شانس حضور در المپیک چطور برای قاسم پور و عموزاد حفظ می گردد؟

به گزارش وبلاگ همه خوبا، رحمان عموزاد و کامران قاسم پور که در انتخابی اخیر تن به شکست دادند، آیا شانس دوباره برای کوشش در جهت کسب دوبنده تیم ملی و حضور در المپیک دارند؟

شانس حضور در المپیک چطور برای قاسم پور و عموزاد حفظ می گردد؟

به گزارش وبلاگ همه خوبا، رضا اطری و حسن یزدانی 19 اسفندماه در مسابقه انتخابی اوزان 57 و 86 کیلوگرم برنده شدند، درحالیکه به واقع ارزش های بازنده های آنها نیز بسیار بالا بود.

رحمان عموزاد کشتی گیر خلیل شهری که با شجاعت و جسارت بی مثالش عنوان برترین آزادکار نوجوان دنیا در سال 2019 را از سوی اتحادیه دنیای از آن خود کرد و بعد از انتخاب غلامرضا محمدی برای سرمربیگری تیم ملی بزرگسالان، در اردوهای این تیم حضور داشته و سال جاری با تیم دانشگاه آزاد در لیگ حضور داشت و سپس تنها نماینده کشتی آزاد ایران در جام دنیای بلگراد بود، رقیب رضا اطری در مسابقه انتخابیِ مد نظر کادرفنی تیم ملی شد. اطری سال 2019 هرچند مدال دنیای نگرفت اما پیروز به کسب سهمیه وزن اول کشتی آزاد بازی های المپیک شد.

او در انتخابی چند ماه گذشته نیز رحمان عموزاد را از پیش رو برداشت اما با توجه به سرعت بالای پیشرفت رحمان عموزاد، به نظر می رسید او در انتخابی 19 اسفند شرایط متفاوتی را مقابل اطری تجربه کند. استعداد نابی چون عموزاد البته در کنار تمام توانمندی های بالقوه اش، ایرادهای تکنیکی در کار دارد که قطعا باید آنها را رفع کند و در کنار کسب تجربه، به کشتی گیر کاملی در اوزان پایین تبدیل گردد. اما چه اتفاقی افتاد که رضا اطری بلافاصله بعد از پیروزی اش مقابل عموزاد، به حریف بسیار جوانش توصیه کرد که وزنش را تغییر دهد؟

عموزاد که سال 2019 در رده سنی نوجوانان کشتی گرفته، پیش از جام دنیای صربستان حدودا 59 کیلوگرم بود، اما در فاصله بازگشت از صربستان تا انتخابی تیم ملی، وزن بدنش به 63 کیلوگرم رسید. او با توجه به شرایط سنی اش در حال رشد است و حالا شرایط در مقایسه با سال گذشته که او مدعی 57 کیلوگرم بزرگسالان می توانست باشد، به کل تغییر نموده است.

قد و وزن او اکنون برای رقابت در 65 کیلوگرم مناسب است و او به زحمت توانست خودش را مهیای حضور در انتخابی وزن 57 کیلوگرم کند.

به همین دلیل بود که در این وزن تک کشتی مشخص کننده برنده مسابقه روز 19 اسفند شد. حالا دیگر دوره رحمان عموزاد در 57 کیلوگرم تمام شده و کادرفنی تیم ملی نمی تواند روی او در این وزن نظر داشته باشد. حال باید دید رحمان می تواند در وزن المپیکی 65 کیلوگرم شانس ملی پوش شدن داشته باشد؟ یا اینکه باید برای حضور در یکی از دو وزن 61 یا 65 کیلوگرم مسابقات دنیای نروژ رقابت کند. اما در خصوص کامران قاسمپور هم یک نکته قابل ذکر است.

طبیعتا این کشتی گیر فنی و بااستعداد، سال جاری هم چون سال های قبل باید پشت خط حسن یزدانی در 86 کیلوگرم بماند و اگر ماه های آینده به سلامت سپری گردد و مشکل آسیب دیدگی برای کشتی گیری ایجاد نگردد، قاسمپور شانس حضور در المپیک را از دست داده است، مگر اینکه او تصمیم به تغییر وزن در مدت باقی مانده بگیرد. قطعا با توجه به استعدادها و توان فنی بالای قاسم پور، کادرفنی تیم ملی و فدراسیون کشتی نیز به دنبال راهکاری خواهد بود که او را حفظ کند.

شاید یکی از راهکارهایی که بتواند شانس مجددی به این کشتی گیر برای حضور در المپیک بدهد، رفتن به وزن المپیکی 97 کیلوگرم باشد. هرچند 97 کیلو دو وزن بالاتر از شرایط فعلی قاسمپور است، اما چاره دیگری نیست چراکه وزن 92 کیلوگرم المپیکی نیست. قاسمپور در انتخابی قبلی درحالیکه محمدجواد ابراهیمی دچار آسیب دیدگی شده بود، به راحتی همه حریفانش را شکست داده و اول شد.

باید دید خود کامران نظرش در خصوص چنین ریسکی چه خواهد بود و آیا دوست دارد به جمع مدعیان نسبتا پرتعداد وزن 97 کیلوگرم اضافه گردد؟ اکنون علی شعبانی به عنوان نفر اول انتخابی تیم ملی، محمدحسین محمدیان نایب قهرمان دنیا و یکی از بهترین 97 کیلوهای ایران، علیرضا کریمی نایب قهرمان سال 2019 دنیا که به 97 کیلوگرم اضافه شده مدعیان اصلی این وزن هستند.

جدیدترین خبرها و تحلیل های ایران و دنیا را در کانال تلگرامی وبلاگ همه خوبا بخوانید. (کلیک کنید)

منبع: خبرگزاری تسنیم

به "شانس حضور در المپیک چطور برای قاسم پور و عموزاد حفظ می گردد؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "شانس حضور در المپیک چطور برای قاسم پور و عموزاد حفظ می گردد؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید