی

قرار دادن ماسک گیاه جینسینگ بر روی پوست باعث بالا رفتن متابولیسم و گردش خون در پوست می گردد. این عمل باعث درمان مشکلاتی مانند خشکی، اگزما، جوش و آکنه و ... شده و در نهایت این امر باعث روشن تر شدن و زیبا تر شدن پوست خواهد گشت.

7. بهبود رنگ چهره

استفاده موضعی از برگ های جینسنگ می تواند پوست شما سالم و درخشان نگاه داشته و با اکسیژن رسانی بیشتر در زیر پوست، باعث زیباتر شده رنگ آن می گردد.

8. یک تونر طبیعی برای پوست

استفاده از ماسک جینسینگ به دلیل برخورداری از خواصی مانند از بین بردن سلول های مرده پوست و پاکسازی آن می تواند به عنوان یک تونر عالی برای پوست در نظر گرفته گردد.

خلاصه خواص

  • پوست را شفاف، درخشان و روشن تر می نماید.
  • باعث افزایش انعطاف پذیری پوست می گردد.
  • کنترل رطوبت پوست و دارای خاصیت آبرسانی است.
  • موجب احیای پوست می گردد.
  • در درمان لک های صورت مؤثر است.
  • در یکدست کردن رنگ پوست بی نظیر عمل می نماید.
  • ماسک خانگی این گیاه دارای خاصیت لیفتینگ است که برای جلوگیری و درمان افتادگی پوست مفید خواهد بود.

عوارض ماسک جینسینگ

اگرچه در استفاده موضعی از گیاه پر خاصیتی مانند جینسیگ بروز عارضه خاصی گزارش نشده است. اما باید این نکته را نیز مد نظر داشت که استفاده بیش از حد آن ممکن است باعث بروز مشکلاتی مانند حساسیت، خارش یا قرمزی پوست گردد. احتمال بروز این موضوع برای افرادی که پوست حساسی دارند، بیشتر است؛ بنابراین بهتر است در طول هفته حدبیشتر دو بار از این ماسک استفاده گردد.

شما چه تجربیاتی در مورد استفاده از ماسک جینسینگ دارید؟ لطفاً نظرات خود را با ما و دیگر مخاطبان وبلاگ همه خوبا در قسمت ارسال نظر در میان بگذارید.

منبع: setare.com

به "خواص بی نظیر ماسک جینسینگ" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خواص بی نظیر ماسک جینسینگ"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید