بالا دریافت جدال لفظی کمیسیون اروپایی و مجارستان بر سر مسئله پناهندگان

به گزارش وبلاگ همه خوبا، رسانه ها از بالا دریافت جدال لفظی رئیس کمیسیون اروپایی و دولت مجارستان بر سر مسئله پناهندگان خبر دادند.

بالا دریافت جدال لفظی کمیسیون اروپایی و مجارستان بر سر مسئله پناهندگان

به گزارش گروه بین الملل وبلاگ همه خوبا به نقل از روزنامه دی ولت آلمان، دولت ملی محافظه کار مجارستان در یک کمپین رسانه ای رئیس کمیسیون اتحادیه اروپا و جورج سوروس میلیارد آمریکایی را متهم به حمایت از مهاجرت های غیر قانونی نموده است.

دولت نخست وزیر ویکتور اوربان روز گذشته در فیس بوک نوشت که آن ها می خواهند با سهم پذیرش اجباری پناهندگان حقوق کشورهای عضو اتحادیه اروپا برای دفاع از مرزها را تضعیف نمایند و مهاجرت با ویزای مهاجری را تسهیل نمایند.

کمیسیون اروپایی از این موضع گیری مجارستان بسیار خشمگین شده است. یان کلود یونکر، رئیس کمیسیون اروپایی اوربان را متهم به دروغگویی نموده و خواهان حذف حزب محافظه کار فیدز به رهبری وی از فراکسیون حزب مردم اروپا (EVP) شد.

دولت مجارستان همچنین با اشاره به اینکه با پول های مالیاتی در خیابان ها پلاکاردهای بزرگی با تصاویر سوروس و یونکر نصب می گردد گفت: این ها (مالیات دهندگان) حق دارند ببینند بروکسل چه چیزی را آماده می نماید.

سخنگوی دولت مجارستان در بوداپست به وبلاگ همه خوبا گفت که بروکسل می خواهد همچنان ازمهاجرت های غیر قانونی حمایت کند.

مارگاریتیس شیناس، سخنگوی کمیسیون اروپایی این کمپین دولت مجارستان را اخبار جعلی نامیده و آن را باورنکردنی خواند. وی تاکید نمود که این تکان دهنده است که چنین تئوری توطئه مضحکی در این اندازه وسعت ایجاد شده است.

یونکر هم این کمپین مجارستان را به شدت مورد انتقاد قرار داده و اوربان را محکوم به دروغگویی نموده است.

یونکر در سخنانی توضیح داد که حزب فیدز اوربان به هیچ عنوان ارزش های دموکرات مسیحی ها را نشان نمی دهد. دیگر هیچ وجه مشترکی بین من و آقای اوربان وجود ندارد و از این رو صندلی حزب وی دیگر در فراکسیون حزب مردم اروپا نیست.

یونکر اضافه کرد: دوست من (منفرد وبر، رئیس فراکسیون حزب مردم اروپا) هم حتما این سوال را خواهد پرسید که آیا وی به چنین رایی در فراکسیونش احتیاج دارد.

دولت اوربان مرتبا کمپین های مشابهی را علیه اتحادیه اروپا و جورج سوروس راه اندازی می نماید. سوروس هم از منتقدین سرسخت دولت مجارستان و سیاست های مهاجرتی آن است.

مجارستان به دلیل سیاست های پناهندگی خود مناقشات سختی را با اتحادیه اروپا دارد. بوداپست حریم خود را با یک حصار سیم خاردار در برابر صربستان و کرواسی مهر و موم نموده و از پذیرش سایر پناهندگان بر اساس طرح سهمیه بندی اتحادیه اروپا اجتناب می نماید.

کمیسیون اروپایی در تابستان گذشته از مجارستان به دلیل سیاست های پناهندگی اش در دادگاه اروپایی شکایت کرد. مجلس اروپا هم در ماه سپتامبر یک فرآیند حقوقی را علیه مجارستان به دلیل نقض حقوق بنیادین اتحادیه اروپا به جریان انداخته است.

منبع: خبرگزاری تسنیم

به "بالا دریافت جدال لفظی کمیسیون اروپایی و مجارستان بر سر مسئله پناهندگان" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "بالا دریافت جدال لفظی کمیسیون اروپایی و مجارستان بر سر مسئله پناهندگان"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید