خبرنگاران مرکز سالمندان شیروان به اکسیژن سنج مجهز شد

به گزارش وبلاگ همه خوبا، بجنورد- خبرنگاران- سرپرست اداره بهزیستی شیروان گفت: برای مقابله با تهدید سلامت سالمندان از ناحیه شیوع ویروس کرونا، مرکز سالمندان این شهرستان به دستگاه اکسیژن سنج مجهز شد.

خبرنگاران مرکز سالمندان شیروان به اکسیژن سنج مجهز شد

علی اکبر آرام روز سه شنبه، با بیان اینکه خریداری این دستگاه توسط سازمان مرکزی بهزیستی اجرا شده، گفت: در این مرکز 50 سالمند نگهداری می شوند که خوشبختانه هیچ یک از آنان مشکل تنفسی ندارند و تهیه این دستگاه نیز صرفا برای اقدامات پیشگیرانه صورت گرفته است.

وی افزود: این مرکز تا به امروز با همکاری شبکه بهداشت و درمان شهرستان 2 بار ضدعفونی شده و پرسنل مستقر با دقت لازم نسبت به شست و شوی مکرر دستان سالمندان و رعایت نکات بهداشتی اقدام می کنند.

وی گفت: با توجه به شرایط سالمندان و وجود بیماری هایی نظیر چربی خون، دیابت، نارسایی های قلبی و فشار خون در آنان، این افراد روزانه توسط پزشک مربوطه معاینه می شوند.

سرپرست اداره بهزیستی شیروان با اشاره به فعالیت پنج مرکز توانبخشی و سه مرکز اجتماعی در این شهر گفت: در مجموع 300 مددجو در این مراکز نگهداری می شوند که به منظور مقابله با کرونا، به ازای هر مددجو 300 هزار ریال برای خرید الکل و وسایل بهداشتی از سوی سازمان بهزیستی واریز شده است.

وی با اشاره به اینکه 60 درصد افرادی که در مرکز سالمندان شیروان نگهداری می شوند، افراد بدون سرپرست موثر هستند، گفت: هزینه تغذیه، بهداشت، پرستاری، بیمارستان، فیزیوتراپی، کاردرمانی و مددکاری اینافراد توسط بهزیستی تامین می شود.

شیروان به عنوان دومین شهر پرجمعیت خراسان شمالی در 60 کیلومتری شرق بجنورد قرار گرفته است.

منبع: ایرنا

به "خبرنگاران مرکز سالمندان شیروان به اکسیژن سنج مجهز شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران مرکز سالمندان شیروان به اکسیژن سنج مجهز شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید