مجوز ایجاد 2 اقامتگاه بوم گردی در منطقه الموت شرقی صادر شد

به گزارش وبلاگ همه خوبا، مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان قزوین از صدور مجوز دو اقامتگاه بوم گردی در روستاهای وربن و گازرخان منطقه الموت شرقی اطلاع داد.

مجوز ایجاد 2 اقامتگاه بوم گردی در منطقه الموت شرقی صادر شد

به گزارش وبلاگ همه خوبا به نقل از روابط عمومی میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی قزوین، علیرضا خزائلی گفت: این مجوزها در راستای معرفی ظرفیت های مناطق مختلف روستایی استان، آشنایی گردشگران با فرهنگ، آداب و رسوم، خوراک و صنایع دستی بومی روستاها و افزایش اشتغال زایی جوامع محلی صادر شده است.

او اضافه نمود: اقامتگاه بوم گردی کدخدا واقع در روستای وربن با سرمایه گذاری مریم ملکی و حجم سرمایه گذاری 700میلیون ریال با دریافت تسهیلات وام اشتغال روستایی کارا راه اندازی می گردد، این مرکز اقامتی با چهار اتاق دارای ظرفیت پذیرش 20 مسافر و زمینه اشتغال زایی برای چهار نفر است.

خزائلی توضیح داد: اقامتگاه بوم گردی شکوفه های گیلاس واقع در روستای گازرخان نیز با سرمایه گذاری فضه مولایی و با حجم سرمایه گذاری 4میلیارد ریال و با استفاده از تسهیلات اشتغال روستایی کارا راه اندازی می گردد و دارای چهار اتاق با ظرفیت پذیرش 24 مسافر و زمینه اشتغال زایی برای سه نفر است.

مدیرکل میراث فرهنگی ، گردشگری و صنایع دستی استان قزوین بیان نمود: این استان به دلیل برخورداری از جاذبه های متنوع و چشم اندازهای منحصر به فرد طبیعی در مناطق روستایی دارای ظرفیت مناسبی برای ایجاد و توسعه اقامتگاه های بوم گردی است و خوشبختانه متقاضیان زیادی برای ساخت این نوع اقامتگاه ها در مناطق روستایی به ویژه منطقه الموت وجود دارد.

او اضافه نمود: طرح های ارائه شده توسط این افراد پس از آنالیز و تأیید کارشناسان کمیته فنی میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان از نظر دارا بودن استانداردهای ضوابط ایجاد اقامتگاه های بوم گردی، مجوز دریافت می نمایند.

خزائلی توضیح داد: ساکنان بومی مناطق مختلف روستایی که تمایل به بهره برداری از منازل شخصی با استانداردهای اقامتگاه های بوم گردی دارند، می توانند برای کسب اطلاعات تکمیلی به کارشناسان حوزه سرمایه گذاری اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان قزوین مراجعه نمایند.

در حال حاضر 9 اقامتگاه بوم گردی در منطقه الموت و شهرستان آبیک با مجوز رسمی از اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان قزوین به گردشگران روستایی خدمات ارائه می نمایند.

منبع: میراث آریا

به "مجوز ایجاد 2 اقامتگاه بوم گردی در منطقه الموت شرقی صادر شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مجوز ایجاد 2 اقامتگاه بوم گردی در منطقه الموت شرقی صادر شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید