شگفت انگیزترین معابد جهان!

به گزارش وبلاگ همه خوبا، وبسایت عجیبترین-امیر امامی: در این مطلب با 10 تا از شگفت انگیزترین معابد جهان آشنا می شوید.

شگفت انگیزترین معابد جهان!

10. معبد لانه ببر، بوتان

این صومعه که در سال 1692 ساخته شده است، در ارتفاع 3120 متری بر روی صخره ای بسیار پرمخاطره در دره پارو در کشور بوتان واقع شده است.

9. وات رونگ خون، تایلند

این معبد که در در چیانگ مای تایلند واقع شده است، با تمام معابد بودایی دنیا متفاوت است. ساخت این معبد از سال 1998 شروع و در 2008 سرانجام یافته است.

8. معبد پرامبانان، اندونزی

پرامبانان یک معبد هندو در جاوای مرکزی در اندونزی است. این معبد در سال 850 میلادی ساخته شده و از 8 زیارتگاه اصلی و 250 زیارتگاه کوچک تر در اطرافش تشکیل شده است.

7.پاگودای طلایی، میانمار

از زمان ساخت دقیق آن اطلاعی در دست نیست. به گفته بعضی افسانه ها بیش از 2500 سال قدمت دارد، ولی باستان شناسان تاریخ ساخت آن را بین قرون 6 و 10 میلادی تخمین می زنند. این معبد در میانمار (برمه) واقع شده است.

6. معبد بهشت، چین

معبد بهشت یک معبد تائوئیست است که در قرن 14 میلادی توسط پادشاه سلسله مینگ در پکن ساخته شد.

5. چیون این، ژاپن

این معبد در سال 1234 میلادی برای احترام به بنیانگذار فرقه جودو که کشیشی به نام هونن بود ساخته شد. این معبد در شهر کیوتوی ژاپن واقع شده است.

4. معبد بوروبودور، اندونزی

در قرن نوزدهم اشغالگران هلندی معبد ویران شده بسیار عظیم و کهنی را در اعماق جنگل جاوا در اندونزی یافتند. آنچه که آن ها یافتند ساختار غول پیکری است که بیش از 55000 متر مکعب سنگ در آن بکار رفته است. این معبد نزدیک به 2672 تخته سنگ حجاری برجسته و 504 مجسمه بودا دارد.

3. معبد طلایی هند

به معنی منزلگاه خداوند یا به زبان ساده معبد طلایی است که در پنجاب هندوستان واقع است و از مهم ترین معابد مقدس سیخیسم ها بشمار می رود.

2. معبد Sri Ranganathaswamy

این معبد در جنوب شرقی هندوستان بزرگ ترین معبد فعال هندو ها در دنیاست. البته انگکور وات که در زیر آمده است از این بنا بزرگ تر است، ولی در حال حاضر فعالیت نمی کند.

1. انگکور وات، کامبوج

بزرگ ترین معبد تاریخ و الهام بخش داستان ها و فیلم های هالیوودی است که در کامبوج شهر آنگکور واقع شده است.

منبع: برترین ها

به "شگفت انگیزترین معابد جهان!" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "شگفت انگیزترین معابد جهان!"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید