خبرنگاران زندانیان بازگشته از مرخصی در استان سمنان قرنطینه می شوند

به گزارش وبلاگ همه خوبا، سمنان- خبرنگاران- جانشین رییس ستاد استانی مقابله با کرونا استان سمنان گفت: زندانیانی که مرخصی آنان به اتمام رسیده برای بازگشت به زندان چند روزی در کانکس های مجهز قرنطینه می شوند.

خبرنگاران زندانیان بازگشته از مرخصی در استان سمنان قرنطینه می شوند

حبیب الله خجسته پور عصر یکشنبه در نشست خبری اضافه نمود: با هماهنگی ستاد مدیریت بحران استان سمنان تعدادی کانکس مجهز برای قرنطینه زندانیانی که مرخصی آنان به اتمام رسیده در نظر گرفته شد.

وی اظهارداشت: این اشخاص چند روزی در کانکس های در نظر گرفته شده قرنطینه و پس از آزمایش و در صورت ناقل نبودن ویروس کرونا به جمع زندانیان اضافه می شوند.

جانشین رییس ستاد استانی مقابله با کرونا استان سمنان ادامه داد: زندان های استان با حداقل ظرفیت پا برجاست و دستگاه قضا تا حد امکان به بعضی از زندانیان مرخصی اعطا نموده است.

وی افزود: فعالیت واحدهای تولیدی و صنعتی که نیازهای اساسی را تامین می نمایند، باید افزایش یابد اما در مورد سایر واحدهای تولیدی غیرضروری تا این لحظه با مدیران این واحدها برای کاهش فعالیت مذاکره شد.

وی تاکید نمود: هیچ یک از دستگاه های خدماتی استان سمنان از قبیل برق، آب و گاز حق قطع اشتراک شهروندان را تحت هیچ شرایطی ندارد.

جانشین رییس ستاد استانی مقابله با کرونا استان سمنان با اشاره به اعیاد شعبانیه، بیان نمود: شهروندان استان از برپایی هرگونه ایستگاه های صلواتی خودداری نمایند و می توانند نذورات را در راستای تهیه اقلام پزشکی صرف نمایند.

کاهش مصرف بنزین و ترددها در استان سمنان

خجسته پور با اشاره به کاهش 75 درصدی ترددها در روز نهم فروردین در محورهای استان سمنان، توضیح داد: 412 هزار و 200 لیتر بنزین در روز نهم فروردین 98 در این استان مصرف شد که در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته 75 درصد کاهش یافت.

وی با بیان اینکه هدف از اجرای طرح کاهش فاصله گذاری اجتماعی مشارکت مردمی بود، اعلام نمود: اقدام حداکثری برای کاهش زنجیره شیوع بیماری و پاسخ به نیازهای ضروری و اداری جامعه از اهداف اجرای این طرح است.

خجسته پور ابرازداشت: بنابراین نیازمند همکاری دو جانبه برای پیشبرد اهداف این طرح هستیم.

جانشین رییس ستاد استانی مقابله با کرونا استان سمنان یادآور شد: از ابتدای آغاز طرح کاهش فاصله گذاری اجتماعی سه مورد جریمه خودرو و 18 پلمب واحدهای صنفی در استان انجام شد.

به گفته سخنگوی ستاد ملی مدیریت و مقابله با کرونا تا ظهر امروز 38 هزار و 309 تن در کشور مبتلا به این ویروس شده که از این تعداد 2 هزار و 640 تن فوت و 12 هزار و 391 تن بهبود یافتند.

طبق آخرین اطلاعات رسیده به وبلاگ همه خوبا در شامگاه شنبه نهم فروردین، تعداد کل مبتلایان کرونا در استان سمنان به 759 تن رسیده است و 197 تن نیز در مراکز درمانی استان بستری هستند.

بنا بر کسب اطلاع خبرنگار وبلاگ همه خوبا، تا روز نهم فروردین 84 تن بدلیل ابتلا به کرونا در استان سمنان فوت نموده اند که در این بین 24 فوتی برای سال 99 بوده است.

تا به امروز 664 هزار و 731 تن در دنیا به این ویروس مبتلا شده اند که از این تعداد 142 هزار و 427 تن بهبود یافتند، این ویروس از 205 کشور دنیا در 199 کشور منتشر شده است.

منبع: ایرنا

به "خبرنگاران زندانیان بازگشته از مرخصی در استان سمنان قرنطینه می شوند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران زندانیان بازگشته از مرخصی در استان سمنان قرنطینه می شوند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید