برنامه برای سفر بیشتر ارمنستانی ها به ایران

به گزارش وبلاگ همه خوبا، لیلا اژدری درباره تور آشناسازی فعالان گردشگری ارمنستان گفت: هشت نفر از توراپراتورها و مدیران دفاتر خدمات مسافرتی ارمنستان برای شرکت در تور آشناسازی به ایران سفر نموده اند.

برنامه برای سفر بیشتر ارمنستانی ها به ایران

او با اشاره به این که تور آشناسازی ارمنستانی ها در حال حاضر در ایران در حال برگزاری است، اضافه نمود: سال جاری 10 تور آشناسازی از کشورهایی همانند چین، قطر و تایلند برای گروه های مرجع خارجی از سوی معاونت جهانگردی برنامه ریزی و اجرا شده است.

ارمنستان به واسطه مرز مشترکی که با ایران داشته، از جمله کشورهای همسایه بوده که ایرانی ها از گذشته تا کنون با آن در رفت وآمد بوده اند و یکی از مقاصد سفر ایرانی ها نیز محسوب می شده است، به گونه ای که در سال هایی ایرانی ها دومین گروهی بودند که بیشترین سفرها را به ارمنستان داشتند.

در سال های اخیر این ترددها از سوی ارمنستانی ها برای درمان و خرید نیز با افزایش روبه رو شده است، اما سفر ارمنستانی ها به ایران با وجود نزدیکی های فرهنگی بیشتر سنتی بوده و ایران تا کنون تبلیغ گسترده و یا متفاوتی در ارمنستان برای جذب جهانگرد نداشته است. برگزاری تور آشناسازی برای فعالان جهانگردی ارمنستان شاید این رویه را با تغییراتی روبرو کند و به رفت و آمد ارمنستانی ها به ایران شکل توریستی تری بدهد.

مدیرکل بازاریابی و توسعه جهانگردی خارجی وزارت میراث فرهنگی، جهانگردی و صنایع دستی نیز بیان نمود: تورهای آشناسازی به عنوان یکی از کارآمدترین روش های جذب جهانگردان خارجی و اقدامی مهم به منظور مقابله با پروژه ایران هراسی و ارائه تصویری واقعی و مطلوب از کشورمان همیشه در دستور کار برنامه های دفتر بازاریابی و توسعه جهانگردی خارجی قرار گرفته است.

اژدری با اشاره به حضور ارمنستان در اولویت بازارهای هدف جهانگردی ایران، گفت: از چند ماه پیش نشست هایی با یکی از شرکت های هواپیمایی ارمنستان برای برقراری پرواز مستقیم بین دو کشور برگزار و با توجه به شروع این پروازها و نقش آن در توسعه جهانگردی و روابط بین دو کشور، تور آشناسازی فعالان جهانگردی ارمنستانی از سوی معاونت جهانگردی برنامه ریزی شد و هم اکنون جمعی از فعالان جهانگردی ارمنستان در کشورمان حضور دارند.

او با بیان این که سفر فعالان جهانگردی ارمنستانی به کشورمان پنج روزه خواهد بود، اضافه نمود: این گروه به نقاط مختلف استان تهران سفر نموده و با ظرفیت های تاریخی و فرهنگی، جاذبه های ورزشی و تجاری و پتانسیل های جهانگردی خوراک آشنا می شوند.

مدیرکل بازاریابی و توسعه جهانگردی خارجی اظهار کرد: فعالان جهانگردی ارمنستانی در مدت اقامت خود در تهران از جاذبه هایی از جمله کاخ گلستان، مجموعه های فرهنگی تاریخی نیاوران و سعدآباد و نیز مجموعه تفریحی و ورزشی توچال بازدید می نمایند.

اژدری گفت: برگزاری تورهای آشناسازی به عنوان اقدامی مهم و اثرگذار برای جذب جهانگردان خارجی از سوی معاونت جهانگردی ادامه خواهد داشت.

منبع: گردشبان

به "برنامه برای سفر بیشتر ارمنستانی ها به ایران" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "برنامه برای سفر بیشتر ارمنستانی ها به ایران"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید