ورزش هویزه ثانی غرق در سیل...

به گزارش وبلاگ همه خوبا، پلدختر یکی از 11 شهرستان لرستان است که در جنوب استان واقع شده و برای رشادت های مردم این دیار در دوران دفاع مقدس و چون بیش از 50 بار مورد حمله دشمن بعثی نهاده شد به هویزه ثانی معروف است.

ورزش هویزه ثانی غرق در سیل...

به گزارش وبلاگ همه خوبا آنلاین به نقل از ایسنا، پلدختر به شهر تالاب های یازده گانه نیز معروف است و آثار تاریخی فراوانی از جمله پل های تاریخی، غار کلماکره و غار کوگان نیز در این شهرستان قرار دارند.

  • سفر به استان لرستان

این شهرستان فروردین سال جاری در گِل فرو رفت و سیلابی بی سابقه گریبان آن را گرفت که هنوز برخی از زخم های آن پابرجاست و در این بین ورزش پلدختر نیز با مسائل زیادی روبرو شد و 5 سالن و مجموعه ورزشی شهید سرمالیان زیر آب رفته و تخریب شدند.

ورزش در این شهرستان سابقه خوبی داشته و همیشه پلدختری ها در میادین مختلف حرف ها برای گفتن داشته اند.

از شاخص ترین ورزشکاران این شهرستان می توان به براداران کائیدی در دو و میدانی معلولان، ابراهیم میرزاپور، سهیلا لرستانی و بیژن کوشکی در رشته فوتبال، میرکاظم فریدونی، جاسم امیری و فرشاد بلفکه در کشتی، محمد یوسفوند در بسکتبال، چندین رزمی کار و ورزشکارهای دیگری اشاره نمود.

سال جاری باتوجه به وقوع سیل در لرستان، فعالیت های ورزشی در این شهرستان کاهش داشته و هم اکنون حدود 1100 ورزشکار سازمان یافته در قالب 20 هیات فعالیت می نمایند. حدود نیمی از این هیات ها در بخش بانوان فعال هستند و کمبود فضای تخصصی برای بانوان یکی از عوامل این موضوع است.

13 مکان ورزشی در پلدختر وجود دارد که مهمترین آن مجموعه شهید سرمالیان است و بیش از 50 سال قدمت دارد و در سیل سال جاری تا حدود زیادی تخریب شد. استخر نیز یکی دیگر از مکان های مهم ورزشی این شهرستان با توجه به هوای گرما است که پس از وعده های زیاد بهمن 95 افتتاح و فروردین 97 بر اثر سیل تخریب شد و هنوز به طور کامل بازسازی نشده است.

فوتبال، کشتی، تکواندو، ووشو، کاراته و ورزش های رزمی پلدختر ظرفیت های خوبی دارند و اگر شرایط و زیرساخت ها مهیا باشد از ورزش این شهرستان بیشتر خواهیم شنید.

بدون شک هویزه ثانی به توجه و حمایت بیشتری احتیاج دارد و در بخش ورزشی نیز کمبودهای این شهرستان ملموس است و امید می رود شرایط آن بهتر گردد.

منبع: همشهری آنلاین

به "ورزش هویزه ثانی غرق در سیل..." امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ورزش هویزه ثانی غرق در سیل..."

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید