اولین نمایشگاه توانمندی های استان کرمان در تبریز به کار خود خاتمه داد

به گزارش وبلاگ همه خوبا، خبرنگاران/کرمان نمایشگاه توانمندی های استان کرمان در تبریز که از روز 25 آذرماه و به همت شرکت نمایشگاه های بین المللی جنوب شرق و اتاق بازرگانی استان کرمان شروع شده بود، شامگاه آدینه 29 آذرماه به کار خود انتها داد.

اولین نمایشگاه توانمندی های استان کرمان در تبریز به کار خود خاتمه داد

اولین نمایشگاه توانمندی های استان کرمان در تبریز با حضور 70 شرکت بزرگ صنعتی و معدنی، واحدهای فراوریی و گردشگری استان کرمان از جمله شرکت صنعتی معدنی گل گهر، شرکت صنایع ملی مس ایران، هلدینگ صنایع معدنی خاورمیانه (میدکو) و شرکت های زیرمجموعه، شرکت کرمان موتور، اتاق بازرگانی کرمان، کمیسیون کشاورزی اتاق بازرگانی، خانه صنعت و معدن و کرمان و ... در فضایی به مساحت 2000 مربع در محل برگزاری نمایشگاه های بین المللی آذربایجان شرقی در شهر تبریز از 25 آذرماه به مدت 4 روز با حضور استانداران کرمان و آذربایجان شرقی و جمعی از مسئولین این دو استان شروع شده بوده، امروز آدینه 29 آذرماه به کار خود خاتمه داد.

برگزاری چنین نمایشگاه هایی، بستری برای شکوفایی و فراوری کشور

استاندار آذربایجان شرقی در مراسم افتتاحیه این نمایشگاه، از برگزاری نمایشگاه های توانمندی مناطق مختلف کشور استقبال کرد و گفت: از صاحبان فکر و تدبیر که چنین نمایشگاه هایی را برگزار می نمایند قدردانی می کنم. این نمایشگاه ها بستری برای معرفی و شناخت بسیاری از توانمندی های ناشناخته کشور و استفاده از ظرفیت سرمایه گذاران و کارآفرینان برای بهره برداری از این توانمندی هاست.

محمدرضا پورمحمدی اظهار کرد: ما باید توانایی های خود را عرضه کنیم تا دیده شویم، بخصوص که امروز تحت فشار تحریم های ظالمانه قرار داریم.

وی با بیان اینکه تحریم ها باعث می گردد که بیشتر به توانمندی های خود پی ببریم، گفت: امیدواریم نمایشگاه های مشابه از سایر استان ها نیز در تبریز برگزار گردد تا بستری برای شکوفایی و فراوری کشور فراهم آید.

کوشش می کنیم ظرفیت های استان کرمان را با سایر استان های کشور به اشتراک بگذاریم

استاندار کرمان نیز در افتتاحیه این نمایشگاه؛ با ارزشمند خواندن برگزاری این نوع نمایشگاه ها در سطح کشور توضیح داد: در کشور ظرفیت ها و امکانات بسیار خوبی وجود دارد که برگزاری چنین نمایشگاه هایی در شناسایی این ظرفیت ها و آشنایی پتانسیل های سایر استان های کشور موثر خواهد بود.

دکتر محمد جواد فدایی با تاکید بر اینکه برگزاری نمایشگاه های توانمندی های استان ها در حل بسیاری از مسائل و امر توسعه کشور موثر خواهد بود اضافه کرد: استان کرمان در بخش های مختلف گردشگری، معدنی، صنعتی، کشاورزی و ... دارای ظرفیت ها و پتانسیل های بسیار خوبی است و کوشش می کنیم که این ظرفیت ها را با سایر استان های کشور به اشتراک گذاشته و در این راستا از سرمایه گذاران آذربایجان شرقی برای حضور در استان کرمان دعوت می کنیم.

استاندار کرمان با بیان اینکه استان های کرمان و آذربایجان شرقی در حوزه معدنی و صنایع معدنی وجوه مشترکی دارند که می تواند زمینه همکاری طرفین را فراهم کند توضیح داد: در حوزه معدن در استان کرمان تا به امروز 6 میلیارد تن ذخیره قطعی و 42 نوع ماده معدنی شناخته شده ضمن آنکه سالیانه 90 میلیون تن ماده معدنی در استان کرمان فراوری می گردد.

فدایی با اشاره به فراوری 1705 میلیون تن گندله و 240 هزار تن کاتد در سال در استان کرمان اضافه کرد: استان کرمان به لحاظ شاغلین در حوزه معدن، ارزش فراوریات مواد معدنی و میزان استخراج مواد معدنی رتبه اول را در کشور به خود اختصاص داده است که این موضوع می تواند زمینه حضور سرمایه گذاران استان آدربایجان شرقی در دیار کریمان را فراهم کند.

عالی ترین مقام اجرایی دولت در استان کرمان در بخش دیگری از صحبت های خود در مراسم افتتاح نمایشکاه توانمندی های استان کرمان در تبریز به حوزه گردشگری استان کرمان نیز گریزی زد و گفت: در حوزه گردشگری، استان کرمان با ثبت 650 اثر ملی و 7 اثر ثبت جهانی یکی از نقاط مهم کشور برای حضور گردشگران داخلی و خارجی است.

وی با بیان اینکه بازرگانان استان آذربایجان شرقی می توانند به فراوریات استان کرمان یاری نموده و در این راستا آماده هرگونه همکاری با سرمایه گذاران هستیم ادامه داد: به لطف فعال بودن پنجره واحد سرمایه گذاری در استان کرمان هم اکنون مجوزهای سرمایه گذاری در این استان ظرف مدت 2 هفته صادر می گردد و امیدواریم بتوانیم با افزایش سرمایه گذاری های این چنینی، مشکل اشتغال کشور را حل کنیم.

فدایی با بیان اینکه این امکان فراهم است که احتیاجهای استان های مختلف توسط استان دیگری حل گردد که این مهم نیز به امر توسعه استان ها و در نتیجه کشور یاری شایانی خواهد نمود خاطر نشان کرد: امیدواریم این نمایشگاه شروعی برای فعالیت های بعدی بوده و شاهد توسعه روز افزون کشور باشیم.

براساس این گزارش استانداران آذربایجان شرقی و کرمان به همراه سایر مسئولین استانی به مدت 2 ساعت از بخش های مختلف این نمایشگاه بازدید کردند.

ایجاد یک کنسرسیوم صادراتی داخل کشوری بین استان ها به وسیله شرکت بین المللی نمایشگاه های جنوب شرق

مهدی حسینی نژاد رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت شمال استان کرمان نیز در حاشیه برگزاری نمایشگاه توانمندی های استان کرمان در تبریز با اشاره به تحریم های ظالمانه علیه کشور گفت: در این شرایط ارتباطات ما با کشورهای دیگر به لحاظ داد و ستدها، بیمه ها، نقل و انتقال پول محدود شده و همین امر سبب شد در این موارد ذکر شده دچار چالش های جدی شویم اما ظرفیت های ناشناخته ای در استان های مختلف کشور داریم که به وسیله این ظرفیت ها می توان بخش عمده ای از احتیاجها را تامین کرد.

وی معرفی توانمندی های استان کرمان به صنعت کاران، تاجران و سرمایه گذاران استان آذربایجان شرقی را از اهداف این نمایشگاه برشمرد و مطرح نمود: به دنبال آن هستیم تا بتوانیم با شرکت هایی که فراوری محصولاتی در آذربایجان شرقی داشته و ما در استان کرمان احتیاج داریم، ارتباط برقرار و احتیاج استان را از این منطقه تامین کنیم.

رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت شمال استان کرمان با بیان این مطلب که برنامه ریزی برای ایجاد یک کنسرسیوم صادراتی داخل کشوری بین استان ها به وسیله شرکت بین المللی نمایشگاه های جنوب شرق در استان کرمان شکل بگیرد، توضیح داد: این کار را نیز به وسیله اتحادیه های صنفی دنبال می کنیم تا بتوانیم از این طریق احتیاجهای استان را تامین کنیم.

نمایشگاه توانمندی های کرمان در تبریز، هیچ هزینه ای را به بخش دولتی تحمیل نکرد

امیرحسین سعید مدیرعامل شرکت نمایشگاه های بین المللی جنوب شرق درباره جزییات برگزاری نمایشگاه توانمندی های استان کرمان در تبریز به همت شرکت نمایشگاه های بین المللی جنوب شرق گفت: به دنبال معرفی و نشان دادن توانمندی های استان کرمان به استان آذربایجان شرقی و کشور بودیم ضمن آنکه بحث جذب سرمایه گذاردر بخش های مختلف برای استان کرمان نیز از دیگر اهداف برگزاری چنین نمایشگاهی در تبریز بوده است.

مدیرعامل شرکت نمایشگاه های بین المللی جنوب شرق با اشاره به حضور 70 شرکت فعال استان کرمان در زمینه های مختلف در این نمایشگاه ادامه داد: در این نمایشگاه از کمیسیون های بخش خصوصی همچون کمیسیون گردشگری اتاق بازرگانی، کمیسیون کشاورزی اتاق بازرگانی، هلدینگ های بزرگ صنعتی استان و کشور همچون شرکت صنعتی معدنی گل گهر و شرکت صنایع ملی مس ایران و ... یاری گرفته ایم که به اعتقاد بنده ترکیبی از شرکت هایی که کار سرمایه گذاری و خدماتی را در استان کرمان انجام می دهند در این نمایشگاه حضور دارند.

انعقاد تفاهمنامه بین خانه معدن و صنعت استان کرمان و آذربایجان شرقی

سعید درباره دستاوردهای برگزاری این نمایشگاه نیز گفت: در حاشیه این نمایشگاه تفاهمنامه ای بین خانه معدن و صنعت استان کرمان و آذربایجان شرقی منعقد شد که با توجه به اینکه استان آذربایجان شرقی یکی از قطب های صنعتی کشور محسوب می گردد، می تواند در امر توسعه استان کرمان در این زمینه بسیار موثر باشد.

وی با تاکید بر اینکه در بخش گردشگری، به شدت استان کرمان احتیاجمند معرفی پتانسیل ها و ظرفیت های خود است اضافه کرد: معرفی بخش صادرات خشکبار استان کرمان یکی دیگر از اهداف برگزاری این نمایشگاه در تبریز بود که خوشبختانه در این زمینه پیروز بودیم و شرکت های حضور داشته توانسته اند مخاطب خودشان را در این بخش پیدا نمایند.

مدیرعامل شرکت نمایشگاه های بین المللی جنوب شرق در بخش دیگری از گفت و گوی خود به دلایل انتخاب این شرکت به عنوان مجری برگزار نماینده نمایشگاه توانمندی های استان کرمان در تبریز پرداخت و گفت: شرکت نمایشگاه های بین المللی جنوب شرق، تنها سایت مجوزدار استان کرمان برای برگزاری نمایشگاه در داخل و خارج از استان است و رسالت این شرکت در زمینه های مالی، فرهنگی و اجتماعی بوده که بر اساس همین رسالت مالی شرکت، متولی برگزاری این نمایشگاه شدیم.

سعید با بیان اینکه در صورت حمایت مسئولین استانی، نمایشگاه توانمندی های استان کرمان را در آینده نزدیک در کشورهای قطر و عمان نیز برگزار خواهیم کرد اضافه کرد: اعتقاد داریم نمایشگاه ها؛ می توانند محور توسعه پایدار استان کرمان باشند و در این راستا نیز شرکت نمایشگاه های بین المللی جنوب شرق در حال حرکت است و قصد داریم نمایشگاه عرصه مستقیم محصولات خشکبار استان کرمان را سال آینده در کشور عمان و قبل از جام جهانی فوتبال در کشور قطر برگزار کنیم.

مدیرعامل شرکت نمایشگاه های بین المللی جنوب شرق درباره هزینه های برگزاری این نمایشگاه نیز گفت: در نمایشگاه توانمندی های استان کرمان در تبریز هیچ هزینه ای را به بخش دولتی استان تحمیل ننموده و 100 درصد هزینه های برگزاری این نمایشگاه توسط شرکت های شرکت نماینده تامین شده است و تاکید می کنیم به هیچ عنوان از هزینه های دولتی برای برگزاری این نمایشگاه استفاده نشده است.

سعید با بیان اینکه نمایشگاه رایگان مثمرثمر نخواهد بود ادامه داد: شرکت هایی باید در نمایشگاه ها حضور داشت باشند که دارای توانمندی بوده زیرا نمایشگاه محل عرضه توانمندی ها و ظرفیت هاست.

وی در خاتمه خاطر نشان کرد: با یاری بخش های دولتی و 6 جلسه برگزار شده در این راستا با دستگاه های اجرایی استان و استانداری کرمان، توانستیم برنامه ریزی های برگزاری این نمایشگاه را صورت دهیم اما یکی از تفاوت های این نمایشگاه با نمایشگاه توانمندی های استان کرمان در تهران در این است که در این نمایشگاه هیچ دستگاه و ارگان دولتی حضور ندارد ضمن آنکه از بعد فضای اختصاص یافته به شرکت های فراوریی و صنعتی استان نیز 40 درصد نسبت به نمایشگاه توانمندی های استان کرمان در مشهد در سال 96 با رشد روبرو بوده ایم و امیدواریم در شرایط تحریمی امروز کشور، بتوانیم با برگزاری چنین نمایشگاه هایی امر خود کفایی و توسعه استان و در نتیجه رونق سرمایه گذاری و فراوری را در استان کرمان کلید بزنیم.

حضور در چنین نمایشگاه هایی می تواند فرصتی خوبی برای معرفی فراوریات استان کرمان و صادات آنها به کشورهای همسایه باشد

رضا سنجری مدیرکل هماهنگی امور مالی استانداری کرمان نیز در حاشیه برگزاری نمایشگاه توانمندی های استان کرمان در تبریز با بیان اینکه حضور در چنین نمایشگاه هایی می تواند فرصتی خوبی برای معرفی فراوریات استان کرمان و صادات آنها به کشورهای همسایه باشد، اضافه کرد: شهر تبریز به عنوان یکی از شهرهای بزرگ کشور که از قدیم نیز مراودات مالی با استان کرمان داشته و این فرایند همچنان ادامه دارد، و همچنین به عنوان یکی از استان های تاثیرگذار در دریافت مواد اولیه استان به عنوان ایجاد ارزش اضافه نموده و صادرات به کشورهای منطقه، محل برگزاری این نمایشگاه انتخاب شد که اگر در این مدت زمان بتوانیم اقدامات وکارهای موثری را انجام دهیم قطعا در دراز مدت صادرات غیرنفتی استان کرمان از این محل نیز افزایش پیدا خواهد نمود.

مدیرکل هماهنگی امور مالی استانداری کرمان با اشاره به برنامه های معرفی توانمندی های سرمایه گذاری و مالی استان کرمان گفت: علاوه بر نمایشگاه های داخلی برنامه ریزی شده، حضور در نمایشگاه 2020 ترکیه و همچنین برپایی نمایشگاه ارائه فرصت های سرمایه گذاری و محصولات تجاری استان در کشورهای حاشیه خلیج فارس در خاتمه سال جاری و سال آینده برنامه ریزی شده است.

استقبال تبریزی ها از نمایشگاه توانمندی های استان کرمان

فریدون فعالی مدیر کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان کرمان درباره این نمایشگاه اظهار کرد: در این نمایشگاه با همکاری کمیسیون گردشگری اتاق بازرگانی کرمان در فضایی به مساحت 130 متر و در قالب ده غرفه جاذبه های تاریخی، گردشگری و همچنین ظرفیت های صنایع دستی استان کرمان از قبیل هنر پته دوزی شهرستان های کرمان، رفسنجان، زرند و جیرفت، قالی بافی و گلیم تک قلاب رفسنجان، گلیم شیریکی پیچ سیرجان، چاپ روی پارچه کوهبنان، تراش سنگ های قیمتی و نیمه قیمتی فیروزه شهربابک، حصیربافی قلعه گنج به نمایش گذاشت.

وی با بیان اینکه شرکت نظم آوران نیز به عنوان مشخص مالی بخش گلستان شهرستان سیرجان هم با ارائه دستاوردهای فراوریی گلیم شیریکی پیچ در این نمایشگاه حضور پیدا کرد، اضافه کرد: در بخش گردشگری نیز اکوکمپ کویر لوت و تعدادی از دفتر خدمات مسافرتی استان کرمان نیز به معرفی جاذبه های گردشگری کرمان پرداختند.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان کرمان با اشاره استقبال تبریزی ها از نمایشگاه توانمندی های استان کرمان تاکید نمود: خوشبختانه با برگزاری این نمایشگاه مردم استان آذربایجان شرقی با ظرفیت های تاریخی، گردشگری و ظرفیت های صنایع دستی استان کرمان آشنا شدند.

فعالی با تقدیر از تعامل و کوشش کمیسیون گردشگری اتاق بازرگانی استان کرمان توضیح داد: شرایط برای حضور هنرمندان صنایع دستی در نمایشگاه توانمندی های صنایع دستی استان کرمان در تبریز با همکاری این کمیسیون میسر شده بود.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان کرمان با بیان اینکه شرایط برای حضور گردشگران تبریزی در استان کرمان فراهم است، مطرح نمود: در حال حاضر با همکاری شرکت هواپیمایی ماهان بین استان های کرمان و آذربایجان شرقی اتصال هوایی وجود دارد و گردشگران به راحتی می توانند به این استان سفر نمایند.

منبع: خبرگزاری ایسنا

به "اولین نمایشگاه توانمندی های استان کرمان در تبریز به کار خود خاتمه داد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "اولین نمایشگاه توانمندی های استان کرمان در تبریز به کار خود خاتمه داد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید