کاهش 30 درصدی فراوری آلومینیوم در کشور، قیمت مواد اولیه 3 برابر شد

به گزارش وبلاگ همه خوبا، خبرنگاران: مدیرعامل اتحادیه مرکزی صنایع آلومینیوم در ساختمان ایران با اشاره به نابسامانی های بازار و نوسانات ارز گفت: این نوسانات موجب کاهش میزان فراوری و تعطیلی 30درصدی کارخانه های آلومینیوم شده است.

کاهش 30 درصدی فراوری آلومینیوم در کشور، قیمت مواد اولیه 3 برابر شد

اسدالله زینعلی در گفت و گو با خبرنگار مالی وبلاگ همه خوبا ، به آشفتگی های بازار و کاهش فراوری آلومینیوم طی چند ماه اخیر اشاره و اظهار کرد: در این راستا بیش از 35 درصد کارخانه های فراوریی در کشور تعطیل شده است.

وی ادامه داد: صنعت آلومینیوم نیزاز این شرایط مستثنی نبوده و در حال حاضر بیش از 30درصد کارخانه های فراوری کننده آلومینیوم نسبت به نیمه اول سال رکود فعالیت و کاهش فراوری داشته اند.

زینعلی بیان نمود: اتحادیه مرکزی شرکت های صنایع آلومینیوم در ساختمان ایران از سالهای قبل اقدام به فراوری پروفیل آلومینیوم نموده و در شرایط حاضر کاهش فراوری نداشته است.

مدیرعامل اتحادیه مرکزی شرکت های صنایع آلومینیوم در ساختمان ایران اعلام کرد: با توجه به اینکه ظرفیت این مجموعه فراوری پروفیل در و پنجره های آلومینیومی است، نوسانات قیمت ها مسائل بسیاری را در راستای فراوری ایجاد نموده است.

وی اضافه کرد: اتحادیه مرکزی شرکت های صنایع آلومینیوم ظرفیت جذب نیرو در راستای ایجاد اشتغال هدفگذاری شده دولت را دارد اما با توجه به افزایش قیمت مواد اولیه فراوری پروفیل و آلومینیوم از عهده هزینه های جانبی مانند دستمزد کارگر بر نمی آید و مجبور است با تعداد نیروی کمتری فراوری را ادامه دهد.

زینعلی یادآور شد: شرایطی که در حال حاضر برای واحدهای فراوریی وجود دارد نگران کننده است و ادامه این روال بسیاری از واحد ها را از عرصه فراوری خارج می نماید.

مدیرعامل اتحادیه مرکزی شرکت های صنایع آلومینیوم در ساختمان ایران اضافه کرد: این مجموعه تسهیلات بانکی کوتاه مدت را دریافت نموده و با خرید ماشین آلات، آن را به سرمایه بلند مدت تبدیل نموده است.

وی با تاکید براینکه اگر فراوریی در کشور وجود دارد از برکت تعاونی های سراسر کشور است اظهار کرد: وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی در زمینه های مختلف یاری های بسیاری را داشته و همیشه در جهت رونق بخشیدن به تعاونی ها از هیچ اقدامی دریغ ننموده ، چرا که عدم توجه به تعاونی ها می تواند کاهش فراوری را به همراه داشته باشد.

زینعلی با تاکید بر افزایش بیش از 3 برابری قیمت مواد اولیه آلومینیوم نسبت به 6 ماه اول سال توضیح داد: مبلغ مواد اولیه فراوری پروفیل و آلومینیوم از 3هزار تومان به 10هزار تومان در نیمه دوم سال افزایش یافته است و این عملکرد عرصه صنعت را با مسائل اساسی روبرو خواهد نمود.

وی تاکید نمود: شعار سال جاری فراوری ملى، حمایت از کار و سرمایه ایرانى است، بنابراین باید در راستای رسیدن به این شعار کوشش گردد که عدم تحقق آن موجب افزایش نرخ بیکاری و بروز پیامدهای منفی خواهد بود.

منبع: تسنیم

به "کاهش 30 درصدی فراوری آلومینیوم در کشور، قیمت مواد اولیه 3 برابر شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "کاهش 30 درصدی فراوری آلومینیوم در کشور، قیمت مواد اولیه 3 برابر شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید