طراحی و راه اندازی سامانه مارکتینگ دارو توسط یک شرکت خلاق

به گزارش وبلاگ همه خوبا، یک شرکت خلاق با ایجاد یک سامانه فناورانه، توانست تحولی مبنایی در حوزه مارکتینگ دارویی کشور ایجاد کند.

طراحی و راه اندازی سامانه مارکتینگ دارو توسط یک شرکت خلاق

به گزارش گروه علم و پیشرفت وبلاگ همه خوبا به نقل از معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، احمد گلزار مدیرعامل شرکت خلاق رایا افزار سایه در این باره گفت: حوزه مارکتینگ و بازاریابی در بخش دارویی، یک رشته تخصصی محسوب می گردد که الزمات خاص خود را دارد. پیش از این فرایند مارکتینگ در این حوزه به صورت دستی انجام می گرفت. بر این اساس ما با مطالعه و آنالیز دقیق نیازهای فناورانه این عرصه، یک اپلیکیشن مارکتینگ دارویی، ایجاد کردیم.

مدیرعامل شرکت خلاق رایا افزار سایه، در ادامه اضافه نمود: شرکت های دارویی پس از آنکه یک دارویی جدید را فراوری کردند، برای معرفی دارو به پزشکان اقدام می نمایند، پزشکان با اطلاع از ویژگی های این دارو، آن را در نسخه خود لحاظ می نمایند تا بیماران از ان استفاده نمایند. همچنین شرکت داروسازی، داروی خود را در اختیار شرکت پخش قرار می دهد تا ان را در اختیار داروخانه های سراسر کشور، قرار دهد.

این فعال بخش دارویی کشور، ضمن ارائه توضیحات بیشتر گفت: این فرایند معرفی و پخش و همچنین بازاریابی بسیار گسترده است و شهره ها و مناطق زیادی را در بر می گیرد. نظارت بر چنین فرایندی مستلزم استفاده از فناوری است. به همین دلیل واحد R&D شرکت با مطالعه دقیق فرایند، این سامانه را به شرکت های دارویی عرضه کرد.

گلزار اضافه نمود: افراد متخصص و آگاهی که با پزشکان برای معرفی محصولات دارویی صحبت می نمایند اصطلاحاً مدرپ خوانده می شوند. این افراد هر روز گزارش کار خود را در خصوص صحبت با پزشکان و اگاه سازی آنها در سامانه ثبت می نمایند، همچنین برنامه کاری خود را برای روزهای بعد، اعلام می نمایند. شرکت های پخش دارو نیز به این سامانه متصل هستند و اطلاعات مختلف به اشتراک گذاشته می گردد.

مدیرعامل این شرکت خلاق با اشاره به اهمیت رویکرد علمی در حوزه مارکتینگ دارویی، گفت: شرکت داروسازی با نظارت عالیه درون سامانه، تمام این اطلاعات را آنالیز می نماید. آنالیز این داده ها به شرکت یاری می نماید تا نحوه عملیات مارکتینگ و کیفیت آن را مورد ارزیابی قرار دهد و نقاط قوت و ضعف آن را مشاهده کند.

منبع: خبرگزاری فارس

به "طراحی و راه اندازی سامانه مارکتینگ دارو توسط یک شرکت خلاق" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "طراحی و راه اندازی سامانه مارکتینگ دارو توسط یک شرکت خلاق"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید