تفاوت تونر و میسلار واتر چیست

به گزارش وبلاگ همه خوبا، با تماشا روتین های پوستی بلاگرها و موادی که به صورتشان می زنند، شاید گیج شوید و از خود بپرسید تفاوت تونر و میسلار واتر چیست؟ اصلا این ها چه هستند؟ آخر بچه که بودیم، روتین پوستی ای در کار نبود و نهایت کار اینجا بود که با همان صابونی که کل بدن را شسته بودند، صورت را حسابی و جانانه می شستند، خشک می کردند و اگر خیلی مدرن و لاکچری بودیم، یکی از آن کرم های بزرگ خانواده را به صورتمان می زدند.

تفاوت تونر و میسلار واتر چیست

امروزه موضوع فرق نموده است و بعد از شست وشوی صورت، باید کارهای دیگری انجام دهید تا پوستتان حسابی تمیز گردد و سروکله جوش ها پیدا نگردد. در ادامه با تونر و مسیلار واتر بیشتر آشنا می شوید و می فهمید که تفاوت تونر و میسلار واتر چیست؛ بعلاوه فرق ژل شست وشو و تونر را بیشتر درک می کنید.

میسلار واتر چیست؟

میسلار واتر ترکیبی از آب و روغن است که تمام آلودگی ها مانند آرایش صورت یا چربی را از پوستتان پاک می نماید؛ یعنی همان طور که از نام این محصول پیداست روغنی به نام میسلار در آب یا همان واتر شناور است و سرسخت ترین آرایش را هم پاک می نماید. خب حتما می پرسید این که همان ژل شست وشو است! نه؛ در ادامه بیشتر شرح خواهیم داد.

فواید استفاده از میسلار واتر را می توان این گونه نام برد:

  • پاک کردن آلودگی ها و چربی پوست بدون خشک کردن صورت
  • افزایش نفوذپذیری پوست (یعنی تونر، آبرسان یا مرطوب نماینده ای که بعد از میسلار واتر استفاده می کنید، عمیقا به پوستتان نفوذ می نماید و اثربخشی بالایی دارد.)
  • مناسب برای پوست های خشک و حساس به علت آبرسان بودن میسلار واتر
  • آبرسانی پوست به خاطر داشتن ترکیبات مرطوب نمایندگی همانند گلیسیرین
  • استفاده آسان (برای زمان هایی که نمی توانید صورتتان را بشویید-مانند مسافرت)

تونر چیست و طرز استفاده

بعد از پاک کردن صورت، نوبت استفاده از تونر است. شست وشوی صورت ممکن است پوست را خشک کند؛ در چنین شرایطی تونر سطح ph صورت را تنظیم می نماید. یعنی چه؟ اگر اندازه ph را چیزی بین صفر تا 14 در نظر بگیریم، پوست در حالت معمولی در جایی بین 5 و 6 واقع شده است. وقتی از شوینده ها استفاده می کنید، این ph بر هم می خورد و اینجاست که قهرمان ما یعنی تونر وارد داستان می گردد.

تونر منفذهای پوست را کوچک می نماید، سلول های مرده پوست را از بین می برد و پوست را آبرسانی می نماید. در یک کلام: تونر آلودگی های ریز به جای مانده روی صورت را پاک می نماید. به همین دلیل است که وقتی پد آغشته به تونر را روی صورت شسته شده تان می کشید، باز هم پد سیاه می گردد! فواید تونر را می توان اینگونه برشمرد:

  • کوچک کردن منافذ پوست
  • تنظیم ph پوست
  • ایجاد لایه محافظت نماینده روی پوست
  • شاداب کردن پوست

نحوه استفاده از میسلار واتر و تونر

حال که دانستید تفاوت تونر و میسلار واتر چیست، وقت آن رسیده است که ترتیب استفاده از آن ها را یاد بگیرید. میسلار واتر را هم می توانید برای پاک کردن آرایش بهره ببرید و هم برای روتین پوستی. به طور کلی پاک کردن آرایش می تواند به ترتیب زیر باشد:

  1. قبل از هر کاری، آرایش صورتتان را با میسلار واتر پاک کنید. یک پد آرایش پاک نماینده بدون پرز را به میسلار واتر آغشته کنید و به آرامی روی صورت بکشید. برای پاک کردن چشم ها، پد را به مدت چند ثانیه روی چشم فشار دهید.
  2. اگر آرایشتان سنگین بود، بهتر است بعد از استفاده از میسلار واتر، صورتتان را با ژل شست وشو بشویید. اما در صورت استفاده از ضدآفتاب های سبک، نیازی به این مرحله نیست.
  3. یک پد آرایشی بدون پرز را به تونر آغشته کنید و به آرامی روی صورتتان بکشید.
  4. مرطوب نماینده یا آبرسان مناسب نوع پوستتان را بزنید.

یادتان باشد که میسلار واتر در روتین پوستی هم نقش مهمی دارد و می تواند استفاده گردد.

فرق تونر و میسلار واتر

ممکن است بعضی ها در پاسخ به سوال تفاوت تونر و میسلار واتر چیست، بگویند این دو تفاوتی ندارد؛ در این مواقع، شک نکنید که یک جای کار می لنگد و طرف مقابلتان اشتباه می نماید. میسلار واتر برای پاک کردن آرایش و آلودگی پوست به کار می رود؛ اما تونر ph پوست را تنظیم می نماید. پس مهم ترین تفاوت تونر و میسلار واتر چیست؟ یکی کارکرد آن ها و دیگر این که تونر بعد از میسلار واتر استفاده می گردد.

فرق ژل شستشو و میسلار واتر

تا اینجای کار فهمیدید که تفاوت تونر و میسلار واتر چیست. اما مگر جز این است که میسلار واتر صورت را از آرایش و آلودگی ها پاک می نماید؟ پس ژل شستشو چیست و چه کاری می نماید؟ میسلار واتر بر پایه آب ساخته شده است. یعنی از ترکیب آب تصفیه شده، ترکیبات آبرسان مثل گلیسیرین و اندازه کمی از روغن میسلار ساخته شده است. میسلار واتر به گونه ای ساخته شده است که نیازی به آبکشی ندارد و پوست را آبرسانی می نماید. البته منظورمان میسلار واترهای باکیفیت است.

ژل شستشو پایه آب ندارد و خبری از روغن هم در آن نیست. ژل های شست وشو ترکیبات قوی تری دارند که آرایش های سنگین را به خوبی پاک می نمایند؛ اما از طرف دیگر، باعث خشکی پوست می شوند که البته با تونر و آبرسان ها جبران می گردد.

تفاوت تونر و ژل شستشو

احتمالا تا اینجای کار به جواب این سوال رسیده اید؛ زیرا می دانید که تفاوت تونر و میسلار واتر چیست و ژل شست وشو چه تفاوتی با میسلار واتر دارد. اما بگذارید موضوع را کمی روشن تر کنیم. ژل شست وشو، صورت را از آلودگی ها و آرایش پاک می نماید و وقتی حسابی پوست را تمیز کرد، تونر ph پوست را تنظیم می نماید و ریزترین آلودگی ها را از میان برمی دارد. پس تفاوت تونر و ژل شستشو در دو مورد است: یکی پاک نمایندگی و دیگری در ترتیب استفاده از آن ها.

انواع میسلار واتر

تنها کافی نیست که بدانید تفاوت تونر و میسلار واتر چیست؛ مهم تر از آن انتخاب درست محصولات است. میسلار واترها و تونرها با توجه به جنس پوست افراد با هم تفاوت دارند. پوست های معمولی، خشک، چرب و حساس هر کدام میسلار واتر و تونر مخصوص به خود را دارند که باید در هنگام خرید به آن توجه کنید. برای مثال پوست های حساس باید از محصولات بدون بویی استفاده نمایند که نیازی به کشیدن چندباره پد روی پوست نداشته باشد.

میسلار واتر بهتر است یا تونر

اگر بخواهیم روراست باشیم، واقعا نمی توان گفت که میسلار واتر بهتر است یا تونر. این دو محصول کارنمودهای گوناگونی دارند؛ اما اگر تنها یک حق انتخاب داشته باشید می توانید میسلار واتر را انتخاب کنید. در هر صورت انتظار نداشته باشید که میسلار واتر مانند تونر نیازهای یک پوست چرب را به تنهایی برآورده کند. میسلار واتر تا حدودی روی ph پوست تاثیر می گذارد. اما باز هم می گوییم که واقعا بهترینی در کار نیست. فقط یادتان باشد که محصولات با پوستتان سازگار باشند.

نکته مهم دیگر، تونر نمی تواند آرایشتان را پاک کند. پس لطفا از میسلار واتر یا ژل شست وشو بهره ببرید و پوستی تمیز و مرتب را تحویل تونر دهید تا کار نهایی را انجام دهد و پوستی شاداب به شما تقدیم کند.

حالا دیگر فهمیدیم تفاوت تونر و میسلار واتر چیست

تبریک می گوییم؛ اکنون می دانید تفاوت تونر و میسلار واتر چیست، چگونه باید از آن ها استفاده کرد و چه تفاوتی با ژل شستشو دارند. میسلار واتر پوست را به صورت کامل تمیز و تونر ph آن را تنظیم می نماید و در آخر، آلودگی ها را از میان برمی دارد. پس طبیعی ست که ابتدا باید از میسلار واتر استفاده کرد و بعد از آن نوبت به استفاده از تونر می رسد.

اکنون که با تفاوت این پاک نماینده های پوستی آشنا شدید، بگویید آیا تا به حال تجربه بدی در استفاده از این محصولات داشته اید؟ روتین پوستی شما به چه صورت است؟ از نظر شخص خود شما، تفاوت دیگری در بین این محصولات دیده می گردد؟ در کامنت ها بنویسید.

منبع: اسنپ مارکت

به "تفاوت تونر و میسلار واتر چیست" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تفاوت تونر و میسلار واتر چیست"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید