موسوی: روابط مالی ایران با کشورهای دوست هم پای روابط سیاسی پیش نرفته است

به گزارش وبلاگ همه خوبا، سخنگوی وزارت امور خارجه با بیان اینکه روابط مالی ایران با کشورهای دوست هم پای روابط سیاسی پیش نرفته است ، گفت: توسعه روابط ما بر توسعه مبادلات تجاری و مالی متمرکز خواهد بود.

موسوی: روابط مالی ایران با کشورهای دوست هم پای روابط سیاسی پیش نرفته است

به گزارش گروه سیاسی وبلاگ همه خوبا، سیدعباس موسوی سفیر جدید جمهوری اسلامی ایران در جمهوری آذربایجان در ملاقات با استاندار آذربایجان شرقی، نقش استان های مرزی در توسعه روابط با کشورهای همسایه را بسیار مهم و اساسی دانست و گفت: آذربایجان شرقی صندلی خوبی در روابط ایران و آذربایجان دارد، اما باید کوشش کنیم تا این صندلی ارتقا یابد و بتوانیم از ظرفیت های این استان برای توسعه روابط مالی و تجاری با جمهوری آذربایجان استفاده کنیم.

وی با تاکید بر اینکه ظرفیت های کم نظیر استان آذربایجان شرقی می تواند توسعه دهنده روابط ایران و آذربایجان باشد، گفت: سفارت ایران در باکو کوشش خواهد نمود تا ظرفیت های بالقوه موجود برای توسعه روابط را در استان آذربایجان شرقی به بالفعل تبدیل کند.

سخنگوی وزارت خارجه مأموریت اصلی سفارت ایران در باکو را توسعه روابط مالی بین دو کشور دانست و توضیح داد: جمهوری آذربایجان به دلیل دسترسی به بازار روسیه و اروپا، توسعه روابط ما بر توسعه مبادلات تجاری و مالی متمرکز خواهد بود.

موسوی با اشاره به اینکه استان آذربایجان شرقی در این راستا نقش مؤثر و محوری خواهد داشت، اضافه نمود: کوشش می کنیم استان های مرزی در توسعه روابط با همسایگان، نقش محوری را ایفا نمایند.

وی با اذعان به اینکه روابط مالی ایران با بسیاری از کشورهای دوست و همسایه، همپای روابط سیاسی پیش نرفته است، تاکید نمود: اکنون 80 درصد از برنامه توسعه روابط دو کشور باید مربوط به حوزه مالی باشد.

سخنگوی وزارت خارجه با تاکید بر اینکه باید سطح مبادلات مالی ایران با آذربایجان به سطح مطلوب ارتقا یابد، ابراز داشت: از همه ظرفیت ها برای توسعه روابط بین دو کشور استفاده خواهیم کرد.

منبع: خبرگزاری دانشجو

به "موسوی: روابط مالی ایران با کشورهای دوست هم پای روابط سیاسی پیش نرفته است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "موسوی: روابط مالی ایران با کشورهای دوست هم پای روابط سیاسی پیش نرفته است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید