پوتین: آمریکا مرتکب یک اشتباه بسیار بزرگ گردیده است

به گزارش وبلاگ همه خوبا به نقل از راشا تودی، ولادیمیر پوتین روز چهارشنبه در سخنرانی خود در همایشی که به مناسبت هفته انرژی در روسیه برگزار گردید، گفت که واشنگتن با وضع تحریمها علیه دنیا و سوء استفاده از برتری دلار در بازار مالی دنیا، مرتکب یک اشتباه بسیار بزرگ اما رایج در هر نظام امپریالیستی گردیده است و هشدار داد که این امر عواقبی در پی خواهد داشت.

پوتین: آمریکا مرتکب یک اشتباه بسیار بزرگ گردیده است

وی در این باره گفت: آمریکا با این اقدامات اطمینان و اعتماد به دلار را به عنوان یک ارز جهانی تضعیف نموده است.

پوتین تأکید کرد که این اشتباه رایج در هر نظام امپریالیستی است؛ زیرا در شرایطی که این ارز قدرتمند و باثبات است، عواقب منفی احتمالی نادیده گرفته می گردد؛ عواقبی که دیر یا زود پدیدار خواهند شد.

لازم به ذکر است که روسیه در ماههای اخیر کوشیده است تا سهم دلار آمریکا در اقتصاد خود را کاهش دهد. در پی تشدید تحریمهای آمریکا روند دلار زدایی از عرصه اقتصادی روسیه بطور جدی به کانون بحث و گفتگوهای اقتصادی این کشور تبدیل گردیده است.

به گزارش مهر، منابع مطلع می گویند که دولت مسکو ظرف 2 تا 3 هفته آینده لایحه ای را با هدف کاهش وابستگی به دلار در چرخه تبادلات مالی روسیه، به دیمیتری مدودف نخست وزیر این کشور ارائه می نماید.

این طرح از سوی آندره کوستین رئیس بانک VTB پیشنهاد گردیده و هدف از آن، آزاد کردن روسیه از قید و بند معامله با دلار است.

این درحالی است که طبق این طرح، معامله با دلار محدود یا ممنوع نمی گردد؛ اما فرایند استفاده از پول ملی و همچنین ایجاد ساز و کاری که پرداخت بر مبنای هرگونه ارزی را ممکن کند؛ تسهیل خواهد نمود.

منبع: خبرگزاری مهر

به "پوتین: آمریکا مرتکب یک اشتباه بسیار بزرگ گردیده است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "پوتین: آمریکا مرتکب یک اشتباه بسیار بزرگ گردیده است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید