تیلرسون: کار برای ترامپ بی نظم سخت بود، ترامپ: تیلرسون احمق و تنبل است

به گزارش وبلاگ همه خوبا، وزیر امور خارجه سابق دولت دونالد ترامپ او را فردی بی نظم خواند که بارها خواسته قانون را زیر پا بگذارد. این اظهارات از سوی رکس تیلرسون، واکنش رییس جمهور آمریکا را به دنبال داشت که این عضو سابق کابینه خود را احمق نامید.

تیلرسون: کار برای ترامپ بی نظم سخت بود، ترامپ: تیلرسون احمق و تنبل است

به گزارش وبلاگ همه خوبا، به نقل از خبرگزاری فرانسه، رکس تیلرسون، وزیر امور خارجه سابق آمریکا که در ماه مارس برکنار شد، در صحبت هایش در مراسم خیریه یک موسسه حمایت از بیماران سرطانی هیچ تلاشی برای تکذیب رابطه ضعیفش با دونالد ترامپ، رییس جمهور آمریکا نکرد.

او در این مراسم گفت: فکر می کنم بخشی از این مساله به این دلیل است که ما به روشنی در سبک و سیاق خود دارای تفاوت های شدیدی هستیم. ما نظام ارزشی مشترکی نداشتیم.

تیلرسون ادامه داد: باید به او می گفتم خب آقای رییس جمهور، می دانم می خواهی چکار کنی اما نمی توانی از این راه انجامش بدهی. این راه ناقض یک پیمان و قانون است. او واقعا ناامید شد و فکر می کنم اینکه من هر روز به او می گفتم نمی توانی این کار را انجام دهی و بیا درباره کاری که می توانیم انجام دهیم، صحبت کنیم باعث شد که او از من خسته گردد.

چند ساعت پس از این اظهارات، ترامپ در یک پیغام توییتری تند و تیز گفت، تیلرسون از ظرفیت های ذهنی مورد احتیاج برای تصدی وزارت امور خارجه آمریکا برخوردار نیست.

ریس جمهور آمریکا در این توییت که در پرواز بازگشت از کنفرانسی در شهر کانزاس آن را منتشر کرد، نوشت: او کاملا احمق بود و نمی توانستم زود از شرش خلاص شوم. او بسیار تنبل بود. حالا شرایط کاملا فرق نموده و روحیه عالی ای در وزارت خارجه به وجود آمده است.

ترامپ همچنین عملکرد مایک پامپئو، وزیر امور خارجه فعلی آمریکا و مدیر سابق سیا را تحسین کرد.

تیلرسون که مدیر اجرایی سابق شرکت نفت و گاز آمریکایی اکسون موبیل بوده، پیش از معرفی شدن به عنوان نامزد تصدی وزارت خارجه آمریکا هیچ تجربه دولتی ای نداشت و هیچ گاه با ترامپ ملاقات ننموده بود.

او در صحبت های خود گفت: برای من که از شرکت اکسون موبیل می آمدم که بسیار منظم و روندمحور است، کار برای مردی که کاملا بی نظم است، دوست ندارد مطالعه کند، گزارش ها را نمی خواند و دوست ندارد وارد جزییات بسیاری از مسائل گردد، چالش برانگیز بود.

هنگامی که ترامپ تیلرسون را به عنوان وزیر خارجه آمریکا معرفی کرد، نظر بسیار متفاوتی درباره او داشت. ترامپ در آن موقع درباره تیلرسون گفت: سرسختی، تجربه زیاد و درک عمیق او از ژئوپولیتیک او را به گزینه ای عالی (برای این سمت) تبدیل می نماید.

تیلرسون در بخش دیگری از صحبت هایش اظهار کرد: نمی خواهم یک منتقد باشم اما واقعا نگران خودمان به عنوان مردم آمریکا، جامعه و شهروندان این کشور هستم.

او همچنین ادعای مداخله روسیه در انتخابات 2016 آمریکا را تایید کرد و گفت در این باره هیچ سوالی وجود ندارد.

وزیر امور خارجه سابق آمریکا در این خصوص گفت: کاری که روسیه می خواهد اتجام دهد، تضعیف اعتماد به نفس ما و همچنین اعتماد دنیا به ما است.

منبع: خبرگزاری ایسنا

به "تیلرسون: کار برای ترامپ بی نظم سخت بود، ترامپ: تیلرسون احمق و تنبل است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تیلرسون: کار برای ترامپ بی نظم سخت بود، ترامپ: تیلرسون احمق و تنبل است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید