آلودگی هوا نمایشگاه های آذر و دی را لغو می نماید ؟

به گزارش وبلاگ همه خوبا، تهران (پانا) - معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری تهران گفت که برای برگزاری نمایشگاه های آذر و دی در محل نمایشگاه های بین المللی تهران تصمیم گیری خواهد نمود و اگر لازم باشد این نمایشگاه ها را تعطیل می نماید.

آلودگی هوا نمایشگاه های آذر و دی را لغو می نماید ؟

عابد ملکی، معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری تهران با اشاره به برگزاری نمایشگاه نساجی در محل نمایشگاه های بین المللی تهران گفت: در جلسه آینده کمیته اضطرار آلودگی هوا که روز شنبه برای تصمیم گیری روزهای آینده برگزار خواهد شد، گزارش شهرداری تهران و شرکت نمایشگاه های بین المللی اخذ خواهد شد تا برای برگزاری نمایشگاهها در آذر و دی ماه تصمیم گیری کنیم، چرا که با توجه به پایداری هوا در ماه های پیش رو اگر لازم باشد نمایشگاه ها را تعطیل خواهیم کرد.

مهدی پیرهادی عضو شورای شهر تهران نیز در جلسه کمیته اضطرار آلودگی هوای تهران گفت: راستا آنالیز و اتخاذ تصمیم در مورد آلودگی هوا باید قدری متفاوت باشد هنگاهی که به سهم منابع آلاینده که به وسیله مجموعه های مختلف و وسایل نقلیه منتشر می گردد نگاه می کنیم 60 تا 70 درصد این آلایندگی مربوط به منابع متحرک و 30 درصد دیگر مربوط به سایر منابع است که از این اندازه 18 درصد صنایع، 12 درصد نیروگاه ها و 4 درصد مربوط به پالایشگاه ها است و باید تعیین گردد که برای این موارد چه تمهیداتی در نظر گرفته شده است.

وی ادامه داد: در حوزه منابع منتشرنماینده آلایندگی به وسیله وسایل نقلیه نیز سهم تاکسی ها 2 درصد؛ موتورسیکلتها سهمی بیش از 10 درصد، وانتها 2 درصد، اتوبوسهای سرویس مدارس و ارگان های دولتی 7 درصد و کامیون و کامیونت ها 16 درصد را به خود اختصاص دادند.

وی گفت: خودروهای فرسوده سواری 237 هزار خودرو هستند که تا دو سال دیگر رقم آنها به 470 هزار دستگاه می رسد. در حال حاضر 32 هزار تاکسی فرسوده داریم که ظرف دو سال آینده به حدود 50 هزار دستگاه می رسند. بعلاوه 85 هزار وانت فرسوده داریم که تا سال 1402 به حدود 120 هزار دستگاه می رسد. 6200 دستگاه مینی بوس فرسوده داریم که تا سال 1402 به حدود 7 هزار می رسد.

به گفته وی، تعداد اتوبوسهای فرسوده شرکت واحد در حال حاضر 5 هزار دستگاه عنوان شده که تا 1402 به حدود 6 هزار دستگاه می رسند، بر ای اتوبوسهای سرویس مدارس و ارگانها نیز در امسال 3700 دستگاه داریم که تا 1402 به 4500 دستگاه می رسد. تعداد موتورسیلکت های فرسوده در امسال دو میلیون دستگاه است که تا 1402 به 2.5 میلیون می رسد. به این ترتیب در دوسال آینده فاجعه ای در آلودگی رخ می دهد و متاسفانه هیچ تسهیلات و تصمیمی برای نوسازی این ناوگانها در نظر گرفته نشده است و مداوم باید دست به دعا شویم برای وزش باد.

وی تاکید نمود: 1500 دستگاه واگن مترو کمبود داریم و در حوزه حمل و نقل عمومی مسائل زیادی داریم دولت باید در قالب تهاتر و سایر روشها نسبت به تهیه واگن و در اختیار گذاشتن واگنها برای شهرها اقدام نمایند. بی تردید باید تصمیمی عاجل در سطح ملی و هیات دولت در این حوزه گرفته گردد.

وی در مورد روشن ماندن درجای اتوبوسها در پایانه ها گفت: در این حوزه متاسفانه با فرسودگی اتوبوسها روبرو هستیم و بعلاوه اعتراض شهروندان نسبت به سرد بودن خودروها در فصل سرماست که همه آنها باعث می گردد اتوبوسها 10 دقیقه در جا روشن بماند.

در بخش دیگر این جلسه سوده نجفی دیگر عضو شورای شهر تهران نیز گفت: باید راهکارها را در سه بخش برای مقابله با آلودگی هوای تهران تقسیم بندی کنیم ابتدا راهکارهای مسکنی است که در جلسات کمیته اضطرار اتخاذ می گردد و دیگری موضوع پیشگیری است بی تردید احتیاج است که با تشکیل کارگروهی علمی برای آلودگی هوا تصمیمات علمی و کارشناسی اتخاذ گردد.

در بخش دیگری از این جلسه محمدجواد قنبری معاون نمایشگاه بین المللی تهران نیز با تأکید براینکه در نمایشگاه بین المللی تهران 20 هکتار فضای سبز وجود دارد که ماهانه برای نگهداشت آن 5 میلیارد تومان هزینه انجام می گردد، اضافه کرد: در نمایشگاه بین المللی تهران تنها نمایشگاه های تخصصی برگزار می گردد که فروش مستقیم در آنجا نداریم عموما بازدیدهای تخصصی با کارت دعوت انجام می گردد و برای برگزاری نمایشگاه ها از حیث تجاری برنامه ریزیهای چندماهه انجام می گردد.

وی گفت: انتقال نمایشگاه ها به شهر آفتاب باید در دراز مدت انجام گردد، در حال حاضر شهر آفتاب 12 هزار متر فضای نمایشگاهی دارد اما نمایشگاه بین المللی تهران دارای 50 هزار متر فضای نمایشگاهی است. نمایشگاه شهر آفتاب امکانات لازم را ندارد و عموما به علت عدم امکانات و دسترسی لازم مورد استقبال قرار نمی گیرد.

منبع: خبرگزاری پانا

به "آلودگی هوا نمایشگاه های آذر و دی را لغو می نماید ؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "آلودگی هوا نمایشگاه های آذر و دی را لغو می نماید ؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید