جایزه سینمایی ققنوس همزمان با جشنواره فیلم فجر برگزار می گردد، آیین اختتامیه 24 بهمن 1400

به گزارش وبلاگ همه خوبا، دبیر جایزه سینمایی ققنوس گفت: گفتمان اصلی این دوره سینما پیشرفت است و اختتامیه آن 24 بهمن برگزار می گردد.

جایزه سینمایی ققنوس همزمان با جشنواره فیلم فجر برگزار می گردد، آیین اختتامیه 24 بهمن 1400

وبلاگ همه خوبا - سعید مظاهری دبیر یازدهمین دوره محافل هم اندیشی سینما انقلاب و جایزه سینمایی ققنوس گفت: سال جاری یازدهمین دوره محافل هم اندیشی سینما انقلاب و جایزه ققنوس همزمان با جشنواره فیلم فجر برگزار می گردد. گفتمان اصلی این دوره را موضوع سینما پیشرفت خاطرنشان کرد.

اکران فیلم های سینمایی در این رویداد سینمایی از امروز 14 بهمن ماه شروع شده و تا 22 بهمن ماه ادامه خواهد داشت. هم چنین 24 بهمن ماه نیز مراسم اختتامیه و اهدای جایزه فیلم های منتخب انجام می گردد.

گفتمان اصلی یازدهمین دوره محافل هم اندیشی سینما انقلاب و جایزه سینمایی ققنوس، موضوع سینما پیشرفت است. سال جاری دو اتفاق خاص در این رویداد داریم؛ اولی برگزاری رویداد ایده پردازی برخیز، چون ققنوس است. در این رویداد از فعالان رسانه ای و نخبگان علوم انسانی خواسته ایم تا حول محور سینما پیشرفت ایده پردازی نمایند. اتفاق مهم دیگر برگزاری محافل هم اندیشی سینما انقلاب به صورت آنلاین است. این محافل همه روزه برگزار و از بستر های اینترنتی تلویزیون اینترنتی خبرگزاری فارس، خبرگزاری دانشجو، روبیکا و پیچ اینستاگرامی سینما انقلاب به صورت زنده و مستقیم پخش می گردد. موضوع اصلی این محافل مقوله گفتمان جشنواره یعنی سینما پیشرفت است.

یکی از نکات اساسی جشنواره سال جاری رویداد ایده پردازی برخیز، چون ققنوس با هدف شناسایی و پرورش ایده های برتر برای فراوری محصول سینمایی است.

به گفته مظاهری شرکت نمایندگان علاوه بر شرکت در دوره، به صورت همزمان ایده های خود را ارسال می نمایند. در مرحله بعدی، 100 ایده برتر تا اسفندماه انتخاب می گردد. آنان تا اردیبهشت ماه فرصت دارند که ایده هایشان را تقویت نمایند.

در نهایت در اردیبهشت ماه، رویداد 2 روزه دیگری برگزار می گردد و اساتید رسانه با این ایده پردازان کار می نمایند تا ایده هایشان تقویت شده و پخته تر گردد. در روز سوم این ایده ها دسته بندی شده و هر کدام که رأی بیشتری بگیرد، مورد حمایت اقتصادی 19 مجموعه فراوریی که برای این رویداد دعوت نموده ایم قرار می گیرد.

هر سال علاوه بر اساتید و نخبگان علوم انسانی میزبان 500 نفر از فعالان رسانه ای و دانشجویان بودیم، اما سال جاری به علت کرونا میزبان تنها 100 نفر از نخبگان علوم انسانی، رسانه و سینما در پردیس سینمایی ملت هستیم.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

به "جایزه سینمایی ققنوس همزمان با جشنواره فیلم فجر برگزار می گردد، آیین اختتامیه 24 بهمن 1400" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "جایزه سینمایی ققنوس همزمان با جشنواره فیلم فجر برگزار می گردد، آیین اختتامیه 24 بهمن 1400"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید