برای چربی سوزی باید استقامتی کار کرد یا قدرتی؟

یک متخصص بدنساز معتقد است تمرینات هوازی طولانی مدت سبب چربی سوزی می گردد و به سلامت قلب، عروق و ریکاوری بدن نیز یاری می نماید.

برای چربی سوزی باید استقامتی کار کرد یا قدرتی؟

دکتر مرتضی بهرامی نژاد در گفت وگو با خبرنگاران، اظهار کرد: مکانیسم چربی سوزی بدن با انجام فعالیت های هوازی طولانی مدت انجام می گردد نه کوتاه مدت. البته این که فرد برحسب سن و شرایط فیزیکی از چه نوع فعالیت های هوازی بهره مند گردد تا سیتسم چربی سوزی فعال باشد، متفاوت است. به عنوان مثال فردی که دچار عضلات ضعیف است نباید از تمرینات هوازی استفاده کند که پس از مدتی به دلیل فشار بیش از حد به عضلات و مفاصل به نتیجه مطلوبی دست پیدا نکند.

وی گفت: برای این که فردی بتواند قدرت عضلانی خوبی داشته باشد باید تمرینات هوازی را به طور مداوم و طولانی مدت انجام دهد تا بتواند سیستم چربی سوزی بدن خود را فعال کند. وقتی فردی از حجم و قدرت عضلانی خوبی برخوردار است با انجام تمرینات هوازی ضربان قلب او از حد آستانه بی هوازی عبور می نماید و بدن در چنین حالتی وارد شرایط لاکتیکی می گردد و چربی ها از عضلات خارج و سبب کاهش وزن می گردد. بنابراین تمرینات هوازی طولانی مدت علاوه بر سیستم چربی سوزی، به سلامت قلب و عروق نیز یاری می نماید و سبب می گردد تا فرد وزن خود را نیز کنترل کند.

این متخصص بدنساز ورزش هایی همچون کوهپیمایی، دویدن ملایم، دوچرخه سواری، شنا، طناب زدن و بازیهای سبک را از جمله فعالیت های هوازی نام برد و اضافه نمود: این رشته ها به دلیل این که ضربان قلب را خیلی بالا نمی برند و از شدت بالایی برخوردار نیستند، در چربی سوزی و کاهش وزن بسیار موثر هستند.

وی در انتها توضیح داد: بهتر است ورزش های هوازی همراه با ورزش های قدرتی صورت بگیرد تا عضلات بدن قوی تر و توان انجام حرکت نیز افزایش یابد. انجام این دو نوع ورزش همراه هم علاوه بر این که باعث تناسب اندام می گردد از افتادگی پوست و عضله ها نیز پیشگیری می نماید.

منبع: خبرگزاری ایسنا

به "برای چربی سوزی باید استقامتی کار کرد یا قدرتی؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "برای چربی سوزی باید استقامتی کار کرد یا قدرتی؟"

نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید