خبرنگاران شیوع کرونا کوچ عشایر استان سمنان را به تعویق انداخت

به گزارش وبلاگ همه خوبا، سمنان- خبرنگاران- مدیرکل امور عشایری استان سمنان گفت: کوچ عشایر استان به منظور پیشگیری از شیوع ویروس کرونا یک ماه به تعویق افتاد.

خبرنگاران شیوع کرونا کوچ عشایر استان سمنان را به تعویق انداخت

مراد خادم روز سه شنبه در گفت و گو با وبلاگ همه خوبا، ابراز داشت: عشایر استان سمنان اکنون در مناطق قشلاقی واقع در مناطق جنوبی استان مستقر هستند و در زمان ییلاق به مناطق شمالی استان کوچ می نمایند.

وی با بیان اینکه در روال عادی از اواخر فروردین کوچ بهاره شروع می گردد، اضافه نمود: نامه نگاری برای همکاری منابع طبیعی با توجه به تاخیر در کوچ دام عشایر صورت گرفته و هیچ مسئله ای در این زمینه وجود ندارد.

وی بیان نمود: با ارایه آموزش های لازم، عشایر استان سمنان در شرایط سالم قرار داشته و گزارشی از شیوع ویروس کرونا در این قشر زحمت کش گزارش نشده است.

خادم یادآور شد: عشایر استان سمنان به منظور پیشگیری از شیوع ویروس کرونا، رعایت نکات بهداشتی مانند پرهیز از دست دادن ، استفاده از دستکش و ماسک را جدی گرفته اند و تا این لحظه گزارشی مبنی بر شیوع ویروس کرونا در عشایر استان ارایه نشده است.

مدیرکل امور عشایری استان سمنان توضیح داد: با همکاری فرمانداری ها در فرایند تهیه بسته های بهداشتی برای عشایر در بعضی مناطق تسهیل شده است.

عشایر استان سمنان متشکل از سه هزار و 181 خانوار و بیش از 14 هزار و 400 نفر جمعیت، شامل 74 طایفه، 1.07 درصد از جمعیت عشایری کشور را شامل می شوند، این عشایر که هشت و 2 دهم درصد جمعیت استان سمنان را تشکیل می دهند، بیش از یک میلیون و 74 هزار رأس دام سبک و چهار هزار و 700 رأس دام سنگین دارند و سالانه 9 هزار و 300 تن گوشت قرمز به ارزش بیش از سه هزار و 600 میلیارد ریال فراوری می نمایند.

شیوع ویروس کرونا اواخر دسامبر گذشته(آذر/دی) از کشور چین شروع شد و تا به امروز هزاران نفر در چین و سایر کشورها به این ویروس مبتلا شدند و صدها نفر بر اثر این بیماری جان خود را از دست داده اند.

این بیماری، قابل پیشگیری است و به راحتی و با راهکارهای ساده می توان از شیوع و ابتلا به این بیماری جلوگیری کرد.

منبع: ایرنا

به "خبرنگاران شیوع کرونا کوچ عشایر استان سمنان را به تعویق انداخت" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران شیوع کرونا کوچ عشایر استان سمنان را به تعویق انداخت"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید