کلمبیا و پرو خواستار کمک بیشتر به بحران مهاجرتی ونزوئلا شدند

به گزارش وبلاگ همه خوبا، کلمبیا و پرو از جامعه بین الملل خواسته اند تا برای کمک به رویارویی با موج عظیمی از مهاجران ونزوئلایی که این کشور را در سال های اخیر ترک گفته اند، کمک بیشتری کند.

کلمبیا و پرو خواستار کمک بیشتر به بحران مهاجرتی ونزوئلا شدند

این درخواست با امضای رؤسای جمهوری پرو و کلمبیا در حالی مطرح شده که در سال های گذشته حدود دو میلیون ونزوئلایی به دلیل بحران اقتصادی و سیاسی و کمبود مواد غذایی و دارویی این کشور را ترک گفته و به کلمبیا و پرو مهاجرت کرده اند.

همچنین در این درخواست رؤسای جمهوری دو کشور پرو و کلمبیا به میزان کمک های بین المللی دریافتی یا اینکه چه مقدار دیگری نیاز به کمک دارند، اشاره نشده است.

ایوان دوکو، رئیس جمهوری کلمبیا در جریان سفر به لیما، پرو و دیدار با مارتین ویزکارا، همتای خود در این کشور به وبلاگ همه خوبا گفت: دو کشور با بدترین بحران مهاجرتی در آمریکای لاتین روبرو شده اند.

رئیس جمهوری کلمبیا همچنین هشدار داد که مهاجرت احتمالاً افزایش هم می یابد اگر که نیکولاس مادورو، رئیس جمهوری ونزوئلا همچنان در قدرت بماند.

رئیس جمهوری پرو نیز گفت که جامعه بین الملل نباید خودش را از بحران و چالشی که لیما و بوگوتا با آن دست و پنجه نرم می کنند، بیرون بکشد و دور بداند و باید تا زمانیکه کمک ها تأمین شود، این مساله در سطح جهانی مطرح شود.

سازمان ملل گفته که مهاجران ونزوئلایی در قالب آواره مستحق کمک هستند و به کشورها تاکید کرده تا آنها را به ونزوئلا بازنگردانند. ، ایسنا

منبع: ایران آنلاین

به "کلمبیا و پرو خواستار کمک بیشتر به بحران مهاجرتی ونزوئلا شدند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "کلمبیا و پرو خواستار کمک بیشتر به بحران مهاجرتی ونزوئلا شدند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید