قطعی گسترده برق در شیراز و لغو پروازها

به گزارش وبلاگ همه خوبا، مدیر کل فرودگاه های استان فارس گفت: وزش باد شدید و تغییر ناگهانی جهت وزش باد که در اصطلاح سبب ایجاد ‘قیچی باد می گردد، پرواز های ورودی و خروجی فرودگاه بین المللی شهید دستغیب شیراز را مختل کرد.

قطعی گسترده برق در شیراز و لغو پروازها

به گزارش ایرنا، غلامرضا کریم آقایی اضافه نمود: شرایط نامساعد جوی در فرودگاه شهید دستغیب سبب شد که سه پرواز از مقصد تهران به شیراز در فرودگاه اصفهان به زمین بنشیند.

وی ادامه داد: پرواز بندرعباس - شیراز نیز به فرودگاه بندرعباس و پرواز کیش شیراز نیز به فرودگاه جزیره کیش بازگشتند.

او گفت: 2 پرواز شیراز - آبادان شیراز - ماهشهر نیز به دلیل نامساعد بودن هوا باطل اعلام شد.

مدیر کل فرودگاه های فارس توضیح داد: 2 پرواز از مقصد شیراز به تهران و 2 پرواز از مقصد شیراز به جزیره کیش نیز تا اطلاع ثانوی تاخیر دارد.

کریم آقایی اضافه نمود: پرواز مسقط به شیراز که قرار بود در ساعت 19 و 30 دقیقه انجام گردد به دلیل شرایط نامساعد فرودگاه شیراز تا اطلاع ثانوی تاخیر خواهد داشت.

قطعی گسترده برق در شیراز به دلیل وزش تندباد

در همین حال معاون بهره برداری و دیسپاچینگ شرکت توزیع نیروی برق شیراز با بیان اینکه وزش تندباد شامگاه آدینه، به شکل مستقیم و غیرمستقیم موجب قطعی گسترده برق در این شهرستان شد، تاکید نمود که شرایط شبکه تا نیمه شب، پایدار خواهد شد.

محمدرضا منصوری صبا خاطرنشان کرد: با توجه به هشدار قبلی هواشناسی، گروه های اتفاقات و تیم های عملیاتی این شرکت در آماده باش بودند اما به دلیل عوامل غیرمستقیم شاهد وقوع قطعی گسترده در سطح شیراز و صدرا بودیم.

او با بیان اینکه بالغ بر 560 خط در شهرستان شیراز، صدرا، مرودشت، کوار و زرقان و ...، با مشکل قطعی روبرو شد، گفت: با حضور به موقع تیمهای عملیاتی و با توجه به آمادگی قبلی، در این ساعت تعداد خطوط دارای مشکل به حدبیشتر 14 مورد رسیده است.

منصوری صبا گفت: وزش تندباد به واسطه شکستن درختان، تابلوهای تبلیغاتی، سقوط داربستهای ساختمانی و .... منجر به اختلال و قطعی شبکه برق در بیشتر نقاط شده بود و موارد تاثیر مستقیم باد بر شبکه و قطع برق، بسیار کم بود.

معاون شرکت توزیع نیروی برق شیراز با بیان اینکه، هم اینک بالغ بر 100 تیم عملیات و اتفاقات در سطح شهرستان شیراز، در حالت آماده باش واقع شده است، گفت: براساس اولویت ها اول قطعی در خطوط 20 کیلوولت برطرف و پس از آن، قطع برق موردی مشترکان، مرتفع خواهد شد.

منصوری صبا تاکید نمود که انجام مانورهای شرکت توزیع برای ارتقاء اطمینان شبکه و برطرف نواقص و همچنین اجرای طرح مانورجهادی همزمان با سراسر کشور، به پایداری شبکه در زمان وقوع مسائل و بحرانهای طبیعی یاری نموده است، گفت: همزمانی بارندگی با تندباد و گرد و غبار و شن، در فرایند خدمت رسانی و برطرف مسائل قطعی برق و اختلالات شبکه، تاثیرگذار بود.

معاون شرکت توزیع نیروی برق شیراز تاکید نمود که هم اینک تیم های عملیاتی از 24 امور و هر امور حداقل 2 تیم در صحنه حضور فعال دارند و امید است که در کوتاهترین زمان ممکن مشکل برطرف گردد.

شامگاه آدینه 22 اسفند، شیراز وزش تندباد شدیدی را همراه با باران و گرد و غبار تجربه کرد که منجر به بروز مسائلی نظیر قطع برق، اختلال در خطوط تلفن، اینترنت، تردد خودروها و ... همراه بود.

منبع: فرارو

به "قطعی گسترده برق در شیراز و لغو پروازها" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "قطعی گسترده برق در شیراز و لغو پروازها"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید