آیا ویژگی شارژ سریع به باتری گوشی آسیب می رساند؟

به گزارش وبلاگ همه خوبا، امروزه گوشی های هوشمند جدید به قابلیت شارژ سریع مجهز هستند که در این باره سؤالی برای کاربران وجود دارد که آیا این ویژگی باعث آسیب دیدن باتری می گردد یا خیر؟

آیا ویژگی شارژ سریع به باتری گوشی آسیب می رساند؟

به گزارش خبرنگار حوزه علم، فناوری و دانش بنیان گروه دانشگاه خبرگزاری وبلاگ همه خوبا از سی نت، یک شارژر معمولی دارای خروجی 5 تا 10 وات است. یک شارژر سریع تر می تواند تا هشت برابر آن را بهبود ببخشد. به عنوان مثال، آیفون 11 پرو و پرو مکس با شارژر سریع 18 واتی همراه هستند، گلکسی نوت 10 و نوت 10 پلاس شارژرهای 25 واتی در جعبه های خود دارند. همچنین سامسونگ یک شارژر فوق العاده سریع 45 واتی را باقیمت 50 دلار به شما می فروشد.

اگر باتری یا شارژر شما نقص فنی نداشته باشد، استفاده از یک شارژر سریع در درازمدت هیچ آسیبی به باتری گوشی نخواهد رساند. زیرا باتری های شارژ سریع در دو مرحله کار می نمایند. مرحله اول، انفجار ولتاژی را در باتری خالی یا تقریباً خالی اعمال می نماید. که این باعث می گردد گوشی شما در 15 الی 30 دقیقه ابتدایی بین 50 تا 70 درصد شارژ گردد. دلیل آن این است که در مرحله اول شارژ، باتری ها می توانند بدون اینکه تأثیرات منفی زیادی بر سلامتی بلندمدت آن ها بگذارد، شارژ را به سرعت جذب نمایند.

به عنوان مثال، سامسونگ مدعی است شارژر 45واتی خود می تواند باتری گوشی را در مدت زمان نیم ساعت از صفر به 70 درصد شارژ برساند. و یا اپل می گوید شارژر سریع آن که به همراه آیفون 11 پرو عرضه می گردد قادر است در 30 دقیقه شارژ گوشی را به 50 درصد برساند.

اما برای بقیه شارژ گوشی، مرحله دوم شارژ اتفاق می افتد، درجایی که سازندگان تلفن باید سرعت شارژ را آرام و با دقت مدیریت نمایند وگرنه فرایند شارژ درواقع می تواند به باتری آسیب برساند.

اگر همه چیز در داخل خوب اداره گردد، گوشی شما آسیب نخواهد دید. سیستم مدیریت باتری، دو مرحله شارژ را از نزدیک کنترل می نماید و در مرحله دوم سرعت شارژ را رها می نماید تا به باتری زمان بدهد شارژ را جذب نموده و از مسائل احتمالی جلوگیری گردد.

4112/

منبع: خبرگزاری دانشگاه آزاد آنا

به "آیا ویژگی شارژ سریع به باتری گوشی آسیب می رساند؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "آیا ویژگی شارژ سریع به باتری گوشی آسیب می رساند؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید