گردش اقتصادی کارگزاران تجارت فناوری از مرز 300 میلیارد تومان گذشت

به گزارش وبلاگ همه خوبا، توسعه بازار فناوری کشور یکی از اهداف معاونت علمی است. با حمایت های انجام شده طی یک سال، حدود 300 میلیارد تومان تجارت فناورانه ثبت شد.

گردش اقتصادی کارگزاران تجارت فناوری از مرز 300 میلیارد تومان گذشت

به گزارش گروه علم و پیشرفت وبلاگ همه خوبا به نقل از معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری،شبکه فن بازار ملی ایران بر اساس نقشه جامع علمی کشور و ابلاغیه های شورای عالی انقلاب فرهنگی و معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری وظیفه توسعه بازار فناوری کشور را عهده دار است. این طرح از اردیبهشت ماه سال گذشته شروع شد و با اجرای این طرح تا به امروز حدود 348 میلیارد تومان گردش اقتصادی توسط کارگزاران تجارت فناوری به اقتصاد کشور تزریق شد.

در این یک سال با یاری فن بازار ملی ایران، 155 به هم رسانی رخ داده است که به تفکیک موضوع بازاریابی 212 میلیارد تومان و 95 مورد به هم رسانی، برطرف احتیاجها 26 میلیارد تومان با 38 مورد به هم رسانی و سرمایه گذاری 110 میلیارد تومان و 22 به هم رسانی رخ داده است.

به گفته خالقی، دبیر شبکه فن بازار ملی ایران، با این اعداد و ارقام، جهش بسیار خوبی در تبادلات فناورانه کشور توسط کارگزاران تجارت فناوری با حمایت شبکه فن بازار ملی ایران ثبت شد. طرح جهش تجارت فناوری با هدف افزایش مبادلات فناورانه و افزایش فراوری اجرایی می گردد.

وی همچنین اعلام کرد: این شبکه با داشتن 50 کارگزار تجارت فناوری در سطح کشور اقدام به توسعه بازار فناوری می نماید. طرح مذکور شامل بازاریابی محصولات دانش بنیان و فناورانه (بازاریابی داخلی و بین المللی)، سرمایه گذاری بر روی استارتاپ ها، اختراعات و طرح های فناورانه و نیز برطرف احتیاج فناورانه صنایع است.

این همرسانی ها توسط کارگزان تجارت فناوری در سراسر کشور اجرا می گردد و عرضه کنندگان و متقاضیان زیست بوم نوآوری و فناوری کشور با مراجعه به یکی از دفاتر فن بازارهای منطقه ای یا تخصصی و یا مراجعه مستقیم به کارگزاران تجارت فناوری می توانند از این خدمت بهره مند شوند.

شانزدهمین نشست سراسری فن بازارهای منطقه ای و تخصصی سراسر کشور در نمایشگاه اینوتکس 2021 به صورت حضوری و آنلاین با حضور معاون توسعه نوآوری پارک فناوری پردیس و رئیس شورای سیاست گذرای شبکه فن بازار ملی ایران، مدیر توسعه صنعتی و فناوری سازمان صنایع کوچک و شهرک های صنعتی ایران، دبیر شبکه فن بازار ملی ایران، نمایندگان فن بازارهای تخصصی و منطقه ای و جمعی از فعالان زیست بوم نوآوری و فناوری کشور در پارک فناوری پردیس برگزار گردید.

منبع: خبرگزاری فارس

به "گردش اقتصادی کارگزاران تجارت فناوری از مرز 300 میلیارد تومان گذشت" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "گردش اقتصادی کارگزاران تجارت فناوری از مرز 300 میلیارد تومان گذشت"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید