خبرنگاران تخصیص 20 میلیارد ریال برای تملک اراضی حاشیه جاده خوش ییلاق

به گزارش وبلاگ همه خوبا، گنبدکاووس - خبرنگاران - معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار گلستان از پیش بینی مبلغ 20 میلیارد ریال اعتبار برای تملک اراضی حاشیه جاده خوش ییلاق برای تعریض این محور بین المللی در حوزه راه های ارتباطی آزادشهر اطلاع داد و گفت: با این مبلغ 10 کیلومتر از این جاده پرتردد بازگشایی می گردد.

خبرنگاران تخصیص 20 میلیارد ریال برای تملک اراضی حاشیه جاده خوش ییلاق

میرمحمد غراوی روز پنجشنبه در جلسه شورای اداری آزادشهر اضافه نمود: یکی از مسائل اصلی این شهرستان، بازسازی و تعریض محور خوش ییلاق است که به سبب مشترک بودن ردیف بودجه این جاده بین استان های گلستان و سمنان و کمبود منابع اعتباری، عملیات اجرایی طرح به کندی پیش می رود.

وی اضافه نمود: اکنون سه پیمانکار مشغول فعالیت در جاده خوش ییلاق هستند که کوشش می کنیم یک ردیف اعتباری مستقل برای تسریع در عملیات اجرایی این جاده اخذ گردد.

غراوی با یادآوری بارش باران 108 میلیمتری 2 هفته پیش که سبب بروز سیلاب در آزادشهر شد، افزود: این میزان بارش که در عرض دو ساعت بارید طی 50 سال گذشته بی سابقه بود و نشان داد این شهرستان ظرفیت بارش های سیلابی را دارد.

وی ادامه داد: قطع درختان و از بین رفتن پوشش گیاهی در بالادست و شسته شدن خاک سبب شده تا قدرت تخریبی سیلاب بیشتر گردد که در این شرایط باید اراضی شیبدار کشاورزی آزادشهر را به باغ تبدیل و نسبت به احداث یا مستحکم سازی سازه های آبخیزداری و لایروبی کانال ها و راستا رودخانه های این شهرستان برای مهار قدرت تخریبی سیل و راهنمایی آن اقدام گردد.

معادن هماهنگی امور عمرانی استاندار گلستان همچنین از تخصیص هزار و 780 میلیارد ریال اعتبار جبران خسارت سیل پارسال بین 905 دهیاری و 33 شهرداری استان اطلاع داد و گفت: پارسال حدود 60 درصد پروژه های عمرانی آزادشهر در مناطق روستایی اجرا شد و هم اکنون 95 درصد روستاهای شهرستان از گاز، 100 درصد از برق و 71 درصد هم از آب شرب سالم لوله کشی برخوردار هستند.

نماینده مردم رامیان و آزادشهر در مجلس شورای اسلامی نیز در این جلسه از جوابگو نبودن بعضی مدیران در جریان سیلاب 2 هفته پیش آزادشهر گلایه کرد.

غلامعلی کوهساری همچنین خواهان برطرف مسائل اداری برای سرمایه گذاری در آزادشهر شد.

سیدرسول حسینی فرماندار آزادشهر هم در این جلسه بابیان اینکه این شهر احتیاج به تصفیه خانه فاضلاب دارد، گفت: این شهرستان با کمبود تجهیزات خدمات رسانی در زمان بحران روبرو است.

شهرستان آزادشهر حدود 100 هزار نفر جمعیت دارد.

منبع: ایرنا

به "خبرنگاران تخصیص 20 میلیارد ریال برای تملک اراضی حاشیه جاده خوش ییلاق" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران تخصیص 20 میلیارد ریال برای تملک اراضی حاشیه جاده خوش ییلاق"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید