خانه جای امنی برای نگهداری طلا و پول نقد نیست خبرنگاران

به گزارش وبلاگ همه خوبا، سردار لطفی از افزایش خرید و فروش طلا در فضای مجازی پس از شیوع بیماری کرونا در کشور اطلاع داد و گفت شهروندان مراقب کلاهبرداران باشند.

خانه جای امنی برای نگهداری طلا و پول نقد نیست خبرنگاران

به گزارش خبرنگار گروه اجتماعی وبلاگ همه خوبا، سردار علیرضا لطفی رئیس پلیس آگاهی تهران عظیم در نشست خبری خود که امروز چهارشنبه بیستم اسفند ماه امسال در این مجموعه برگزار گردید، اظهار کرد: کرونا شرایطی را ایجاد نموده بود که برای پلیس شرایط خاصی را به ویژه در نگهداری و جابجایی مجرمین ایجاد نموده بود.

وی توضیح داد: خالی شدن معابر از ساعت 9 شب به بعد مقوله خاصی بود که در تغییر ماموریت های پلیس آگاهی هم موثر واقع شد.

رئیس پلیس آگاهی تهران عظیم تاکید نمود: مسائل مالی و معیشتی در وقوع بعضی از جرائم موثر بود و شرایط را تغییر داده بود.

سردار لطفی توضیح داد: خانه جای امنی برای نگهداری طلا و پول نقد نیست و مردم باید این موارد را به صندوق های امانات مطمئن بسپارند.

وی افزود: وقوع بیماری کرونا زمینه افزایش خرید و فروش طلا و همچنین انجام تبادلات در فضای مجازی شد و این در صورتی بود که ما شرایط انجام تبادلات و معاملات مالی در فضای مجازی را نداشتیم.

سردار لطفی تاکید نمود: مردم از انتشار تصاویر و فیلم های مرتبط با سرقت و مباحثی این چنینی خودداری نمایند و موارد را به پلیس گزارش بدهند و فیلمها را در اختیار پلیس قرار بدهند و مطمئن باشند که ما با جدیت کامل پیگیری موضوع را انجام می دهیم.

وی افزود: بسیاری از فیلم ها و تصاویر سرقت که در فضای مجازی منتشر می شوند اصلا مربوط به کشور ایران نیست و در این میان مواردی از سرقت در کشورهایی چون بنگلادش، پاکستان و ... به این سرقت در ایران منتشر شده است.

رئیس پلیس آگاهی تهران عظیم تاکید نمود: ما در طول روز پرونده های بسیاری را درباره دستگیری مجرمان و زورگیران مختلف را پیگیری می کنیم و به پایان می رسانیم اما باید بگویم نوع اطلاع رسانی ما در کشف جرائم مختلف در بعضی موارد ایراداتی هم دارد و نباید تنها عملیات های مرتبط با سارقان مربوط به مال باختگان مشهور و سرشناس را انعکاس دهیم.

سردار لطفی افزود: در سرقت های خشن 6 درصد کاهش داشته ایم و 78/6 درصد از این سرقت ها توسط پلیس کشف شده است و البته اولویت اول سرقت ها، سرقت های خرد است و پلیس در این زمینه اقدامات خوبی داشته است و متاسفانه این سرقت ها با تعداد معتادان متجاهر و حضور آنها در شهر ارتباط مستقیم دارد.

وی توضیح داد: 84 درصد خودروهایی که در تهران سرقت می شوند تا امروز کشف و ضبط شده است و این کشفیات اغلب در کمتر از 48 ساعت کشف شده اند.

رئیس پلیس آگاهی تهران عظیم تاکید نمود: 67 درصد از باندهای کیف قاپی و قاپ زنی در تهران شناسایی شده و اعضای آن دستگیر می شوند و 94 درصد از کیف قاپی ها منجر به کشف و به طور کلی در سطح کشور 60 درصد کیف قاپی ها کاهش داشته است.

سردار لطفی افزود: 76 درصد از سرقت هایی که در مغازه ها رخ می دهد توسط پلیس کشف می شوند و از ابتدای سال 99 تا کنون هزار و 413 باند مجرمان جرائم گوناگون در حوزه های مختلف شناسایی و اعضای آن ها دستگیر شده اند.

منبع: خبرگزاری دانشجو

به "خانه جای امنی برای نگهداری طلا و پول نقد نیست خبرنگاران" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خانه جای امنی برای نگهداری طلا و پول نقد نیست خبرنگاران"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید