44 میلیون نفر تحت پوشش خدمات بیمه سلامت هستند

به گزارش وبلاگ همه خوبا، مدیرکل دفتر حقوقی و نماینده مدیرعامل سازمان بیمه سلامت گفت: در حال حاضر 44 میلیون نفر در سطح کشور تحت پوشش خدمات بیمه سلامت هستند و بر این اساس در اولین قدم باید ایجاد پایگاه اطلاعات بر خط بیمه شدگان کشور به منظور شناسایی تعداد دقیق بیمه شدگان در دستور کار قرار بگیرد.

44 میلیون نفر تحت پوشش خدمات بیمه سلامت هستند

به گزارش وبلاگ همه خوبا، ترابی در مراسم گرامیداشت هفته بیمه سلامت اظهار کرد: اگرچه بیمه در کشور بیش از 80 سال سابقه اجرایی دارد، اما هنوز هم اهمیت آن بین مردم شناخته شده نیست و نسبت به جنبه های اجتماعی و مالی بیمه متاسفانه غافل هستیم. علیرغم اینکه توجه به صنعت بیمه یکی از اصلی ترین ارکان پیشرفت هر کشوری محسوب می شود اما این مهم در کشور ما مغفول مانده است و آثار این بی توجهی را در حال حاضر می توانیم در جای جای زندگی فردی و اجتماعی خود لمس کنیم.

وی ادامه داد: صنعت بیمه به عنوان یک صنعت پشتیبان، وظیفه صیانت مالی را بر عهده دارد و علاوه بر اینکه می تواند مردم را از تحمیل هزینه های سنگین نجات دهد، می تواند از منابع مالی دولت نیز صیانت کند. تجربه دنیای نشان داده است که تغییر رفتار در میان مردم یک جامعه در ابتدا نیازمند قانون و ضمانت اجرایی است و اگر چنین قانونی وجود نداشته باشد، نمی توانیم شاهد تغییرات رفتاری در بین شهروندان باشیم.

ترابی با تاکید بر اینکه بهره مندی از خدمات بیمه می تواند در هنگام حوادث مردم را از گزند هزینه های کمرشکن مالی نجات دهد، خاطرنشان کرد: ما در طول چند سال گذشته و قبل از اجرای طرح تحول سلامت تجربه عدم استفاده از خدمات بیمه ای را در حوزه سلامت داشته ایم و هزینه های سنگین عدم استفاده از بیمه را مشاهده کرده ایم. ما نمی توانیم همیشه به صورت مستقیم در بخش سلامت هزینه کنیم و باید با اتخاذ تدابیر لازم هزینه های ناشی از سلامت و درمان را در جای مناسب خود مصرف کنیم.

وی اضافه کرد: آیا اکنون پرداخت ما به اندازه توان و برداشت مان به اندازه نیازمان است؟ متاسفانه امروزه قشر توانمند جامعه علیرغم اینکه از تمکن مالی و امکانات لازم برخوردار است از خدمات بیمه رایگان استفاده می کند و بالعکس قشر ضعیف جامعه با وجود آگاهی و امکانات کمتر از خدمات سطح پایین تری برخوردار است.

مدیرکل دفتر حقوقی و کننده مدیرعامل سازمان بیمه سلامت ایران حاکمیت را متولی اصلی گسترش کمی و کیفی بیمه دانست و اضافه کرد: مجموعه نظام سلامت باید با همکاری همه جانبه به توسعه این امر یاری کنند؛ چرا که جامعه ای که سبک زندگی سالم و مناسبی نداشته باشد نمی تواند روند رو به رشدی داشته باشد و مطئمنا در آینده دچار کمی و کاستی های زیادی می شود.

وی خاطر نشان کرد: در ابتدا و به عنوان مقدمه باید سعی کنیم خدمات بهداشتی و درمانی خوب را در وقت مناسب ارائه دهیم اما به تنهایی و بدون استفاده از خدمات بیمه یقینا نمی توان این خدمات را به طور کامل پوشش داد. حوزه بهداشت و درمان مانند چاهی می ماند که هرچه پول در آن بریزی پر نمی شود، باید برای این مهم تدابیر لازم اندیشیده شود و بیمه همگانی می تواند یکی از راه های پاسخگویی به این امر باشد.

ترابی بر ضرورت نقش آفرینی بیمه در پاسخگویی به خدمات بهداشتی و درمانی مردم تاکید کرد و گفت: سلامت جزو ارکان اصلی امنیت یک کشور است و می توان با استناد به آن حقوق و آزادی های افراد یک جامعه را به منظور جلوگیری از خطراتی که می تواند جامعه را تهدید کند، محدود کرد. بیمه اگر به این زمینه وارد شود می تواند به صورت جدی یاری کند و علاوه بر صیانت از منابع مالی افراد، دولت را نیز در کاهش هزینه های مستقیم در حوزه سلامت یاری دهد.

وی تاکید کرد: مهم ترین ابزاری که امروزه برای شفافیت و حفاظت از منابع در تمام دنیا از آن استفاده می شود الکترونیکی کردن امور است که خوشبختانه چند سالی است این روند در کشور شروع شده است. در حال حاضر 44 میلیون نفر در سطح کشور تحت پوشش خدمات بیمه سلامت هستند و بر این اساس در اولین قدم باید ایجاد پایگاه اطلاعات بر خط بیمه شدگان کشور به منظور شناسایی تعداد دقیق بیمه شدگان در دستور کار قرار بگیرد.

وی با تاکید بر اینکه ارزیابی وسع افراد جامعه به منظور بهره مندی همگان از خدمات بیمه سلامت جزو اصلی ترین برنامه های این سازمان در سال جاری است، خاطرنشان کرد: طبق این برنامه وسع و درآمد تمام اعضای جامعه شناسایی می شود و هر شخص بسته به توان مالی خود می تواند حق سرانه بیمه را پرداخت کند. با این کار می توانیم منالع مالی محدود خود را به سمت اقشار نیازمند و محروم جامعه هدایت کنیم و آنها را از خدمات بیمه ای با کیفیت تری بهره مند کنیم.

منبع: خبرگزاری ایسنا

به "44 میلیون نفر تحت پوشش خدمات بیمه سلامت هستند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "44 میلیون نفر تحت پوشش خدمات بیمه سلامت هستند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید