وزیر اقتصاد مکزیک:مشکل مان با امریکا بر سر نفتا بزودی حل می گردد

به گزارش وبلاگ همه خوبا به نقل از رویترز، وزیر اقتصاد مکزیک، الفونسو گواجاردو، گفت که امیدوار است تا اواسط هفته پیش رو مشکلات مهم خود با ایالات متحده را در مورد قرارداد دوجانبه نفتا، حل و فصل کند.

وزیر اقتصاد مکزیک:مشکل مان با امریکا بر سر نفتا بزودی حل می گردد

گوآجاردو در خارج از دفتر نماینده تجاری آمریکا، به وبلاگ همه خوبا گفت: امیدواریم که حداکثر تا اواسط هفته جاری این قرارداد را جمع کنیم. او افزود سپس کانادا هم می تواند به این مذاکرات اضافه گردد تا این گروه تجاری دوباره کار نمایند.

آقای وزیر گفت: بیشتر مسائل بین مکزیک و ایالات متحده به خوبی در حال پیشرفت هستند.

گوآجاردو گفت: برخی از حوزه های مربوط به معین کشور تولیدنماینده خودرو، هنوز حل نگردیده اند که این شامل برنامه زمان بندی برای پیاده سازی تغییرات در قوانین جدید هم می باشد. این درحالی است که هنوز در مورد مدت اعتبار نفتا که می تواند پس از 5 سال به آن انتها دهد، مذاکره نگردیده است.

وزیر خارجه مکزیک، لوئیز ویدگاری، که برای دیدار با مقامات آمریکا به همراه گوآجاردو در واشنگتن حاضر بود هم اظهار نظری خوش بینانه داشت و در پاسخ به احتمال رسیدن به یک پیشرفت واقعی، گفت: ما خیلی نزدیک گردیده ایم.

پیش از این نماینده تجاری آمریکا، رابرت لایتایزر، در مورد پیشرفت در روزهای آتی، ابراز امیدواری نموده بود. هرچند رییس جمهور دونالد ترامپ گفت که هیچ عجله ای برای جمع بندی مذاکرات نفتا که خود او برای سود بیشتر آمریکا دوباره به راه انداخته است، ندارد.

ترامپ می گوید که این قرارداد 24 ساله خروج مشاغل تولیدی از آمریکا به مکزیک را تسهیل نموده است، اما طرفداران نفتا می گویند که این قرارداد منطقه را رقابتی تر نموده است.

تا به حال این مذاکرات مجدد 1 سال طول کشیده است.

گوآجاردو گفت پس از دیدار نمایندگان بخش های مختلف صنعت در روز دوشنبه، وزیران مکزیک و آمریکا دوباره در روز سه شنبه با هم دیدار می نمایند تا در مورد مسائل مالی مربوط به اقدامات دولت مذاکره نمایند.

منبع: خبرگزاری مهر

به "وزیر اقتصاد مکزیک:مشکل مان با امریکا بر سر نفتا بزودی حل می گردد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "وزیر اقتصاد مکزیک:مشکل مان با امریکا بر سر نفتا بزودی حل می گردد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید