نمی گذاریم آبروی ایران خدشه دار گردد ، از بدهی ها اطلاع نداشتم!

به گزارش وبلاگ همه خوبا، علیرضا سهرابیان در تبادل نظر با خبرنگاران پیرامون بدهی های فدراسیون قایقرانی گفت: این بدهی شخصی نبوده و برای فدراسیون می باشد و از شانس ماست که اینقدر بده! داریم خریدهایی به شکل نسیه اجرا شده و بعضی بدهی ها هم مربوط به مسائل داخلی است. بدهی ها به خرید کاناپولو در جاکارتا، خرید قایق روئینگ از چین و حق عضویت فدراسیون جهانی بادبانی بر می شود.

نمی گذاریم آبروی ایران خدشه دار گردد ، از بدهی ها اطلاع نداشتم!

وی ادامه داد: رئیس فدراسیون جهانی بادبانی هم طی نامه ای حضور ما را در این فدراسیون تبریک گفته و اعلام نموده اند که چنانچه این بدهی و حق عضویت پرداخت نگردد از حضور ورزشکاران ما در میادین بین المللی ممانعت به عمل خواهند آورد و ما باید این حق عضویت سالانه را مثل تمام فدراسیون های دیگر پرداخت کنیم.

رئیس جدید فدراسیون قایقرانی اعلام نمود: این بدهی مبلغ قابل توجهی است و بهتر است به کلیات آن اشاره نکنم اما بعضی پوند، دلار و یورو و مبلغ 487 میلیون تومان نیز ریالی است. این بدهی ها شخصی نیست و چنانچه شخصی باشد باید توسط خود افراد پرداخت گردد. چون شخصی نیست وظیفه من است که آن را حل کنم چرا که شاید من هم چهار سال آینده بخواهم بروم و بدهی داشته باشم. هر اتفاقی بیافتد آبروی ایران است که خدشه دار خواهد شد و عهده دار آن خود بنده باید باشم.

وی در پاسخ به این سوال که آیا شما قبل از انتخابات فدراسیون قایقرانی از میزان این بدهی ها اطلاع داشتید؟، گفت: من قبل از انتخابات شنیده بودم که فدراسیون بدهی ندارد. اما وقتی آمدم متوجه شدم که مبلغ ریالی 487 میلیون تومان بدهی می باشد و ارزی ها را هم بعد از آنالیز پرونده ها متوجه شدم!

سهرابیان با بیان اینکه وظیفه من این است که به عنوان یک مدیر از وزارتخانه یاری بگیرم، گفت: پدر و مادر ورزش ایران کمیته ملی المپیک و وزارت ورزش هستند اما اینکه از آنها انتظاری داشته باشم درست نیست. مطمئناً وزارتخانه نیز محدودیت هایی در پرداخت ها دارد و من نیز فشاری روی وزارتخانه نمی آورم اما در صورت پرداخت و یاری لطف بزرگی به قایقرانی خواهند داشت.

وی پیرامون اینکه آیا اسپانسرها در مورد پرداخت این بدهی ها به شما یاری خواهند کرد یا خیر؟، نیز گفت: اسپانسرها یاری می نمایند و صحبت هایی در این چند روز شده است.

رئیس فدراسیون قایقرانی در مورد اینکه آیا قایق های خرید شده به ایران وارد شده است یا خیر؟ هم این طور پاسخ داد: قایق های کاناپولو وارد شده است اما روئینگ خیر. بحث ورود قایق های روئینگ باید مدیریت گردد چرا که حجم بدهی آن زیاد است. یا باید تعداد قایق ها را کاهش دهیم یا باقی مبلغ قرارداد را پرداخت کنیم. البته این مسئله مستلزم این است که سازنده موافقت کند که سفارش ها کاسته گردد. به هر حال سازنده قایق سفارش گرفته و از نظر دیپلماتیکی درست نیست که این قرارداد به این شکل تغییر کند.

منبع: خبرگزاری مهر

به "نمی گذاریم آبروی ایران خدشه دار گردد ، از بدهی ها اطلاع نداشتم!" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "نمی گذاریم آبروی ایران خدشه دار گردد ، از بدهی ها اطلاع نداشتم!"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید