تهران را از دیارگاه تیناز ببیند

به گزارش وبلاگ همه خوبا، موقعیت جغرافیایی و مکان های دیدنی و تفریحی بیست و دومین تکه پایتخت به گونه ای است که قطب گردشگری پایتخت یکی از عناوین این محدوده از شهر تهران است. شهرداری منطقه 22 هم تلاش می کند تا ظرفیت های این منطقه گردشگری و توریستی را افزایش دهد که احداث راستا کوهستانی تیناز یکی از آنهاست.

تهران را از دیارگاه تیناز ببیند

وبلاگ همه خوبا- ثریا روزبهانی: بوستان جنگلی چیتگر، باغ راز هستی، ارتفاعات لتمال، دریاچه شهدای خلیج فارس و آبشار تهران بخشی از جاذبه های گردشگری غربی ترین منطقه پایتخت است. شهرداری منطقه 22 هم در تلاش است تا این نقاط گردش پذیر را توسعه دهد و به رونق گردشگری در منطقه کمک کند. به همین دلیل به تازگی در کوه های لتمان جاذبه گردشگری دیگری برای گذراندن اوقات فراغت شهروندان ایجاد شده است.

راستا کوهستانی دیارگاه تیناز ؛پاتوق تفریحی و گردشگری جدید منطقه 22 ، حد فاصل بوستان آبشار و لتمال کن واقع شده است. احسان صفایی معاون خدمات شهری شهرداری منطقه 22 درباره این گذرگاه کوهستانی می گوید: راستا های کوهستانی بی شماری در حریم منطقه 22 وجود دارد که با برنامه ریزی های انجام شده قرار است این راستا ها ساماندهی شوند. به همین دلیل در گام نخست راستا حد فاصل بوستان آبشار و لتمال کن انتخاب و عملیات اجرایی آن آغاز شده است.

آشتی کنان شهروندان با نقاط دیدنی حریم تهران

راستا های کوهستانی از پتانسیل های تفریحی و فراغتی بسکمک برخوردارند و گردشگران می توانندبا حضور در این راستاها از فضای آرامش بخش و به دور از هرگونه آلودگی صوتی آن لذت ببرند. او در ادامه به اهداف احداث این راستا اشاره می کند و می گوید: این پروژه با هدف حمایت از ورزش پیاده روی، استفاده از دوچرخه برای ارتقا سلامت و همچنین حضور شهروندان در نقاط دیدنی حریم شهر اجرا می شود. عملیات عمرانی دیارگاه تیناز به طول 4کیلومتر و با طراحی ویژه و استفاده از مصالح طبیعی در حال اجرا است و به زودی به بهره برداری می رسد. همچنین این راستا کوهستانی یکی از نقاط چشم نواز شهر محسوب خواهد شد. چراکه از این نقطه کوهستان می توان المان های خاص شهر مانند برج میلاد، میدان آزادی، دریاچه شهدای خلیج فارس و... را دید. همچنین در این راستا از آثار حجمی و نمادهای بصری طبیعی متعددی مانند آب، آبشار و مبلمان شهری از جنس سنگ استفاده شده است. با افتتاح این پروژه شهروندان می توانند در این مکان ویژه به انجام فعالیت های ورزشی بپردازند.

منبع: همشهری آنلاین

به "تهران را از دیارگاه تیناز ببیند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تهران را از دیارگاه تیناز ببیند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید