آخرین تحولات بازار مرغ، حداکثر قیمت هر کیلو مرغ 12 هزار تومان

به گزارش وبلاگ همه خوبا، عضو هیأت مدیره اتحادیه مرغداران گوشتی گفت: امروز نرخ هر کیلو مرغ آماده به طبخ در خرده فروشی ها 11 هزار و 700 تا 12 هزار تومان است.

آخرین تحولات بازار مرغ، حداکثر قیمت هر کیلو مرغ 12 هزار تومان

عظیم حجت، عضو هیأت مدیره اتحادیه مرغداران گوشتی در گفت و گو با خبرنگار از ثبات نرخ مرغ در بازار اطلاع داد و گفت: امروز نرخ هر کیلو مرغ زنده درب مرغداری 8 هزار و 200 تا 8 هزار و 300 و مرغ آماده به طبخ در خرده فروشی ها 11 هزار و 700 تا 12 هزار تومان است.

وی اضافه نمود: با توجه به احتمال افزایش مصرف پیش بینی می گردد که قیمت هر کیلو مرغ به نرخ 12 هزار و 500 تا 13 هزار تومان در روز های آینده برسد.

حجت با اشاره به اینکه مرغداران با مسائل متعددی دست به گریبان هستند، بیان کرد: رسوب سرمایه نزد واردنمایندگان از جمله مسائل اصلی پیش روی مرغداران به شمار می رود، چراکه با وجود پرداخت بهای نهاده های دامی 2 ماه قبل از تحویل کالا، واردنمایندگان به بهانه های مختلف از ارسال بار امتناع می نمایند.

عضو هیأت مدیره اتحادیه مرغداران گوشتی ادامه داد: با توجه به تاخیر در ارسال نهاده های دامی با نرخ مصوب، مرغداران برای تامین احتیاج خود چاره ای جز خرید نهاده با نرخ آزاد ندارند که این امر بر افزایش هزینه های فراوری دامن می زند.

وی افزایش کرایه حمل و نقل نهاده های دامی را یکی دیگر از مسائل پیش روی مرغداران برشمرد و گفت: در گذشته متوسط نرخ هر کیلو نهاده دامی 150 تومان بود که هم اکنون کامیون داران برای حمل هر کیلو نهاده رقمی معادل 180 تا 300 تومان را از فراورینمایندگان مطالبه می نمایند که به سبب عدم احتساب آن در قیمت تمام شده و افزایش هزینه های فراوری، مرغداران دیگر قادر به ادامه فراوری نخواهند بود به همین خاطر از دستگاه های نظارتی تقاضا داریم این موضوع را پیگیری نمایند.

به گفته این مقام مسئول، تاخیر در ارسال نهاده دامی با نرخ مصوب و وفور ذرت و کنجاله سویا با نرخ آزاد در بازار این هشدار را به فراورینماینده می دهد که نهاده با نرخ آزاد به هر مقداری که بخواهیم در بازار موجود است.

حجت با اشاره به اینکه بازار نهاده های دامی همچنان 2 نرخی است، گفت: باوجود آنکه نرخ مصوب هر کیلو ذرت یک هزار و 350 و کنجاله سویا 2 هزار و 400 تومان است، اما مرغداران هر کیلو ذرت را با قیمت یک هزار و 700 و کنجاله سویا را 3 هزار و 400 تومان خریداری می نمایند که این فاصله قیمت بر افزایش هزینه های فراوری دامن می زند.

عضو هیأت مدیره اتحادیه مرغداران گوشتی در خاتمه نرخ واقعی هر کیلو مرغ زنده را 9 هزار و 500 و مرغ آماده به طبخ 14 هزار تومان بیان کرد و اضافه نمود: فروش با نرخ های کنونی بیانگر زیان یک هزار و 500 تا 2 هزار تومانی مرغداران است.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

به "آخرین تحولات بازار مرغ، حداکثر قیمت هر کیلو مرغ 12 هزار تومان" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "آخرین تحولات بازار مرغ، حداکثر قیمت هر کیلو مرغ 12 هزار تومان"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید