به محض تحویل بخشهای آزادسازی شده قلعه فلک الافلاک درصدد پایش برخواهیم آمد

به گزارش وبلاگ همه خوبا، ایلنا/ براساس خبرهای بدست رسیده، به محض تحویل بخشهای آزادسازی شده قلعه فلک الافلاک درصدد پایش برخواهیم آمد.

به محض تحویل بخشهای آزادسازی شده قلعه فلک الافلاک درصدد پایش برخواهیم آمد

عطا حسن پور (مدیر کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان لرستان) گفت: تملک بخشهای مختلف در حال انجام است و حدود 10 مغازه دیگر باید خریداری شود. بخشهایی از عرصه و حریم قلعه فلک الافلاک که در دست سپاه بود نیز با وجود آنکه سند آن به نام میراث فرهنگی زده شد اما هنوز به ما تحویل داده نشده است. اوایل هفته جاری، استاندار با معاون اجرایی رئیس جمهور جلسه داشت و بنا شد تا هفته آینده و در خلال جلسه هیات دولت در خصوص تخلیه کامل و چگونگی روند تخلیه و تحویل به میراث فرهنگی گفتمان شود.

او ادامه داد: با وجود آنکه سند این بخشها به نام میراث است اما هنوز تخلیه نشده است، چرا که گفته می شود تخلیه پادگان ها زمان بر است.

حسن پور درخصوص شرایط بازسازی قلعه فلک الافلاک نیز گفت: به محض تحویل بخشهای آزادسازی شده، درصدد پایش برخواهیم آمد و ساختمانهایی که دارای ارتفاع بلند هستند و حریم منظری را خدشه دار می کنند، تخریب خواهند شد. ساختمانهای تاریخی بررسی و بازسازی می شود و برای سایر بخشها نیز کاربری تعریف خواهیم کرد. از آنجایی که ایده ای درخصوص این بخش که در اختیار سپاه بود نداریم و پایشی هم تا زمان تخلیه صورت نگرفته، بعدها می توانیم در این خصوص صحبت کنیم.

مدیر کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان لرستان همچنین از تعریف فصول کاوش در فلک الافلاک خبر داد که آن هم منوط به آزادسازی و تخلیه همه بخشها است. همچنین گفته می شود فضای آزاد شده پس از تخریب و بازسازی اصولی به محوطه پشت پارک قلعه اضافه می شود و محیط گردشگری دلنشینی ایجاد خواهد شد.

او همچنین درخصوص استحکام بخشی ضلع جنوبی قلعه فلک الافلاک گفت: در حال حاضر استحکام بخشی به دلیل نبود اعتبار متوقف شده اما در آینده از سر گرفته خواهد شد. در حال حاضر شرایط قلعه خوب است و بازسازی ها به صورت مستمر انجام می شود. همچنین موزه به زودی به بخش باشگاه افسران و سربازخانه انتقال خواهد یافت.

منبع: همگردی

به "به محض تحویل بخشهای آزادسازی شده قلعه فلک الافلاک درصدد پایش برخواهیم آمد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "به محض تحویل بخشهای آزادسازی شده قلعه فلک الافلاک درصدد پایش برخواهیم آمد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید