اتحادیه اروپا ترکیه را تحریم می نماید

به گزارش وبلاگ همه خوبا به نقل از رویترز، اقدام ترکیه در عملیات اکتشاف نفت و گاز در سواحل قبرس موجب خشم اتحادیه اروپا شده و این اتحادیه میخواهد امروز پنجشنبه در این خصوص تشکیل جلسه بدهد.

اتحادیه اروپا ترکیه را تحریم می نماید

گفته می گردد که اتحادیه اروپا به موجب این اقدام ترکیه تحریم هایی را علیه آنکارا اعمال می نماید.

این در حالی است که مولود چاوش اوغلو وزیر خارجه ترکیه دیروز چهارشنبه در کنفرانس مطبوعاتی درباره فعالیت های حفاری این کشور در شرق مدیترانه گفت: تنها ترکیه تصمیم می گیرد که در این زمینه چه کار خواهد نمود. اظهارات بقیه کشورها فاقد اعتبار است. به جز کشورهای ضامن، هیچ کشور یا سازمان بین المللی حق اظهار نظر در این خصوص را ندارد.

وزیر خارجه ترکیه ضمن تاکید بر اینکه آنکارا همواره اقدامات خود را بر اساس حقوق بین المللی انجام می دهد، تأکید کرد: ترکیه به فعالیت های حفاری خود ادامه خواهد داد؛ پیشتر با کشتی بارباروس خیرالدین پاشا فعالیت های کشف و تحقیقاتی خود را انجام دادیم. سپس با کشتی فتح و کشتی یاووز فعالیت های حفاری خود در منطقه را شروع کردیم.

وی با بیان اینکه به جز کشورهای ضامن، اظهارات بقیه کشورها فاقد اعتبار است، گفت: یا منابع به صورت عادلانه تقسیم و راه حلی مشترک پیدا می گردد یا ترکیه به دفاع از حقوق جمهوری تُرک قبرس شمالی ادامه خواهد داد.

چاوش اوغلو در ادامه اضافه نمود: اقدامات اتحادیه اروپا علیه ما نفعی برای اعضای این نهاد ندارد و نتیجه عکس نیز خواهد داشت.

منبع: خبرگزاری مهر

به "اتحادیه اروپا ترکیه را تحریم می نماید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "اتحادیه اروپا ترکیه را تحریم می نماید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید