خدیجه چنگیز: آمریکا عربستان را بابت قتل خاشقجی جوابگو کند

به گزارش وبلاگ همه خوبا، نامزد جمال خاشقجی با نمایش عکسی بزرگ از وی در نزدیکی کنگره آمریکا و با تحصن در مقابل سفارت عربستان سعودی در واشنگتن، از بی تفاوتی دولت آمریکا نسبت به این موضوع انتقاد کرد.

خدیجه چنگیز: آمریکا عربستان را بابت قتل خاشقجی جوابگو کند

به گزارش گروه بین الملل وبلاگ همه خوبا به نقل از ساوث چاینا مورنینگ پست، خدیجه چنگیز نامزد جمال خاشقجی روزنامه نگار مقتول سعودی، تعهد دولت جو بایدن رئیس جمهور آمریکا را در جوابگو کردن عربستان سعودی نسبت به قتل این روزنامه نگار منتقد زیر سوال برد.

وی در آستانه سالگرد کشته شدن خاشقجی به واشنگتن سفر نموده است و در نزدیک کنگره آمریکا از پرتره خاشقجی که از ستون های روزنامه تهیه شده بود، رونمایی کرد.

خدیجه چنگیز بعلاوه از ملاقات جیک سالیوان مشاور امنیت ملی کاخ سفید با محمد بن سلمان ولیعهد سعودی در آستانه سالگرد مرگ خاشقجی ابراز نگرانی کرد.

وی در همین رابطه گفت: آیا این شباهتی به جوابگو کردن عربستان سعودی که بایدن قولش را داده بود، دارد؟

جمال خاشقجی نویسنده و روزنامه نگار منتقد سعودی در اکتبر سال 2018 میلادی در کنسولگری عربستان سعودی در شهر استانبول ترکیه، به وسیله عناصر امنیتی سعودی به طرز وحشتناکی به قتل رسید؛ حادثه ای که افکار عمومی دنیا را شوکه کرد.

وزیر خارجه عربستان سعودی پیشتر درباره جنایت ترور جمال خاشقجی گفته بود: عاملان قتل خاشقجی را محاکمه و اقداماتی اتخاذ کردیم که تضمین می نماید آنچه روی داد، دیگر به هیچ اسم در عربستان یا هیچکدام از نمایندگی های دیپلماتیک کشور تکرار نخواهد شد.

منبع: خبرگزاری دانشجو

به "خدیجه چنگیز: آمریکا عربستان را بابت قتل خاشقجی جوابگو کند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خدیجه چنگیز: آمریکا عربستان را بابت قتل خاشقجی جوابگو کند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید