آزمایش موفقیت آمیز غول پیکرترین هواپیمای دنیا

به گزارش وبلاگ همه خوبا به نقل از نیواطلس، استراتولنچ موفق شده بر روی باند فرودگاه با سرعت 145 کیلومتر در ساعت حرکت کند و رکوردهای قبلی ثبت شده در این زمینه را بشکند.

آزمایش موفقیت آمیز غول پیکرترین هواپیمای دنیا

ثبت این رکورد در شرایطی صورت می گیرد که پل آلن موسس شرکت استراتولنچ چند روز قبل درگذشت و نتوانست عملی شدن این رویای خود را شاهد باشد.

وی کوشش برای فراوری غول پیکرترین هواپیمای جهان را از سال 2011 شروع کرد. مهم ترین تفاوت هواپیمای مذکور با هواپیماهای عادی دوبدنه ای بودن آن است. دو بدنه این هواپیما به وسیله بال بلند مشترکی به یکدیگر متصل می شوند و موتورهای آن نیز در دو طرف بدنه قرار گرفته اند.

علاوه بر این، هواپیمای یادشده بعد از تکمیل خواهد توانست محموله های کوچکی را به مدار کره زمین نیز بفرستد. فرایند کنترل و آزمایش موتورهای این هواپیما از اواسط سال 2017 شروع شده و اولین بار این هواپیما توانست با سرعت 74 کیلومتر در ساعت بر روی باند فرودگاه حرکت کند.

در آزمایش های بعدی این سرعت به 128 کیلومتر در ساعت افزایش یافت و در نهایت به رقم 145 کیلومتر در ساعت رسید. شرکت سازنده امیدوار است بتواند ظرف 12 تا 18 ماه آینده پروازهای استراتولنچ را عملیاتی کند.

منبع: خبرگزاری مهر

به "آزمایش موفقیت آمیز غول پیکرترین هواپیمای دنیا" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "آزمایش موفقیت آمیز غول پیکرترین هواپیمای دنیا"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید