اولویت اصلی من پیگیری مسئله آب است، افتتاح قطار شهری تا سال 99

به گزارش وبلاگ همه خوبا، عباس رضایی ظهر شنبه در نشست خبری با اصحاب رسانه گفت: اصفهان در پاسخ به این سوال که چرا طرح هفت گانه را کارشناسی نشده دانسته است، گفت: من بیان نداشتم این طرح ها کارشناسی شده نیست بلکه منظور این بود که این طرح ها را کارشناسی خواهیم کرد و اگر با بودجه و شرایط آب و هوایی ما، شریط دیگر استانها و قوانین بالادست مطابقت داشته باشد دلیلی ندارد اجرایی نشود و کارها را از صفر شروع کنیم.

اولویت اصلی من پیگیری مسئله آب است، افتتاح قطار شهری تا سال 99

وی با بیان اینکه استاندار قبلی گفته است که 450 میلیارد تومان پول برای این طرح ها در حساب است، توضیحاتی راجع به مصارف این مبلغ داد و اضافه نمود: قرار بود صنایع از بابت فروش آب بخشی از این پول را تامین نمایند، طبق گزارش سازمان آب منطقه ای، جهاد کشاورزی و برنامه بودجه حدود 90 میلیارد و 600 میلیون تومان از این پول وصول شد و 75 میلیارد تومان آن را به کشاورزان بابت حق آبه پرداخت کردند.

صنایع برای سرمایه گذاری تونل سوم باید 18 میلیارد تومان می پرداختند

استاندار اصفهان با بیان اینکه حدود پنج میلیارد تومان مطابق گزارش کارگروه سازکاری با کم آبی به بذر تخصیص یافت و 10 میلیارد تومان نیز در حساب صندوق توسعه کشاورزی باقی مانده بود، ابراز داشت: سازمان آب منطقه ای ادعا دارد که صنایع برای سرمایه گذاری تونل سوم باید 18 میلیارد تومان می پرداختند.

وی افزود: برای وصول قطعی 450 میلیارد تومان 11 صنعت درنظر گرفته شده بود که شامل فولاد، ذوب آهن، پالایشگاه و 9 کارخانه دیگر است اما مطابق گزارش وصولی فقط یکی دو تا از صنایع به لحاظ شرایط مالی و مالی قابلیت پرداخت سهم خود را دارند، در بقیه موارد اگر فشار بیاوریم با مسائل خرید کالا، فراوری و اخراج کارگر روبرو می شویم.

رضایی توضیح داد: بر این اساس تحقق 450 میلیارد تومان مذکور در شرایط مالی فعلی کشور که شرایط واحدهای صنعتی نیز منتج از آن است، ممکن است با معضلات و مسائل خاص روبرو گردد که در این مورد باید با تدبیر و درنظر دریافت شرایط دیگر واحدهای صنعتی استان اصفهان تدبیرهای لازم به عمل آید.

سال آبی خوبی را در حوضه زاینده رود شاهد بودیم

استاندار اصفهان در ارتباط با جاری شدن آب در زاینده رود در بهمن ماه ابراز داشت: سال جاری سال آبی خوبی را در حوضه زاینده رود شاهد بودیم، در حال حاضر آب پشت سد 155 میلیون مترمکعب است که این آمار در سال گذشته در مدت زمان مشابه 138 مترمکعب بود، ابراز داشت: همچنین در شرایط فعلی میزان حجم آب ورودی 111 میلیون مترمکعب است که این آمار در سال گذشته 79 میلیون مترمکعب بوده است.

وی با بیان اینکه میانگین حجم بارندگی در بالادست سال جاری 637 میلیون مترمکعب و سال گذشته در مدت مشابه 208 میلی متر است، گفت: مدیریت منابع آب در استان طرحی را در کمیسیون حوضه آبریز زاینده رود به ریاست وزیر نیرو پیشنهاد داده است که طبق پیگیری های لازم به وسیله سازمان آب منطقه ای، این کمیسیون قول شفاهی نسبتا مناسبی را با پذیرش حداکثر ریسک داده اند اما تصمیم گیری نهایی به عهده کمیسیون است.

رضایی افزود: فرض کنید بهمن ماه آب باز گردد، این امر خوشی مقطعی برای مردم ایجاد خواهد نمود اما باید دقت کنیم که معضل آب فقط ذخیره پشت سد نیست که یک نفر کلید را باز کند و مشکل برطرف گردد بلکه صدها مسئله مهم دیگر وجود دارد.

وی با بیان اینکه اولویت مهم و اساسی ما آب آشامیدنی است و در این ارتباط اجرای مصوبه هیئت محترم وزیران در ارتباط با احیای زاینده رود و ساماندهی رودخانه بزرگ کارون از برترین راه های برطرف مشکل است، تاکید نمود: در این راستا تعامل، پیگیری و همکاری با همه استانهای هم جوار و همه کسانی که دلشان برای اصفهان می سوزد مهم است؛ چون احیای زاینده رود حیات استان را در پی دارد.

خشک شدن زاینده رود برای ما ننگ است

استاندار اصفهان با تصریح بر این نکته که خشک شدن زاینده رود برای ما ننگ است پس باید از همه توان و ظرفیت جدای از تفکرات سیاسی و فردی استفاده کنیم، بیان داشت: احیای زاینده رود راهکارهایی دارد، ممکن است طرح های 9 گانه و یا طرح جدید مطرح گردد و بر این اساس باید با زمان بندی برنامه ریزی های اساسی داشته باشیم.

وی با اشاره به تکمیل قطار سریع السیر اصفهان تهران ابراز داشت: در حدود 13.6 میلیارد یوآن چین از این طرح حمایت مالی شده و این مبلغ در اختیار سازمان قطار شهری گذاشته شده است.

راه اندازی قطار سریع السیر اصفهان تهران تا سال 99

وی افزود: با توجه به اینکه منابع مالی قطار شهری تأمین شده است امیدواریم در سال 1399 شاهد راه اندازی قطار 1 ساعت و 50 دقیقه اصفهان تهران باشیم.

رضایی بیان داشت: همچنین کارگروهی برای ایجاد ایرلاین اصفهان با تجهیز به هواپیماهای مدرن ایجاد شده است که اجرای این طرح یک هزار و 700 شغل ایجاد می نماید.

وی در پاسخ به سوالی در ارتباط با رسیدگی تخلف عضو شورای شهرگفت: هنوز فرصتی برای تشکیل جلسه هیأت حل اختلاف فراهم نشده است، دارد، اگر کسی در شورای شهر تخلفی نموده باشد مطابق قانون با او برخورد می گردد و در صورت ثبت نشدن این برای برطرف اتهام او کوشش خواهیم کرد.

اولویت نخست من پیگیری مسئله آب است

استاندار اصفهان در ارتباط با تجمع کشاورزان اصفهانی در ارتبطا با دریافت حق آبه ابراز داشت: هرگونه راهپیمایی و تجمع طبق قانون باید دارای مجوز باش، اجازه نخواهیم داد گروه های معاند فراخوان بدهند و امنیت عمومی را به خطر بیندازند.

وی با تاکید چندباره بر اینکه اولویت نخست من پیگیری مسئله آب است، ابراز داشت: توسعه ورزش همگانی برای سلامت مردم و توسعه بهداشت عمومی از دیگر اولویت های استانداری است.

منبع: خبرگزاری مهر

به "اولویت اصلی من پیگیری مسئله آب است، افتتاح قطار شهری تا سال 99" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "اولویت اصلی من پیگیری مسئله آب است، افتتاح قطار شهری تا سال 99"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید