سازمان جهانی بهداشت: در مقطع حساسی از همه گیری کرونا قرار داریم

به گزارش وبلاگ همه خوبا، رئیس سازمان دنیای بهداشت از کشورهای دنیا خواست برای خاتمه دادن به مرحله حاد همه گیری کرونا باهم همکاری نمایند.

سازمان جهانی بهداشت: در مقطع حساسی از همه گیری کرونا قرار داریم

به گزارش گروه بین الملل وبلاگ همه خوبا، رئیس سازمان دنیای بهداشت دوشنبه بعد از ظهر به وقت تهران از کشورهای دنیا خواست برای خاتمه دادن به مرحله حاد همه گیری کرونا با هم همکاری نمایند.

به گزارش خبرگزاری انگلیسی رویترز تدروس آدهانوم گبریسوس رئیس سازمان دنیای بهداشت در نشست خبری در آلمان از کشورها خواست برای خاتمه دادن به مرحله حاد بیماری همه گیر با یکدیگر همکاری نمایند.

وی گفت: اکنون همه ابزارها برای انجام این کار در دسترس است.

رئیس سازمان دنیای بهداشت ادامه داد: همه گیری کووید-19 اکنون وارد سومین سال خود می گردد و ما در مقطع حساسی قرار داریم. باید برای خاتمه دادن به مرحله حاد این بیماری همه گیر با یکدیگر همکاری کنیم.

انس کلاج مدیر اروپایی سازمان دنیای بهداشت نیز روز یکشنبه گفت که سویه اومیکرون، همه گیری کرونا را وارد مرحله جدیدی نموده و ممکن است که این سویه، باعث خاتمه کرونا در اروپا گردد.

وی با اشاره به این موضوع که اومیکرون تا ماه مارس (اسفند ماه) 60 درصد از جمعیت اروپا را مبتلا خواهد نمود، گفت: این احتمال وجود دارد که منطقه اروپا در حال حرکت به سوی نوعی خاتمه همه گیری است.

این مقام سازمان دنیای بهداشت گفت: زمانی که موج کنونی اومیکرون سرتاسر اروپا را فرا بگیرد به لطف واکسیناسیون و بعلاوه با توجه به ایمنی که مردم به علت ابتلا به کرونا بدست آورده اند و بعلاوه به علت کاهش ابتلای فصلی، یک ایمنی دنیای برای چند هفته و چند ماه حاصل گردد.

وی ادامه داد: بنابراین ما پیش بینی می کنیم که یک دوره آرام پیش از بازگشت احتمالی کووید در خاتمه سال داشته باشیم اما هیچ ضرورتی وجود ندارد که همه گیری بار دیگر بازگردد.

تحقیقات نشان داده که در سویه اومیکرون به طور کلی، شدت بیماری از سویه دلتا کمتر بوده و این امید را ایجاد نموده که کرونا از یک همه گیری به بیماری قابل مدیریت نظیر آنفولانزای فصلی مبدل گردد.

منبع: خبرگزاری فارس

به "سازمان جهانی بهداشت: در مقطع حساسی از همه گیری کرونا قرار داریم" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "سازمان جهانی بهداشت: در مقطع حساسی از همه گیری کرونا قرار داریم"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید