داورزنی: استعفای خادم یاری به کشتی بود

به گزارش وبلاگ همه خوبا، معاون قهرمانی وزارت ورزش و جوانان گفت: پرسپولیس در بازی برگشت می تواند شکست بازی رفت را جبران کند.

داورزنی: استعفای خادم یاری به کشتی بود

به گزارش وبلاگ همه خوبا، محمدرضا داورزنی معاونت ورزش حرفه ای و قهرمانی امروز در مسابقات اسلالوم قهرمانی آسیا و مجمع جودو حضور یافت و در حاشیه این دو رویداد به تفصیل درباره اتفاقات روز ورزش صحبت کرد.

پرسپولیس می تواند کامبک کند

وی در مورد حمایت وزارت ورزش از پرسپولیس برای بازی برگشت فینال لیگ قهرمانان آسیا بیان نمود: طبیعی است که تیم ژاپنی ویژگی هایی داشته که توانسته به فینال برسد، از بازیکنان خوبی استفاده می نماید و قدرتمند است. هنوز کار تمام نشده آنها باید به تهران بیایند و در تهران مقابل ما بازی نمایند. مطمئنا طرفداران باید بدانند این حضور پرسپولیس حضور ملی است و حدود 80 میلیون ایرانی علاقمند هستند که این تیم بتواند بازی خوبی انجام دهد. انشاءالله همانطور که در دیدار با تیم قطری بازی را برگرداندند، مقابل نماینده ژاپن هم این کار را انجام دهند.

وی ادامه داد: این نتیجه هم چیزی از شایستگی های پرسپولیس کم نمی نماید. بچه ها واقعا جنگیدند و شرایط خوبی داشتند. استرس و فشار بازی و انتظارهایی که مردم از پرسپولیس دارند، فشار را بیشتر می نماید همه کوشش می نمایند که به این انتظارها پاسخ دهند و به همین دلیل استرس ها بیشتر می گردد. بازیکنان پرسپولیس هم جنگندگی و تعصب زیادی دارند و با تمام توان کوشش می نمایند که پس از سال ها نام ایران را دوباره در آسیا پرآوازه نمایند. مطمئنا بازی برگشت خیلی سخت تر خواهد بود. مردم کشور ما چه در ورزشگاه و چه در خانه به عنوان یار دوازدهم پرسپولیس به این تیم یاری خواهند کرد و دعا خواهند کرد. همین پروازی که پرسپولیسی ها به ژاپن انجام دادند و شرایط آب و هوایی که آنجا داشت، کار را سخت تر کرد اما امیدوارم در بازی برگشت شاهد یک نتیجه قابل قبول و موفق برای نماینده کشورمان باشیم. همین قدر که به فینال رسیدیم، می تواند برای ما ارزشمند باشد و همین قدر که فینال در تهران برگزار می گردد، خوب است. مراسم اهدای جامی که در ورزشگاه آزادی برگزار خواهد شد، خودش یاری کرد که ما زیرساخت ها را استانداردتر کنیم و استانداردهای که AFC معین نموده بود را با یاری شرکت توسعه و وزارت ورزش فراهم گردد. الان در چند شیفت مشغول کار هستیم و امیدوارم روز شنبه هفته آینده میزبانی خوبی در ورزشگاه آزادی داشته باشیم.

وی درمورد اینکه گفته می گردد مدیرعامل پرسپولیس هم بازنشسته است و گفته می گردد تا سرانجام آبان ماه مدیرعامل جدید معین می گردد، گفت: اجازه دهید هیات مدیره پرسپولیس راجع به این قضیه اظهارنظر کند. طبیعتا الان برای پرسپولیس بازی هفته آینده مهم است فعلا باید منتظر باشیم تا پرسپولیس کارش در آسیا تمام گردد و پس از آن هیات مدیره تصمیم بگیرد.

استعفای خادم یاری به کشتی بود

داورزنی در مورد استعفای خادم از فدراسیون کشتی نیز گفت: با توجه به نتایج مسابقات 2017 و 2018 دغدغه و نگرانی هایی در جامعه کشتی بود و فشار هم روی فدراسیون و جامعه کشتی وجود داشت. خادم سال گذشته از سمت خود استعفا داد که مجمع با آن مخالفت کرد و سال جاری دوباره این کار را انجام داد و هم کتبی و هم شفاعی استعفای خود را اعلام نمود و از وزیر محترم ورزش درخواست نمود که هرچه سریع تر مجمع انتخاباتی فدراسیون برگزار گردد. وضعیت کشتی برای ما هم مهم است. نواب رئیس، دبیر فدراسیون و سایر افراد کمیته فنی هم استعفا دادند اما بنی تمیم و لایق به کار خود برگشتند تا رویدادی را که در استان گلستان برگزار گردید را مدیریت نمایند و کشتی آسیب نبیند. در یکی دو روز آینده وضعیت کشتی را معین می کنیم و کوشش می کنیم که هرچه سریع تر مجمع انتخاباتی فدراسیون را برگزار کنیم. زمانی که سرپرست می گذاریم تا سه ماه باید شرایط برگزاری مجمع و ثبت نام انجام گردد و ما کوشش می کنیم که این مدت زمان را کوتاه تر کنیم تا آسیبی به برنامه های کشتی وارد نگردد.

معاون قهرمانی وزارت ورزش و جوانان درمورد نظرش نسبت به استعفای خادم گفت: رسول 8 - 9 سال برای کشتی زحمت زیادی کشید و من از همینجا از او تشکر می کنم. این کاری هم که انجام داد و استعفا داد، فکر می کنم به خاطر یاری به کشتی بوده تا فضای به وجود آمده را مدیریت کند. او فرد توانمندی است و در ورزش از توانمندی اش استفاده خواهیم کرد.

داورزنی در مورد مطرح بودن نام هایی چون امیررضا خادم، علیرضا حیدری برای ریاست فدراسیون کشتی گفت: قطعا مجمع فدراسیون رئیس را انتخاب می نماید. هرکسی می تواند برای ریاست کاندیدا گردد اما خود مجمع است که رئیس را انتخاب می نماید. حتی ما برای اینکه شائبه ای به وجود نیاید، اعلام نمودیم سرپرست فدراسیون ها حق کاندیداتوری ندارند و سرپرستانی هم که برای فدراسیون ها انتخاب شده اند در مجمع انتخابی آن فدراسیون ثبت نام نمی نمایند.

بازنشسته نیستم

داورزنی در پاسخ به این پرسش که در وزارت ورزش و جوانان چند نفر بازنشسته هستند و باید بروند، تاکید نمود: در وزارت ورزش دو نفر هستند که مشمول این قانون می شوند. یکی از آنها خانم محمدیان و اجازه بدهید نام نفر دیگر را نگویم چون دنبال این است که از یک قانون خاص استفاده کند و ممکن است که کارش درست گردد اما برخلاف آنچه می گویند من بازنشسته نیستم و این قانون مربوط به کسانی می گردد که حکم بازنشستگی دارند و با استفاده از تبصره ایثارگری مشغول به کار بوده اند. از این رو من هنوز هم در خدمت شما هستم م گر آنکه من را نخواهند.

7 فدراسیون از 10 فدراسیون معین تکلیف شده اند

معاونت ورزش حرفه ای و قهرمانی وزارت ورزش و جوانان در مورد انتخاب سرپرست برای فدراسیون هایی که روسای آنها به علت بازنشسته بودن باید بروند، بیان نمود: خوشبختانه بحث فدراسیون جودو هم نهایی شد و عمادی به عنوان سرپرست کار خودش را آغاز می نماید. ما در هندبال یکی از مدیران خودمان را به عنوان سرپرست انتخاب کردیم چون مطرح شده بود که ممکن است نایب رئیس و دبیر تمایل داشته باشند برای مجمع انتخاباتی کاندیدا گردد. در قایقرانی و ناشنوایان مثل هندبال از مدیران خودمان سرپرست گذاشتیم تا شائبه ای بوجود نیاید. در کل ما سعی می کنیم برای اینکه شائبه ای به وجود نیاید از افراد بی طرف برای سرپرستی فدراسیون ها استفاده کنیم. تا الان از 10 فدراسیون، سرپرست 7 فدراسیون را معین نموده ایم و بقیه فدراسیون ها را تا زمان خودش انجام می دهیم.

ضیایی از قانون تمکین کند

داورزنی درباره تمایل نداشتن ضیایی به کنار رفتن از ریاست فدراسیون والیبال گفت: موضوع فدراسیون ها سلیقه افراد نیست. قانون را همه باید رعایت کنیم البته من چنین صحبتی را از آقای ضیایی نشنیدم اما طبیعی است او هم باید قانون را رعایت کند. همه ما کوشش می کنیم قانون را رعایت کنیم. شاید خیلی ها نقطه نظر مثبتی نسبت به این قانون نداشته باشند اما وقتی قانون تصویب می گردد همه باید تمکین کنیم تا آسیبی به کشور نرسد چون برخی رفتارها بار سنگینی برای کشور دارد. او در پاسخ به این پرسش که برای والیبال نگران نیست، گفت: نه نگرانی ندارم.

عمادی رئیس جودو نمی گردد

او در پاسخ به این پرسش که عمادی که به عنوان سرپرست فدراسیون جودو انتخاب شده حکم نایب رئیسی ندارد و چرا او را به عنوان سرپرست انتخاب نموده اند، توضیح داد: عمادی عضو هیات رئیسه بود و زمانی که به عنوان نایب رئیس معرفی گردید، با اجرای قانون منع به کارگیری بازنشستگان همزمان شد از این رو ما ابلاغ حکم او را انجام نداده ایم تا معین تکلیف کنیم. از آنجا که خود او تمایلی ندارد کاندیدا گردد، به عنوان سرپرست انتخاب شد. اگر او تمایل داشت تا در مجمع انتخاباتی فدراسیون شرکت کند از او به عنوان سرپرست استفاده نمی کردیم.

فرجی به دنبال نامه بازگشت به کار است

معاون ورزش قهرمانی وزارت ورزش و جوانان در مورد معین سرپرست برای فدراسیون کاراته نیز گفت: با توجه به اینکه کاراته مسابقات قهرمانی دنیا را دارد، برای اینکه نمی خواستیم این جابجایی به کاراته ایران آسیب بزند، بنابراین گذاشتیم بعد از مسابقات قهرمانی دنیا سرپرست را معرفی کنیم و الان هم آقای فرجی همراه تیم است و بین او و وزارت ورزش هماهنگی وجود دارد. البته می دانید که افرادی که پیش از موعد مقرر بازنشسته شده اند، افراد جانباز و معلول می توانند یک بار درخواست بازگشت به کار دهند و اگر موافقت گردد ما هم مسئله ای نداریم اما تا الان که با شما صبحت می کنم آقای فرجی کتبا چیزی به ما اعلام ننموده است.

12

منبع: ایران ورزشی

به "داورزنی: استعفای خادم یاری به کشتی بود" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "داورزنی: استعفای خادم یاری به کشتی بود"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید