باید قدر این پتانسیل جوان و توانمند کشتی آزاد را دانست

به گزارش وبلاگ همه خوبا، عباس حاج کناری در حاشیه آخرین روزهای اردوی تیم ملی کشتی آزاد برای جضور در رقابتهای قهرمانی آسیا به خبرنگاران گفت: آخرین مرحله اردوی تیم ملی از روز 18 بهمن در سالن آکادمی ملی المپیک مجموعه ورزشی انقلاب آغاز شد که طبق برنامه تا روز اول اسفندماه پیگیری خواهد شد. خوشبختانه در چند اردوی اخیر برای حضور در رقابتهای قهرمانی آسیا مشکل خاصی نداشتیم و به جز حسن یزدانی و علیرضا کریمی، آزادکار مصدوم دیگری در اردو نداشتیم. روحیه و انگیزه بالای بچه ها برای حضور در رقابتهای قهرمانی آسیا نشان از آمادگی مطلوب روحی و جسمی مسافران هند است که باید تا چند روز دیگر مهیای حضور در مسابقات قاره ای شوند.

باید قدر این پتانسیل جوان و توانمند کشتی آزاد را دانست

وی با اشاره به اینکه رقابت های کشتی آزاد قهرمانی آسیا طی روزهای 3 و 4 اسفندماه برگزار می شود گفت: آزادکاران ملی پوش روزهای پایانی اردوی خود را پشت سر می گذارند و طبق برنامه باید تیم اعزامی بامداد روز پنجشنبه (یکم اسفندماه) تهران را به مقصد دهلی نو کشور هندوستان محل برگزاری قهرمانی آسیا ترک می کنند. البته فرایند تمرینات آزادکاران همچنان با اعزام تیم ملی به هند ادامه خواهد داشت چراکه ما رویدادهای مهم و رسمی متعددی از جمله گزینشی المپیک را پیش رو داریم و باید به اهداف خودمان در این میادین دست یابیم.

حاج کناری افزود: زمان باقیمانده تا رویدادهای مهم آینده و اهمیت حضور پیروز در مسابقات گزینشی المپیک باعث شده تا ما بلافاصله بعد از بازگشت از رقابتهای قهرمانی آسیا اردوی بعدی خودمان را استارت بزنیم. کشتی آزاد ایران هنوز چهار سهمیه دیگر برای حضور با ترکیب کامل در المپیک را بدست نیاورده و ما باید اولویت های خودمان را معطوف کسب سهمیه های باقیمانده کنیم. طبیعتاً کار سخت و حساسی را پیش رو داریم اما با توجه به برنامه ریزی کادر فنی و توان و انگیزه بالای آزادکاران اردونشین، امید فراوانی به محقق شدن این هدف داریم.

مربی تیم ملی کشتی آزاد بر لزوم حمایت همه جانبه متولیان ورزش و فدراسیون کشتی از تیم ملی تاکید کرد و گفت: کادر فنی و کشتی گیران تیم ملی طبق وظایف خود عمل می کنند و شب و روز برای رسیدن به اهداف پیش رو گام در حال تلاشند اما این زحمات شبانه روزی باید مورد حمایت متولیان ورزش هم قرار گیرد. ما بارها ثابت کرده ایم که با تکیه بر غیرت و تلاش کشتی گیران توانسته ایم بر قله های رفیع جهانی و المپیک قرار گیریم اما باید از طرف مسئولان ورزش نیز حمایت و همدلی وجود داشته باشد.

وی افزود: کاروان کشتی ایران همواره در بازیهای المپیک، جود بسیاری از تیم ها و رشته های ناکام را کشیده و با دست پر به کشورمان بازگشته است، در نتیجه بهتر است کشتی گیران ما از هم اکنون که زمان زیادی تا المپیک باقی نمانده، مورد توجه قرار گیرند و در اوج تلاش و زحمات خود، مایوس نشوند. ما جوانان بسیار توانمندی را در اختیار داریم که می توانند تا سالهای متمادی برای ایران افتخار آفرینی کنند و حیف است که این پتانسیل ارزشمند با بی توجهی و عدم حمایت از ادامه راه قهرمانی دلسرد شوند.

به گزارش وبلاگ همه خوبا، ترکیب تیم کشتی آزاد ایران برای حضور در مسابقات قهرمانی آسیا به شرح زیر است:

57 کیلوگرم: علیرضا سرلک

61 کیلوگرم: مجید داستان

65 کیلوگرم: امیرحسین مقصودی

70 کیلوگرم: امیرحسین حسینی

74 کیلوگرم: مصطفی حسین خانی

79 کیلوگرم: علی سوادکوهی

86 کیلوگرم: احمد بذری

92 کیلوگرم: محمدجواد ابراهیمی

97 کیلوگرم: مجتبی گلیج

125 کیلوگرم: پرویز هادی

رقابتهای کشتی آزاد بزرگسالان قهرمانی آسیا روزهای 3 و 4 اسفندماه سال جاری در شهر دهلی نو کشور هند برگزار می شود.

منبع: خبرگزاری مهر

به "باید قدر این پتانسیل جوان و توانمند کشتی آزاد را دانست" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "باید قدر این پتانسیل جوان و توانمند کشتی آزاد را دانست"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید