فروش 11 میلیون بشکه نفت از ذخایر استراتژیک آمریکا

به گزارش وبلاگ همه خوبا، وزارت انرژی آمریکا در آستانه بازگشت تحریم‌های واشنگتن علیه ایران، 11 میلیون بشکه نفت از ذخایر نفت استراتژیک این کشور را برای فروش عرضه کرد.

فروش 11 میلیون بشکه نفت از ذخایر استراتژیک آمریکا

به گزارش وبلاگ همه خوبا به نقل از رویترز، وزارت انرژی آمریکا اعلام کرد مدت تحویل این نفت از اول اکتبر تا 30 نوامبر خواهد بود. دولت آمریکا پس از خروج از توافق هسته‌ای، تحریم‌های جدیدی را شامل تحریم‌های نفتی علیه ایران وضع کرده است که در نوامبر آغاز خواهند شد.

یک معامله‌گر نفت به رویترز گفت: به نظر می‌رسد هدف از فروش این نفت نشان دادن این است که دولت ترامپ تدابیر لازم را برای محدود کردن افزایش قیمت نفت اتخاذ کرده است.

با رونق صنعت شیل که کمک کرده است تولید نفت آمریکا امسال به بالاترین رکورد همه زمان‌ها صعود کند، قانون‌گذاران آمریکایی به میزان فزاینده‌ای فروش از ذخایر نفتی را راهی برای کاهش کسری مالی و تامین مالی فعالیت‌های دولت می‌دانند.

دونالد ترامپ، رییس جمهور آمریکا، امسال به افزایش قیمت‌های نفت معترض شد و اظهار کرد که قیمت‌ها بسیار مصنوعی بالا رفته است. برداشت احتمالی از ذخایر نفت استراتژیک در آستانه انتخابات میان دوره‌ای آمریکا که در نوامبر برگزار می‌شود، راهی برای آسوده کردن خاطر مصرف‌کنندگان آمریکایی دیده می‌شود که شاهد افزایش قیمت‌های بنزین طی یک سال گذشته بوده‌اند.

با این حال تحلیلگران می‌گویند: بعید است رانندگان آمریکایی با برداشت از ذخایر نفت استراتژیک، شاهد کاهش قیمت در پمپ بنزین‌ها باشند، زیرا تولید نفت‌ آمریکا در حال حاضر نیز بسیار بالا رفته است. با این حال قیمت‌ها ممکن است به دلیل عوامل فصلی به طور موقت کاهش پیدا کند.

وزارت انرژی آمریکا اوایل امسال حدود 5.2 میلیون بشکه نفت را از ذخایر نفتی استراتژیک به پنج شرکت از جمله پالایشگاه‌های والرو انرژی و فیلیپس 66 فروخت.

رویترز پیش‌تر در مارس گزارش کرده بود: خرید نفت خام توسط این شرکت‌ها از ذخایر اضطراری آمریکا نگرانی‌هایی را نسبت به سطح خطرناک مواد شیمیایی سمی در این محموله‌ها برانگیخته بود.

منبع: خبرگزاری ایسنا

به "فروش 11 میلیون بشکه نفت از ذخایر استراتژیک آمریکا" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "فروش 11 میلیون بشکه نفت از ذخایر استراتژیک آمریکا"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید