ثبت بیش از 4 هزار مدرک از آخرین یافته های علمی درباره کرونا در سامانه نماگر کووید 19

به گزارش وبلاگ همه خوبا، سرپرست پایگاه استنادی علوم دنیا اسلام (ISC) در نامه ای خطاب به دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی با اشاره به ثبت بیش از 4 هزار مدرک از آخرین یافته های علمی درباره کرونا در سامانه نماگر کووید 19، گزارشی از عملکرد این مرکز علمی را در زمینه بیماری ناشی از ویروس کرونا ارائه کرد.

ثبت بیش از 4 هزار مدرک از آخرین یافته های علمی درباره کرونا در سامانه نماگر کووید 19

به گزارش وبلاگ همه خوبا به نقل از ایسنا، دکتر محمد جواد دهقانی سرپرست پایگاه استنادی علوم دنیا اسلام (ISC) در نامه ای خطاب به دکتر سعیدرضا عاملی دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی با اشاره به راه اندازی سامانه نماگر کووید 19 (covid-199 visualizer) در روزهای ابتدایی سال 1399 در پایگاه استنادی علوم دنیا اسلام، این موضوع نیز مورد اشاره نهاده شده است که تا به امروز 4 هزار و 119 مدرک از آخرین یافته های علمی در مورد ویروس بیماری کووید 19 در قالب متن، چاپ و پیش چاپ شده و در این سامانه در دسترس محققان و پژوهشگران واقع شده است.

در ادامه این نامه همچنین با اشاره به این موضوع که این اطلاعات به صورت روزانه به روزرسانی می شوند، این موضوع نیز مورد تاکید نهاده شده که کشور چین تا کنون بیشترین مشارکت را در این حوزه داشته است.

در بخش دیگری از نامه سرپرست پایگاه استنادی علوم دنیا اسلام به دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی، ضمن ارائه آمار از مبتلایان به بیماری کووید 19 در دنیا، اعلام شد کشورهای بوسنی و هرزگوین، ارمنستان، لیتوانی، قزاقستان و آذربایجان نیز به جمع کشورهایی پیوستند که هم اکنون دارای بیش از 1000 بیمار مبتلا به کرونا هستند و همچنین کشورهای آمریکا، اسپانیا، ایتالیا، فرانسه و آلمان دارای بیشترین تعداد مبتلایان به بیماری کرونا هستند.

در ادامه این آمار همچنین اعلام شد در کشورهای چین، کره جنوبی، ایران، استرالیا، ایسلند، سوئیس، اتریش و عراق نیز بیش از 50 درصد از مبتلایان به کرونا بهبود یافته اند.

در بخش مربوط به کشورهایی که بیشترین آمار متوفیان از بیماری کرونا را داشته اند این موضوع مورد اشاره نهاده شد که کشورهای آمریکا، ایتالیا، اسپانیا، فرانسه و انگلیس بیش از 70 درصد از متوفیان در کل دنیا را به خود اختصاص داده اند.

در ادامه نامه سرپرست پایگاه استنادی علوم دنیا اسلام به دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی، با اشاره به استقبال خوبی که از سامانه نماگر کووید 19 covid-19 visualizer در دنیا شده است، این نکته نیز مورد اشاره نهاده شد که پیوند لینک این سامانه در وبگاه سازمان گروه هشت کشور اسلامی در حال توسعه به نشانی https://developing 8.org بارگذاری شده است.

در بخش دیگری از این نامه با اشاره به آماده سازی خروجی خاص این سامانه برای کشورهای عضو دی هشت با اطلاعات کامل تر، اعلام شد این سامانه به صورت ویدئو کنفرانس و با حضور دکتر داتوکو جعفر کوشاری دبیرکل سازمان گروه هشت کشور اسلامی در حال توسعه رونمایی شده است.

بر اساس اعلام شورای عالی انقلاب فرهنگی، در ادامه نامه سرپرست پایگاه استنادی علوم دنیا اسلام به دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی اعلام شد در مراسمی دیگر که به وسیله ویدئو کنفرانس و با حضور دکتر adu muhammad، مشاور ویژه دبیرکل و مدیر برنامه سلامت و ایمنی اجتماعی سازمان گروه هشت کشور اسلامی در حال توسعه در ابوجای نیجریه برگزار گردید، خروجی نماگر کووید 19 covid-19 visualizer که با همکاری اتحادیه آفریقا برای این قاره تهیه شده بود نیز رونمایی شد.

منبع: همشهری آنلاین

به "ثبت بیش از 4 هزار مدرک از آخرین یافته های علمی درباره کرونا در سامانه نماگر کووید 19" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ثبت بیش از 4 هزار مدرک از آخرین یافته های علمی درباره کرونا در سامانه نماگر کووید 19"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید